اختصاص ۳۸۰ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های دهه فجر در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: دست دولت در خراسان جنوبی برای پروژه‌های دهه فجر امسال پُر بوده و ۹۱۴ پروژه با اعتبار بیش از ۳۸ همت افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز جمعه در آیین افتتاح همزمان ۲۸ پروژه‌ حوزه سلامت استان خراسان جنوبی که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: از این تعداد، ۸۷۱ پروژه با اعتبار ۲۰ همت (هزار میلیارد تومان) افتتاحی و ۴۳ پروژه با پیش‌ بینی اعتبار بیش از ۱۸ همت، کلنگ زنی است.

وی با اشاره به پروژه‌هایی که امروز در حوزه سلامت استان افتتاح شد بیان کرد: ۲۸ پروژه از جمله ۲ بیمارستان شهرستان های خوسف و بشرویه، ۲ بخش آم آر آی در شهرستان های فردوس و طبس، ۱۱ واحد پانسیون پزشکان، ۶ واحد اورژانس پیش بیمارستانی و هفت واحد بهداشتی به بهره‌برداری رسید.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم پنج هزار و ۷۸۰ پروژه با اعتبار بیش از ۱۵۱ همت در سطح استان محقق شده که از این تعداد پنج هزار و ۲۲۵ پروژه افتتاحی و ۵۵۵ پروژه کلنگ زنی بوده است.

وی بیان کرد: در این مدت شاهد اتفاقات بسیار خوبی در تمامی بخش‌ها به ویژه انتقال آب از دریای عمان، احداث راه آهن، خطوط انتقال گاز، طرح نهضت ملی مسکن، احداث باند دوم راه‌ها و به ویژه در حوزه بهداشت و درمان استان بوده ایم.

اختصاص ۳۸۰ هزار میلیارد ریال برای طرح‌های دهه فجر خراسان جنوبی

قناعت گفت: کارهای ارزشمندی در حوزه بهداشت و درمان سطح کشور همچنین استان ما انجام شده که قابل قدردانی است.

وی افزود: دانشگاه‌ها و کادر پزشکی استان یکسری معوقات، کارانه و بدهی‌هایی دارند که تقدیم خواهد شد و امیدواریم با کمک و نگاه وسیع وزارت بهداشت، بخشی از این بدهی‌ها پرداخت و استان خراسان جنوبی از خدمات بهره مند شود.

۲۸ پروژه حوزه سلامت استان خراسان جنوبی با زیربنای کل ۱۰ هزار و ۶۴۰ متر مربع و اعتبار پنج هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال به طور متمرکز افتتاح شد. ۲ بیمارستان، ۲ بخش ام آر آی، ۱۱ واحد پانسیون پزشکان، ۶ واحد اورژانس پیش بیمارستانی و هفت واحد بهداشتی به صورت وبیناری در شهرستان های این استان به بهره برداری رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز (جمعه) در نهمین روز دهه فجر وارد بیرجند شد و ابتدا با همراهی استاندار خراسان جنوبی از بخش های مختلف بیمارستان‌ امام رضا (ع) و بیمارستان ولی‌ عصر (عج) مرکز استان بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha