۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۵۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85381181
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزنه برداران زنجانی به کسب سهمیه المپیک می‌اندیشند

زنجان - ایرنا - دبیر هیات وزنه برداری استان با اشاره به کسب مدال با ارزش دختر وزنه برداری زنجان در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: وزنه برداران استان به رقابت‌های المپیک می‌اندیشند.

مرتضی مبارکی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:مسابقات وزنه برداری آسیا از ۱۳ بهمن آغاز شده است و تا ۲۱ بهمن سال جاری در تاشکند ازبکستان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: از تیم ملی وزنه برداری کشورمان، سه نفر در بخش آقایان و پنج نفر در بخش بانوان به این مسابقات اعزام شده بودند که یک نفر از آنان الهه رزاقی ملی پوش زنجانی است.

این مربی وزنه برداری با بیان اینکه سطح مسابقات بسیار بالا و حریفان نامدار و آماده هستند، ادامه داد: رزاقی با جنگندگی توانست با مهار وزنه های ۸۹، ۹۴ و ۹۶ کیلوگرم در یک ضرب و ۱۱۷، ۱۲۱ و ۱۲۴ کیلوگرم در دو ضرب مقام دوم آسیا را کسب کند.

مبارکی با تاکید بر اینکه وزنه برداری بانوان کشورمان قدمت زیادی ندارد و به تازگی شروع شده است، افزود: با نفرات موجود و استعدادیابی هایی که انجام شده، در سطح ملی و بین المللی راه نرفته زیادی وجود دارد و طبق برنامه ریزی فدراسیون می توان عناوین جهانی و المپیکی را هم کسب کرد.

وی با بیان اینکه این بانوی وزنه بردار زنجانی الگویی برای جامعه بانوان استان است، گفت: متاسفانه سطح آگاهی عموم مردم نسبت به وزنه برداری پایین بوده و برخی اظهارات غیر تخصصی سبب کاهش رغبت خانواده ها جهت گرایش به رشته وزنه برداری شده که این موضوع در بخش بانوان و دختران به مراتب پر رنگتر است.

دبیر هیات وزنه برداری استان زنجان ادامه داد:وزنه برداری یک رشته رکوردی است و موفقیت در آن با توجه به تازه تاسیس بودن در ایران به عوامل بسیار مختلفی وابستگی دارد و برنامه ریزی مستمر فدراسیون اهمیت زیادی دارد.

وی خاطر نشان کرد: موفقیت در رشته وزنه برداری نیازمند حمایت همه جانبه تمامی دستگاه های متولی ورزش کشور و استان است و چنانچه مسیری برای پیشرفت و رسیدن به المپیک مهیا باشد به طور یقین وزنه برداران زنجانی در آن مسیر خواهند بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha