جاجرم خراسان شمالی میزبان مسابقات ملی مهارت است

بجنورد-ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی گفت: شهر جاجرم در این استان مرحله کشوری بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته تاسیسات الکتریکی را میزبانی می‌کند. 

مهدی رحمدل روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۹ نفر از نخبگان مهارتی کشور روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آتی در رشته تاسیسات الکتریکی به میزبانی مجتمع آلومینای جاجرم با هم به رقابت می پردازند.

وی، برگزاری مسابقات ملی مهارت را بزرگترین رویداد مهارتی در کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: این مسابقات هر ساله از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با هدف کشف استعدادهای برتر مهارتی، ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در کشور و ایجاد رقابت سالم در بین جوانان در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود و نفرات برگزیده نهایی ۲ سال متوالی در اردوی آماده سازی به مرحله جهانی مسابقات راه پیدا می کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه این مسابقات در محل مجتمع آلومینای جاجرم برگزار می شود خاطرنشان کرد: خراسان شمالی برای نخستین بار میزبان برگزاری مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت است.

رحمدل با بیان اینکه مدال آوران این مسابقات جزو نخبگان مهارتی هستند که کشورهای میزبان مسابقات بین المللی با اشتیاق به دنبال جذب آنان هستند اظهار کرد: این افراد سرمایه‌های فکری و مهارتی کشور هستند که باید در این خاک فعالیت کنند و صنایع و آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای باید در جذب این افراد بکوشند.

به گزارش ایرنا برگزیدگان مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت به مسابقات لئون فرانسه در ژانویه ۲۰۲۴ اعزام خواهند شد.

شهرستان جاجرم در جنوب غربی استان خراسان شمالی با مساحت سه هزار و ۶۵۴ کیلومتر دارای سه شهر جاجرم، سنخواست و شوقان، سه بخش، پنج دهستان و ۵۵ آبادی است.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از یک میلیون نفری در شمالشرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از آنها در مناطق روستایی ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha