۱۴۸ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تایید صلاحیت شدند

سمنان - ایرنا - ستاد انتخابات استان سمنان‌ اعلام کرد ۱۴۸ نفر از داوطلبان نمایندگی در مجلس شورای از حوزه انتخابیه استان سمنان پس از پایان مهلت رسیدگی به اعتراض داوطلبان از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، ستاد انتخابات استان سمنان روز جمعه اعلام کرد: از تعداد ۲۴۰ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته برای ۱۴۸ نفر تایید صلاحیت و ۴۸ نفر عدم تائید صلاحیت اعلام شد.

برای ۱۰ نفر از داوطلبان نمایندگی در مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه استان سمنان عدم احراز و برای ۲۲ نفر فاقد شرایط اعلام شد و ۱۲ نفر انصراف دادند.

اسامی تاییدشدگان نهایی یکم اسفندماه به صورت رسمی اعلام می‌شود.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

۴۶۱ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان پیش‌ثبت‌نام کردند و اکنون شمار داوطلبان تایید صلاحیت شده به ۱۴۸ نفر رسیده است.

۶۷۹ شعبه اخذ رای در استان پیش‌بینی شده است که از این تعداد ۴۷۶ شعبه شهری و ۲۰۳ روستایی و ۱۴۲ تعداد شعبه سیار و ۵۳۷ شعبه ثابت محسوب می شود.

مرحله نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری برای حوزه انتخابیه این استان با ثبت نام پنج نفر از روحانیانِ متقاضی پایان یافت که در این میان برخی از داوطلبان ادامه رقابت انصراف دادند یا رد صلاحیت شدند و در نهایت یک نفر به عنوان داوطلب در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از استان سمنان تایید صلاحیت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha