۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۳۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85382476
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۷۱ درصد داوطلبان مجلس‌ شورای در زنجان تایید صلاحیت شدند

زنجان -ایرنا- رییس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: طبق آمارهای ارائه شده از سوی شورای نگهبان ۷۱ درصد داوطلبان نمایندگی مجلس‌ شورای اسلامی در استان تایید صلاحیت شدند که نسبت به‌ دوره یازدهم که ۵۱ درصد بود، رشد ۲۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی روز شنبه در نشست خبری به آخرین وضعیت برگزاری انتخابات اشاره کرد و افزود: طبق اعلام شورای نگهبان ۲۶۷ نفر از حوزه چهارگانه استان تایید صلاحیت شدند و در کل ۳۷۵ نفر ثبت‌نام کرده بودند.

وی اضافه کرد:بر این اساس از مجموع تأیید صلاحیت شدگان ۲۳۹ نفر را آقایان و ۲۸ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

این مسوول ادامه داد: از مجموع ۲۶۷ نفر ۱۵۲ نفر به حوزه انتخابیه زنجان و طارم اختصاص دارد که از این تعداد ۱۳۶ نفر را آقایان و ۱۶ نفر را زنان تشکیل می‌دهند و ۷۶ نفر برای هر کرسی در این حوزه انتخابیه رقابت خواهند کرد.

رفیعی افزود:در حوزه انتخابیه ابهر، خرمدره و سلطانیه نیز ۴۲ نفر تایید صلاحیت شدند که ۳۵ نفر آقا و هفت نفر خانم هستند و در حوزه ماهنشان و ایجرود نیز ۴۶ نفر شامل ۴۴ آقا و ۲ خانم با هم رقابت می کنند.

وی اظهارداشت: در حوزه انتخابیه خدابنده نیز ۲۷ نفر تایید صلاحیت شدند که از این تعداد ۲۴ نفر آقا و سه نفر خانم هستند.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه در انتخابات مجلس‌ خبرگان رهبری از استان نیز ابتدا حدود ۱۰ نفر ثبت نام کرده بودند، اضافه کرد:از این تعداد ۲ نفر انصراف دادند و در نهایت ۲ نفر تایید صلاحیت شدند که یک نفر از استان و دیگری انتقالی از استان قم است.

وی یادآور شد: تبلیغات مجلس خبرگان رهبری از ۲۵ بهمن به مدت ۱۵ روز خواهد بود.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه تعداد شعب اخذ رای استان نسبت به دوره قبل افزایش ۲ درصدی دارد، گفت: در انتخابات مجلس‌ شورای اسلامی ۷۷۲ شعبه اخذ رأی در استان در نظر گرفته شده است که از این تعداد ۴۵۷ شعبه به صورت ثابت و ۳۱۵ شعبه سیار خواهد بود.

رفیعی افزود: در مجموع ۱۱ هزار عوامل اجرایی، انتظامی و پشتیبانی بر امر انتخابات در استان نظارت و مشارکت‌ می کنند.

معاون استاندار زنجان در ادامه به تبلیغات داوطلبان با استفاده از ظرفیت رسانه های استانی اشاره کرد و گفت: برخی رسانه های استان برای تبلیغات نامزدها فراخوان داده اند و صدا و سیمای زنجان نیز چهار کانال تبلیغاتی ایجاد کرده است.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه تاکنون ۶ نفر از داوطلبان انصراف دادند، گفت: ۶۴ داوطلب نیز تایید صلاحیت نشدند.

رفیعی با اشاره به فرصت تبلیغات کاندیداها گفت: طبق قانون، تبلیغات داوطلبان مجلس شورای اسلامی از سوم اسفند آغاز و ممنوعیت تبلیغات از صبح روز ۱۰ اسفند اجرا می‌شود.

وی با اشاره به امکان انصراف داوطلبان، اضافه کرد: امکان انصراف تا ۷۲ ساعت قبل از روز رای‌گیری وجود دارد.

رفیعی خاطرنشان کرد: نظارت های لازم بر چگونگی تبلیغات فضای مجازی و حقیقی با دقت انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha