۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۲۳
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85381189
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵۸ گلزار شهدای البرز میزبان آیین میهمانی لاله ها

کرج – ایرنا – همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر، ۱۵۸ گلزار شهدای این استان با حضور مردم شهیدپرور، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از مسوولان استان البرز گلباران شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز روز پنجشنبه در آیین میهمانی لاله ها که به صورت متمرکز استانی در گلزار شهدای امامزادگان محمد(ع) و سکینه خاتون (س) حصارک کرج برگزار شد، گفت: امروز روز ملی غباروبی و عطرافشانی گلزار شهدا در سراسر کشور که در ایام دهه مبارک فجر و هفته دفاع مقدس برای تجدید میثاق با آرمان های شهدا برگزار می شود.

سلیمان رستمیان اظهار کرد: در استان البرز خون ۵۳ شهید والامقام دوران مبارزه و شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی برای آرمان های این اسلام تقدیم شد و بیش از ۱۰۰ جانباز گرانقدر این دوران در مبارزه با رژیم ستمشاهی سلامت خود را تقدیم این انقلاب و ملت ایران کردند.

وی گفت: البرز از استانهایی است که بعد از تهران و اصفهان در دادن شهید دوران انقلاب بیشترین افتخارات را نصیب خود کرده که مایه فخر و مباهات این دیار است.

وی با بیان اینکه نخستین شهید مبارزه با رژیم ستمشاهی این استان شهید ادیبی است، افزود: این شهید در سال ۱۳۴۲ در حمایت از امام راحل با گلوله مزدوران رژیم شاه به شهادت رسید که نشان می دهد جریان شهادت و ایثار ریشه در تاریخ این استان دارد.

رستمیان اظهار امیدواری کرد که تک تک مردم البرز در راهپیمایی دشمن شکن دشمن حضوری پررنگ داشته باشند.

وی همچنین به حضور حداکثری مردم در انتخابات ۱۱ اسفند که مورد تاکید مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در کنار شهدای عزیز آمده ایم که تجدید میثاق کنیم و اهدافی که شهدا برای آن رفتند که حفظ و تثبیت انقلاب بود و حضور حداکثری مردم در پای ارزش های انقلاب بوده است که با این تفکر و تاسی از شهدا در روز ۱۱ اسفند هم بار دیگر توانمندی و توانایی و سرافرازی خود را به دشمنان نشان دهیم.

در استان البرز بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شهید دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حرم و امنیت در ۱۵۸ گلزار شهید آرمیده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha