۱۱۵ هزار سفیر و داوطلب سلامت در نیشابور فعال هستند

مشهد- ایرنا- مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: حدود ۱۱۵ هزار سفیر و داوطلب سلامت به منظور افزایش سواد سلامت جامعه در مناطق زیر پوشش این دانشگاه فعال هستند.

حمیده اصفهانیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بانوان ۹۸ درصد سفیران و داوطلبان سلامت در نیشابور را شامل می شوند.

وی بیان کرد: اکنون بیش از ۱۱۲ هزار سفیر سلامت و حدود سه هزار داوطلب سلامت به منظور افزایش سواد سلامت جامعه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور فعالیت می کنند.

مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: هم‌اینک بیش از ۵۵ هزار خانوار معادل حدود ۱۶۵ هزار نفر از جمعیت مناطق شهری و روستایی در نیشابور زیر پوشش خدمات سفیران و داوطلبان سلامت قرار دارند.

وی گفت: سفیران و داوطلبان سلامت آموزش‌هایی را که در حوزه خود مراقبتی از طریق مراکزخدمات جامع سلامت و پایگاه‌های سلامت به آنان ارائه می‌شود را به خانواده خود و اطرافیان منتقل می‌کنند.

اصفهانیان با بیان اینکه یک داوطلب سلامت تا ۲۰ خانوار را زیر پوشش دارد، افزود: اما سفیران سلامت آموزش‌های خود مراقبتی را تنها به خانواده خود منتقل می‌کنند و یک خانواده را تحت پوشش دارند.

وی ادامه داد: تاکنون ۶۰ کانال و گروه‌ مجازی و پیام‌رسان برای انتقال آموزش‌ به سفیران و داوطلبان سلامت تشکیل شده است که ماهانه حداقل ۹۰۰ پیام و مطلب آموزشی در این کانال‌ها بارگزاری می‌شود.

مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور واقع در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خدمات بهداشتی و درمانی را در چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه به جمعیتی ۵۸۰ هزار نفری ارائه می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha