۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۳۲
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85382349
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام دولت بایدن برای جلب آراء اعراب آمریکایی به "گام‌های اشتباه" کاخ سفید اعتراف کرد

تهران – ایرنا – یکی از مقام‌های ارشد دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در سفر به ایالت میشیگان برای جلب آراء مسلمانان و اعراب آمریکایی به اشتباه‌های کاخ سفید در حمایت از رژیم صهیونیستی اعتراف کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، روزنامه نیویورک تایمز دیروز (۲۰ بهمن) خبر داد که یکی از مشاوران ارشد رئیس جمهوری آمریکا هفته پیش به رهبران جامعه عرب و مسلمان ایالت میشیگان گفت که دولت در حمایت از جنگ اسرائیل علیه حماس "گام ‌های اشتباهی" برداشته است.

جان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، در جریان نشست پنجشنبه گذشته در دیربورن (Dearborn) با مسلمانان و اعراب آمریکایی‌ از جمله مقام های دموکرات ایالتی و محلی اعلام کرد: واقفیم که از هفت اکتبر (۱۵ مهر) در مسیر واکنش به این بحران گام‌ های اشتباهی برداشته‌ ایم.

وی بخشی از هیات اعزامی کاخ سفید بود که پیش از انتخابات درون حزبی ۲۷ فوریه (هشتم اسفند) دموکرات ها و در واکنش به نارضایتی فزاینده اعراب و مسلمانان آمریکایی به عنوان بخش قابل توجه از رای دهندگان این ایالت، به میشیگان اعزام شد.

ده‌ها مقام منتخب و رهبران محلی میشیگان بایدن ۸۱ ساله را به بی ‌توجهی به آمار کشته‌ شدگان فلسطینی متهم کرده و او را به خاطر درخواست نکردن آتش ‌بس مورد انتقاد قرار داده ‌اند.

فاینر در این دیدار ابراز تأسف کرد که دولت بایدن به نحو شدیدتری سخنان مقام های اسرائیلی ای که "ساکنان غزه را با حیوانات مقایسه کردند" محکوم نکرده است.

وی همچنین ابراز تاسف کرد که در بیانیه ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) بایدن به مناسبت صدمین روز حمله حماس، به تلفات فلسطینی ها در غزه اشاره ای نشد.

این مقام امنیتی گفت: هیچ عذری برای آن وجود ندارد. نباید اتفاق می افتاد. من معتقدم که دیگر تکرار نخواهد شد. اما ما می دانیم که آسیب زیادی وارد شده است.

دستیار بایدن در ادامه گفت که اطمینان ندارد که تل آویو اقدام های لازم را برای تشکیل کشور فلسطینی اتخاذ کند.

شرکت کنندگان در این جلسه به نیویورک تایمز گفتند که از فقدان تعهد مقام های دولت بایدن به تغییر سیاست ها، ناامید شده اند.

برخی از حاضران پیشتر از دیدار با مدیر ستاد انتخاباتی بایدن خودداری کرده بودند.

بر اساس نظرسنجی چندی پیش موسسه افکار سنجی "زاگبی"، تنها ۱۷.۴ درصد از رأی دهندگان عرب آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ به بایدن رأی خواهند داد.

بر اساس یافته های نظرسنجی مشابهی در سال ۲۰۲۰، حمایت اعراب آمریکایی از بایدن ۵۹ درصد ارزیابی شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha