همایش پیاده روی خانوادگی در قشم برگزار شد

قشم - ایرنا - همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم (ص) و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز (پنجشنبه) با حضور خانواده ها و اقشار مختلف مردم نگین خلیج فارس در قشم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این برنامه فرهنگی ورزشی که به همت سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، سه هزار نفر شرکت کننده مسیر ۲ کیلومتری میدان شهدای گمنام تا پارک زیتون در ساحل جنوبی این جزیره را طی کردند.

خانواده های قشمی همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم(ص) و روز نیروی هوایی با حضور فعال در این همایش پیاده روی ورزشی صبحگاهی و جُنگ شادی بر لزوم تامین نشاط و سلامتی و شرکت در فعالیت های مختلف فرهنگی و ورزشی تاکید کردند.

همچنین در طول مسیر این همایش پیاده روی برنامه های فرهنگی و هنری متنوعی با حضور کمدین ها و خواننده های مطرح موسیقی پاپ کشور برگزار شد.

امام جمعه، معاونین سازمان منطقه آزاد و جمعی از مسوولان این شهرستان مرزی نیز در بین شرکت کنندگان حضور داشتند و قشموندان از نزدیک مشکلات خود را با مسوولین در میان گذاشتند.

در این مراسم به ۱۱۰ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه هدیه ۱۰ میلیون ریالی و چهار عدد دوچرخه اهدا شد.

حضرت محمد مصطفی(ص) در روز ۲۷ رجب سال ۴۰ عام الفیل، ۱۳ سال پیش از هجرت، در غار حرا از سوی خداوند بزرگ به پیامبری برگزیده شد و رسالت یافت که بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد.

رسول خدا (ص) پس از بعثت، دعوت انسانها به خدا را آغاز کرد و سالها بعد در مدینه، حکومت اسلامی را تشکیل داد و بت پرستان را به مبدا آفرینش هدایت کرد تا از کردار زشت برحذر باشند و در مسیر درست حرکت کنند تا به پروردگار خویش نزدیک شوند.

همه ساله از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه، ایام الله دهه فجر مایه فخر و مباهات ایرانی ها و الهام بخش ملت هایی است که در جستجوی آزادگی و استقلال واقعی هستند.

در روز ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ گروهی از کارکنان نیروی هوایی به ویژه "همافران" با آرایش نظامی در محل "مدرسه علوی" در تهران به حضور "امام خمینی" (ره) رسیدند و همبستگی خود را با انقلاب و رهبری امام اعلام کردند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha