۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۵۴
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85382353
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

خروج اشغالگران آمریکایی با فشار نظامی میسر خواهد شد

تهران- ایرنا- سریال جنایات آمریکا در عراق در حالی ادامه دارد که محافل این کشور بر خروج اشغالگران از کشورشان با فشار نظامی تاکید دارند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از المعلومه، «محمد الصیهود» نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق گفت: حملات متوالی آمریکا به مراکز امنیتی عراقی و هدف قرار دادن شخصیت های این کشور به مثابه حمله به حاکمیت عراق است.

وی به مصوبه پارلمان در زمینه خروج نیروهای آمریکایی از عراق و تلاش‌های دولت این کشور برای تهیه جدول زمانی خروج این نیروها اشاره و اعلام کرد: موضوع خروج این نیروها از عراق و تحویل پایگاه های نظامی به عراقی ها قریب الوقوع است و این به سبب مواضع دولت عراق و تاکید بغداد بر آن است.

از سوی دیگر «علی الزبیدی» عضو ائتلاف فتح عراق گفت: آمریکا به این سادگی از عراق خارج نخواهد شد، زیرا به این کشور به سبب موقعیت راهبردی و منابع طبیعی آن چشم طمع دارد. آمریکا از طریق تداوم حضور در عراق، به دنبال تحقق منافع خود است.

وی بر اهمیت تداوم فشار نظامی میدانی به منظور تضمین خروج اشغالگران و ترک پایگاه هایی که در عراق دارند، نیز تاکید کرد.

الزبیدی افزود: حضور آمریکا در پایگاه های نظامی«عین الاسد» و «حریر» به مثابه تهدیدی برای امنیت و حاکمیت عراق است. مقاومت اسلامی عراق به اقدام نظامی گسترده علیه نیروهای اشغالگر آمریکایی در پایگاه های یادشده روی آورده که از آنها حملاتی در داخل و خارج عراق انجام می شود.

«قاسم التمیمی» تحلیلگر عراقی نیز گفت که آمریکا به دنبال کشاندن عراق به درگیری جاری در منطقه است. واشنگتن مرتکب جنایاتی در داخل عراق می شود.

وی ادامه داد: اقدامات آمریکا همه توافقات و تفاهمات میان بغداد و واشنگتن را نادیده انگاشته و باید اقدامات فوری برای بیرون راندن آن از عراق انجام شود، زیرا تداوم حضور آمریکا به خونریزی بیشتر منجر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سریال جنایات های آمریکا در داخل عراق همچنان ادامه دارد و آخرین آن نیز هدف قرار دادن «ابوباقر الساعدی» یکی از فرماندهان مقاومت عراق بود.

بامداد امروز مقاومت اسلامی عراق در بیانیه ای اعلام کرد: اتفاق‌های روزهای گذشته به مردم عراق، دوستان و طرف‌های مسئول نشان داد که دشمن اشغالگر آمریکایی تنها زبان سلاح را می‌فهمد. آمریکای اشغالگر با ترور «ابو باقر الساعدی» در بغداد، به جنایت‌های خود اضافه کرد و تمامی قواعد درگیری را زیر پا گذاشت. مقاومت اسلامی با تمام گروه‌های آن تحت هر شرایطی به مسئولیت خود در قبال ملت و کشور خود پایبند خواهد بود. ما از برادران جهادی خود می‌خواهیم که به صفوف مقاومت بپیوندند و مصمم به مشارکت موثر در بیرون راندن اشغالگران در این مرحله تاریخی در عراق و منطقه باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha