طرح تامین برق پایدار لنده با حضور سخنگوی دولت افتتاح شد

یاسوج - ایرنا - طرح ایستگاه برق ۱۳۲ کیلوواتی برق دژ کوه در روستای لیر بخش سوق شامگاه جمعه با حضور علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار لنده عصر جمعه در آیین بهره‌برداری از این طرح گفت: خط انتقال ایستگاه برق ۱۳۲ کیلوواتی برق دژ کوه در روستای لیر بخش سوق به طول ۴۵ کیلومتر از ایستگاه سرپری دهدشت با نصب و راه‌اندازی ۷۷ دکل برق به بهره‌برداری رسید.

جلال دانش با اشاره به تلاش شبانه‌روزی همه مسوولان در سرعت بخشیدن به تکمیل این طرح بیان کرد: ایستگاه برق ۱۳۲ کیلوواتی برق دژ کوه افزون بر تامین برق پایدار شهر لنده ظرفیتی مناسب برای رونق تولید در بخش‌های کشاورزی و صنایع شهرستان را نیز فراهم می کند.

وی تاکید کرد: تامین برق صنایع و ایستگاه‌های آبرسانی در راستای توسعه کشاورزی از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

فرماندار لنده تصریح کرد: برای اجرای این پست موقت سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

دانش اضافه کرد: ساخت ایستگاه دژکوه و شبکه ۲ مداره برق از ایستگاه سَرپَری دهدشت به خروجی شهر سوق یکی از مهمترین طرح های برق‌رسانی در استان بوده که با شتاب‌بخشی به عملیات اجرایی آن در دولت سیزدهم تکمیل شد.

وی خاطر نشان کرد: این طرح که با هدف کاهش نوسانات و ناپایداری برق لنده از سوی برق منطقه‌ای خوزستان اجرایی شد با رویکرد محرومیت زدایی دولت ساخته شده است.

لنده از سال ۱۳۰۵ به عنوان یکی از بخش‌های مهم شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد بود و این بخش در سال ۱۳۹۱ به شهرستان ارتقا یافت.

شهرستان قدیمی لنده به مرکزیت شهر لنده از شهرستان های ۹گانه کهگیلویه و بویراحمد دارای جمعیتی افزون بر ۲۳ هزار نفر در فاصله حدود ۲۷۰ کیلومتری یاسوج مرکز این استان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha