۲۱۲ محکوم جرایم غیرعمد از زندان‌های استان اردبیل آزاد شدند

اردبیل- ایرنا- مدیر نمایندگی ستاد دیه اردبیل از فراهم شدن زمینه آزادی ۲۱۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی با حمایت‌های این ستاد از محل کمک‌های مالی خیران در سال جاری خبر داد.

کریم‌الله محبوبی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: جمع مبلغ محکومیت یا بدهی این افراد حدود ۲ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال بود که از محل گذشت رضایتمندانه شاکیان، اعسار به تقسیط، کمک‌های بلاعوض ستاد دیه کشور و استان، تسهیلات بانکی و آورده خود مددجویان تامین شد.

وی افزود: ۲۰۴ نفر از زندانیان آزاد شده از ابتدای سال جاری تا کنون را مردان و هشت نفر آنها را زنان تشکیل می‌دادند که از میان آنها بیش از ۱۳۰ نفر بدهی مالی داشتند و سایرین محکومان جرایمی مانند مهریه، نفقه، ایراد صدمه بدنی غیرعمد، حادثه‌های کارگاهی و رانندگی بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه اردبیل بیان کرد: امسال همچنین ۸۵ نفر با مشاوره‌های قضایی و مددکاری اجتماعی بدون پرداخت هیچ‌گونه کمک مالی این ستاد از زندان‌های استان آزاد شدند و به آغوش خانواده‌هایشان بازگشتند.

وی با اشاره به برگزاری ۸۷ جشن گلریزان از ابتدای سال جاری عنوان کرد: در حال حاضر نیز در قالب پویش مردمی نذر هشتم تلاش برای آزادسازی ۱۴ زندانی جرایم غیرعمد و مالی با مشارکت اردبیلی‌های مقیم استان البرز در جریان است که علاقه‌مندان تا پایان ماه جاری فرصت دارند در این کار خداپسندانه مشارکت کنند.

محبوبی با بیان اینکه ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برای آزادی این زندانیان نیاز است، اضافه کرد: خیران نیک‌اندیش در صورت تمایل می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب ۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ یا شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۹۴۳۲۳۷۴۷۷ و شماره شبا IR۱۳۰۱۲۰۰۲۰۰۰۰۰۰۵۰۱۲۱۲۱۲۷۰ نمایندگی ستاد مردمی دیه استان اردبیل نزد بانک ملت واریز نمایند.

وی در ادامه یادآور شد: ۲۸ خانواده شریف و ولایتمدار ساکن استان اردبیل از سال گذشته با اختصاص بخشی از هزینه احسان متوفیان خود در مجموع به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال در آزادسازی ۸۹ نفر از زندانیان دارای محکومیت‌های غیرعمد و مالی مشارکت کردند که امید می‌رود این حرکت ارزشمند به فرهنگ عمومی تبدیل شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه اردبیل با اشاره به وجود ۱۷۱ محکوم مالی غیرمشمول دریافت کمک از ستاد دیه در زندان‌های استان اردبیل، اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱۹ زندانی جرایم غیرعمد و مالی که واجد شرایط دریافت کمک از سوی ستاد دیه هستند، دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند که انتظار می‌رود مردم نوع‌دوست به یاری آنها بشتابند.

به گزارش ایرنا، نمایندگی ستاد مردمی دیه در اردبیل سال ۱۳۸۱ تاسیس شد که حدود ۲۲ سال از آغاز فعالیت ستاد در استان می‌گذرد و از بدو تاسیس تا کنون بیش از ۴۵۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد و مالی استان با کمک‌های این ستاد آزاد شدند.

بر اساس آمارهای ستاد دیه اردبیل، بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال کمک‌های مردمی در این مدت جمع‌آوری و برای آزادی زندانیان مورد اشاره با مجموع مبلغ محکومیت یا بدهی افزون بر هفت هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شمال غربی ایران و همجوار با استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha