درخواست بایدن و شولتس از قانونگذاران آمریکایی برای تصویب بسته کمک نظامی به اوکراین

تهران- ایرنا- جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و اولاف شولتس صدراعظم آلمان روز جمعه (به وقت محلی) در واشنگتن با یکدیگر ملاقات و درباره مسائل مختلف از جمله جنگ در اوکراین به بحث و تبادل نظر پرداخته و از قانونگذاران آمریکایی خواستند تا بسته کمک نظامی به اوکراین را تصویب کنند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، بایدن که روز جمعه در دفتر کاخ سفید پذیرای شولتس بود، با ظالمانه خواندن به بن بست رسیدن تصویب طرح حمایتی دولت خود از اوکراین در کنگره آمریکا، تاکید کرد: بی‌توجهی کنگره نسبت به اهمیت حمایت از اوکراین در شرایط حساس کنونی، موضوعی است که حتی می‌توان از آن به عنوان یک غفلت جنایتکارانه نام برد.

شولتس نیز در این دیدار ضمن ابراز امیدواری نسبت به تغییر دیدگاه کنگره آمریکا درباره این موضوع، بر اهمیت ارائه حمایت‌های لازم به اوکراین از سوی واشنگتن تاکید کرد و گفت: بدون حمایت‌های آمریکا و کشورهای اروپایی، کی‌یف توانایی دفاع از قلمرو خود در برابر روسیه را ندارد.

وی با اشاره به لزوم ایفای نقش ایالات متحده و آلمان در حفظ صلح و ثبات در جهان، تصریح کرد: این موضوع به ویژه در بحث تجاوز روسیه به اوکراین که هنوز هم همچنان ادامه دارد، اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کند.

شولتس همچنین در این دیدار به جنگ در غزه اشاره کرد و با بیان اینکه آلمان معتقد به راهکار دو دولتی برای حل مساله (رژیم) اسرائیل و فلسطین است، افزود: برلین و واشنگتن از حق (رژیم) اسرائیل برای دفاع از خود حمایت می‌کنند.

صدراعظم آلمان در ادامه با اشاره به اینکه برلین و واشنگتن بر سر این موضوع که نباید رعایت استانداردهای بین‌المللی در جنگ میان (رژیم) اسرائیل و حماس به فراموشی سپرده شود تاکید دارند، یادآور شد: کمک‌های بشردوستانه باید بیشتر از آنچه که امروز است، به غزه رسیده و در اختیار آوارگان فلسطینی قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha