حذف و همسطح سازی ۶۵۶ دریچه معابر شرق پایتخت

تهران بزرگ - ایرنا - شهردار منطقه ۱۳ گفت: ۶۵۶ دریچه در معابر با هدف ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و ایمن سازی معابر شهری حذف و همسطح سازی شد.

محمدهادی علی احمدی روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های شهروندان و رانندگان وجود دریچه‌های فاضلاب غیرهمسطح در معابر است که تصادفات و ضررهای مالی را به همراه دارد، از این رو، حذف دریچه‌های زائد در معابر و همسطح‌سازی آنها در طرح تحول بیست‌گانه خدمت که توسط شهردار تهران به مناطق ابلاغ شده است، مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۲ همزمان با اجرای عملیات آسفالت و نوسازی معابر شهری در شرق تهران، معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۳ نسبت به حذف ۱۳۶ دریچه و همسطح سازی ۴۸۷ عدد از آنها در نواحی چهارگانه اقدام و در قالب طرح تحول ۲۰ بیست گانه خدمت نیز حدود ۳۳ دریچه حذف و مناسب سازی شد.

شهردار منطقه ۱۳ ادامه داد: عملیات همسان سازی دریچه‌های محدوده شامل برش‌ و تخریب آسفالت و در نهایت همسطح سازی و بتن ریزی آنها است.

وی همسطح سازی دریچه‌ها را یکی از طرح‌هایی عنوان کرد که برای کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و نیز ترافیک شهری به کار می‌رود و یادآور شد: این عملیات با شناسایی دریچه‌های زائد و حذف آنها در محلات ادامه دارد.

حذف و همسطح سازی ۶۵۶ دریچه معابر شرق پایتخت

اجرای طرح آبرسانی تحت فشار در بوستان جنگلی سرخه حصار

شهردار منطقه ۱۳ همچنین از اجرای طرح آبرسانی تحت فشار در بوستان جنگلی سرخه حصار خبر داد.

وی گفت: با توجه به حساسیت درختان بوستان جنگلی سرخه حصار و ضرورت نگهداری اصولی از آنان، اداره فضای سبز معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۳ اقدام به اجرای طرح آبرسانی حدفاصل رمپ رسالت تا درب ۲ به متراژ یک هزار و ۵۰۰ متر طول و ۲ هزار متر انشعاب کرده است.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح، افزایش بهره وری آبیاری و بهبود کیفیت آبرسانی است که با تغییر نوع آبیاری از غرق آبی به تحت فشار و افزایش انشعابات انجام شده است.

شهردار منطقه ۱۳ ادامه داد: در این محدوده و سایر قطعات بوستان جنگلی سرخه حصار، به دلیل مصرف بهینه آب، کاشت گونه‌های مقاوم به خشکی مانند داغداغان، بلوط، ارغوان و لیلکی در دستور کار قرار دارد.

شهرداری منطقه ۱۳ در شرق تهران قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha