ملت ایران ۲ حماسه حضور در پیش دارند

مراغه- ایرنا- نویسنده کتاب «چگونه تحلیل سیاسی کنیم؟» و پژوهشگر گفتمان انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران ۲ حماسه حضور در ۲۲ بهمن و ۱۱ اسفند ماه در پیش دارند و جهانیان به این رویدادها چشم دوخته‌اند.

به گزارش ایرنا «رمضان شعبانی سارویی» پنج‌شنبه شب در یادواره شهدای محله پهرآباد مراغه افزود: جهانیان می‌خواهند ببینند که آیا ملت ایران با حضور در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن ماه، بار دیگر وفاداری خودشان را به حضرت امام(ره)، شهدا، رهبری و انقلاب نشان خواهند داد؟

وی با تاکید بر اینکه این رزمایش سیاسی بسیار تعیین‌کننده است، اضافه کرد: حماسه دوم و مهم این ملت حضور گسترده در انتخابات ۱۱ اسفندماه محسوب می‌شود که از جهات مختلف حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه متاسفانه مشارکت انتخاباتی در دولت گذشته تحت تاثیر کرونا و عملکرد ضعیف دولت دوازدهم حدود ۲۰ درصد کاهش داشت، افزود: دشمنان در انتخابات ۱۱ اسفندماه هم به دنبال دلسردی ملت ایران و بی‌تاثیر نشان دادن آن هستند و بر همین اساس این ملت بزرگ باید برعکس آن عمل کنند.

وی در خصوص تاثیرگذاری رای ملت در انتخابات ۱۱ اسفندماه تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی از ارکان رفع مشکلات کشور است و افراد اصلح باید انتخاب و به مجلس راهی شوند.

«شعبانی سارویی» اضافه کرد: دشمنان فشار سنگینی برای مایوس کردن ملت ایران وارد می‌‎کنند و در وهله نخست تحریم انتخابات و در مرحله دوم به دنبال دامن زدن به اغتشاش هستند.

وی با اشاره به اینکه ملت در جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه سالار هستند، اضافه کرد: حتی رهبر کشورمان از طریق مجلس خبرگان و با رای ملت انتخاب می‌شود و رییس‌جمهور و نمایندگان مجلس هم با رای مستقیم مردم به قوای مجریه و مقننه راه می‌یابند.

وی همچنین به نقل از مقام معظم رهبری به سه جهاد «خدمت»، «تبیین» و «دعوت» اشاره و بیان کرد: هرکسی در مسئولیتی که دارد اگر به هنگام به وظیفه‌اش عمل کند در جهاد است و جهاد تبیین نیز به فرموده رهبری قطعی و فوری است که به همه مربوط می‌شود.

نویسنده کتاب «چگونه تحلیل سیاسی کنیم؟» اضافه کرد: جهاد سوم جهاد دعوت است و باید همدیگر را برای حضور در پای صندوق رای دعوت کنیم زیرا دشمنان با تحریم انتخابات می‌خواهند هزینه‌های سنگین برای ما ایجاد کنند.

نویسنده کتاب «چگونه تحلیل سیاسی کنیم؟»: دشمنان با تحریم انتخابات می‌خواهند هزینه‌های سنگین برای ما ایجاد کنند

«شعبانی سارویی» این را هم بیان کرد که هر بار در این کشور فتنه پیش آمد، تحریم‌های سنگین‌تر بر ما اعمال شد و این را هم باید در نظر گرفت که مشکلات معیشتی در کل دنیا وجود دارد و این مشکلات باید با تدبیر و حضور در صحنه حل شود.

به گفته وی جمهوری اسلامی به مرحله‌ای رسیده که اکنون باید جوانان ما بیشتر با انقلاب آشنا شوند و دهه فجر فرصت شناساندن انقلاب اسلامی به نسل جدید است.

چرا مراسم یادواره شهدا برگزار می‌کنیم؟

پژوهشگر گفتمان انقلاب اسلامی همچنین در پاسخ به این سوال که «چرا آیین یادواره شهدا برگزار می‌کنیم؟» بیان کرد: این آیین‌ها در حقیقت تکریم شهداست؛ همانانی که اگر در برابر طاعوت، استکبار و منافقان نمی‌ایستادند، امروز از امنیت و پیشرفت کشورمان هم خبری نبود.

ملت ایران ۲ حماسه حضور در پیش دارند
یادواره شهدای محله پهرآباد مراغه

«شعبانی سارویی» با بیان اینکه شهدا به مانند امام رضا (ع) ولی نعمتان ما هستند، بیان کرد: وقتی امام رضا (ع) به ایران آمد شیعه به جهان صادر شد و شهدا نیز عزت و آگاهی به ما دادند و بر همین اساس ولی نعمتان ما به شمار می‌روند.

وی مکتب شهدا را اینگونه توصیف کرد که شهدا دارای یک مرام و مکتب هستند و باید این مکتب را بشناسیم؛ ضمن توجه به اینکه کتاب «مکتب شهدا» اکنون در حال چاپ است و مطالعه آن به ملت ایران توصیه می‌شود.

وی به سبک زندگی شهدا نیز اشاره و بیان کرد: شهیدان با سبک زندگی خودشان به جایگاه رفیع شهادت رسیدند و همین موضوع در سخنان سردار حاج قاسم هم تبلور داشت و ایشان می‌فرمودند «اگر می‌خواهید شهید شوید، باید شهید باشید».

وی ادامه داد: حال خوش و رفتار مناسب، ولایتمداری، توانمندی، مردم‌داری، خانواده دوستی، اعتقاد و توکل بر خدا از جلوه‌های مکتب شهیدان است و از طریق همین جلوه‌ها باید با سبک زندگی شهدا آشنا شویم.

شهیدان الگو هستند

نویسنده کتاب «چگونه تحلیل سیاسی کنیم؟» بیان کرد: شهیدان الگو هستند همانطور که حاج قاسم به الگو تبدیل شد؛ شهیدی که با وجود اینکه سپهبد بود، می‌گفت به من بگویید سرباز سلیمانی.

«شعبانی سارویی» توصیه کرد که هریک از جوانان ما با یکی از شهدا رفاقت داشته باشند زیرا شهدا باب‌الحوائج هستند و در همه حال باید به آنان متوسل شویم.

وی با تاکید بر اینکه ما مدیون خانواده شهدا هستیم، ادامه داد: هرکسی که می‌خواهد بزرگ باشد و بزرگ بماند، باید شهیدان را الگو قرار دهد.

وی اضافه کرد: ما امشب جمع شده‌ایم تا با شهیدان میثاق ببندیم و بگوییم که مکتب شما ادامه دارد و ما پای کار این نظام و انقلاب هستیم؛ ما گوش به فرمان مقام معظم رهبری هستیم همانطور که شما وصیت کردید.

وی افزود: در بیشتر وصیتنامه‌های شهیدان، پاسداری از ارزش‌ها و ولایتمداری مطرح است و گفتمان و سبک زندگی شهیدان با همین توصیه‌ها در هم آمیخته است.

وی شناخت شهدا را مورد تاکید قرار داد و افزود: شهدای محله خودمان را باید بشناسیم و هرچقدر از این یادواره‌ها برگزار شود، به همان میزان با مکتب شهدا آشنا خواهیم شد.

آرمان شهدا را بشناسیم

پژوهشگر گفتمان انقلاب اسلامی بیان کرد: اولین آرمان شهدا که در وصیتانامه‌های آنان هم تبلور دارد، این است که ما عاشق اسلام ناب محمدی هستیم و به خاطر اسلام پا در جبهه گذاشتیم.

«شعبانی سارویی» مکتب و گفتمان شهدا را ضامن امنیت کشور خواند و افزود: در طول تاریخ ایران در هر جنگی قسمتی از خاک کشورمان را از دست دادیم و در ۳۰۰ سال گذشته ۲ برابر خاک ایران جدا شد.

وی اضافه کرد: شاهکار شهیدان این بود که انقلاب را با خون خودشان به پیروزی رساندند و آن را جانانه حفظ کردند؛ جوانان ما باید خاطره‌های دوران دفاع مقدس را بخوانند تا با واقعیت‌ها آشنا شوند و بدانند که فرزندان این ملت با تفکر عاشورایی اجازه ندادند تا دشمنان بر ما پیروز شوند.

وی تصریح کرد: امروز ما به مرز بازردارندگی در عرصه نظامی رسیده‌ایم و در یمن، غزه، سوریه و لبنان هسته‌های حزب‌الله شکل گرفته و صدها حوزه علمیه در طول ۴۵ سال گذشته در سطح جهان درست شده است.

«شعبانی سارویی» افزود: حضرت امام خمینی(ره) حدود ۱۵ سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیج مردمی را راه انداخت و ریل‌گذاری حکومت با حضور همه ملت ایران محقق شد؛ همان بسیجی که تا پای جان از این نظام دفاع کرده است.

وی با بیان اینکه هنوز هم برخی از مردم به شناخت کافی نسبت به انقلاب نرسیده‌اند، بیان کرد: آرمان شهدا روزی این بود که ما موشک بسازیم اما امروز زیردریایی، موشک و جنگنده می‌سازیم.

وی ادامه داد: کشورمان به ایران قوی تبدیل شده است و مهمترین رکن قدرت یک کشور ملت به عنوان سرمایه اجتماعی هستند؛ بر همین اساس حضور این ملت در صحنه‌های مختلف نظام بسار حائز اهمیت است.

به گزارش ایرنا شهرستان شهیدپرور مراغه یکهزار و ۴۰۰ شهید و محله پهرآباد مراغه ۴۱ شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha