تایید صلاحیت ۳۹۱ داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان همدان

همدان- ایرنا- رییس دفتر بازرسی و نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همدان گفت: ۳۹۱ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان تایید صلاحیت شدند.

حجت الاسلام جلال مرادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره امروز (بیستم بهمن) که براساس تقویم امتخابات روز ابلاغ نتایج به شکایت افراد رد صلاحیت شده یا کیانی که احراز صلاحیت نشده اند، افزود: ۱۱۲ نفر در حوزه انتخابیه همدان و فامنین، ۷۰ نفر در ملایر، بهار و کبودرآهنگ ۶۴ نفر، رزن ۴۱ نفر، نهاوند ۴۰، تویسرکان ۳۷ و اسدآباد ۲۷ تایید صلاحیت شدند.

وی افزود: کمترین میزان داوطلب نسبت به کرسی نمایندگی مربوط به حوزه انتخابیه اسدآباد است که ۲۷ نفر برای تصدی یک کرسی رقابت می کنند و بیشترین میزان مربوط به بهار و کبودرآهنگ است که ۶۴ نفر برای تصدی یک کرسی مجلس به رقابت می پردازند.

حجت الاسلام مرادی همچنین گفت: ۵۲۳ داوطلب در استان همدان برای حضور در انتخابات نام‌نویسی کردند که ۳۹۱ نفر تایید شدند که نسبت به ۱۲ دوره گذشته بی سابقه است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تنها افرادی که صلاحیت آنها در مرحله اولیه تایید شده اما در ادامه از سوی شورای نگهبان رد شدهیا صلاحیت شان احراز نشده امکان ثبت شکایت خود را از ۲۱ تا ۲۳ بهمن ماه دارند.

استان همدان با حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۰ شهرستان و هفت حوزه انتخابیه است.

این استان دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به همراه ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha