روستاییان و عشایر قصرشیرین برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات اعلام آمادگی کردند

قصرشیرین- ایرنا- روستاییان، ایلات و عشایر قصرشیرین روز شنبه با برپایی مراسم جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در روستای «آقابرابر» از توابع بخش مرکزی این شهرستان آمادگی خود را برای حضور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و حضور پرشور در پای صندوق های رای در انتخابات یازدهم اسفندماه امسال اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم، روستاییان و عشایر قصرشیرین با پوشش محلی اقدام به پخت نان محلی، انواع شیرینی محلی و تولید صنایع دستی شامل چرم دوزی، حصیر بافی، کلاش و گلیم کردند و بخشی از این تولیدات به عنوان نمونه ای از تلاش های خود را به عرضه نمایش گذاشتند.

از جلوه های زیبای این جشنواره حضور مردان عشایر با لباس های چوخ و رانک (نوعی لباس کُردی مردانه) و به دست داشتن تفنگ و سلاح به عنوان مرزداران همیشه وفادار به نظام جمهوری اسلامی در کنار مسوولان برای نمایش اتحاد و وحدت و همچنین برپایی میز خدمت مسوولان برای پاسخگویی به این قشر همیشه تلاشگر بود.

در این جشنواره همچنین زنان با پوشش محلی و سربند و کودکان نیز با برتن کردن پوشش های محلی لباس های کُردی نمونه ای از پوشش خود را به شرکت کنندگان معرفی کردند.

فرماندار قصرشیرین حضور ایلات و عشایر و روستاییان و مردم شیعه، سنی و اهل حق را در این مراسم نمونه بارز وحدت بیان کرد و گفت: این حضور امروز پیام بزرگی به دشمنان این آب و خاک و نظام مقدس دارد که مردم ما منسجم و با وحدت و اتحاد پیرو فرامین رهبر معظم انقلاب تا پای جان حافظ این نظام الهی خواهند بود.

«محمد نجفی» افزود: روستاییان و عشایر قصرشیرین به عنوان مرزداران همیشه وفادار در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و انتخابات یازدهم اسفندماه حضوری پیشرو و دشمن شکن خواهند داشت.

روستاییان و عشایر قصرشیرین برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات اعلام آمادگی کردند

امام جمعه قصرشیرین نیز با گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر، گفت: امروز وحدت و همدلی بین مردم و مسوولان ما به خوبی وجود دارد و ما نماد عینی این وحدت را در اربعین امسال دیدیم و این به برکت انقلاب و شهدای والا مقام ما به دست آمده است.

حجت الاسلام «صادق صالحی» افزود: امروز ایران اسلامی قدرت اول منطقه خاورمیانه است و این اقتدار مرهون مجاهدت های امامان انقلاب و ایستادگی ملت ایران اسلامی است و بار دیگر مردم در انتخابات و راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن شاهد حماسه آفرینی همین مردم و نمایش دوباره اقتدار ملت ایران خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز با تبریک دهه مبارک فجر گفت: قصرشیرین دروازه عتبات عالیات است و مرزداران عشایر و روستایی این منطقه همواره نقشی مهم در دفاع از مرزها و همچنین تامین زنجیره غذایی دارند.

حجت الاسلام «علیمراد کماسی» با مقایسه دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی افزود: در دوران رژیم ستم شاهی تمامی روستاهای ما محروم و فاقد امکانات اولیه بود اما انقلاب اسلامی سرآغاز طلوع فجر و ارائه خدمات به محرومان است و به اندازه ای که انقلاب اسلامی خدمات به جامعه داده نتوانسته ایم آن را بیان کنیم.

وی اظهار کرد: امروز کشور ما در تمام عرصه ها در رتبه اول تا دهم قرار دارد و اگر نابسامانی و گرانی و مشکلات داریم باید توجه کنیم از اول انقلاب تاکنون دشمن شبانه روز علیه کشور ما کار می کند و با جنگ تحمیلی و تحریم های جهانی و توطئه های مختلف شبانه روز مانع پیشرفت ما شده است ولی ما با قدرت و پیشرفت جلو رفته ایم و اکنون قدرت منطقه دست ایران است و این عظمت و پیشرفت ما را می رساند.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: وظیفه همه ما در انتخابات مهم است همه باید برای اقتدار بیش از پیش کشور و پایبندی به مبانی دینیمان در انتخابات حضور داشته باشیم و باید دیگران را نیز برای حضور در پای صندوق های رای تشویق کنیم.

حجت الاسلام کماسی اضافه کرد: عشایر در خط مقدم و مرزبان هستند و از نظر تولید قشری هستند با کمترین هزینه بهترین خیرات را برای نظام دارند و ما افتخار می کنیم که همچنان در مسیر انقلاب پای آرمان های انقلاب ایستاده ایم.

در حاشیه این‌ مراسم جشنواره صنایع دستی و پخت شیرینی و آش محلی با برپایی سیاه چادر برگزار و مسابقه طناب کشی با حضور عشایر اجرا و ۱۶ فقره سند مالکیت روستاییان به نمایندگی از ۶۲۷ نفر از روستاییان در ۱۶ روستای شهرستان نیز اهدا شد.

عشایر قصرشیرین ۲۱۴ هزار راس دام دارند که در مجموع سالیانه یک هزار و ۱۷۲ تن گوشت، ۳۲۱ تن پشم و ۳۴۱تن شیر تولید می کنند.

عشایر کوچ رو قصرشیرین یک هزار و ۵۹۰ خانوار با ۹ هزار و ۵۱ نفرجمعیت هستند که شامل ایلات و طوایف «خزل، سنجابی، قلخانی، گوران و کرند هستند که در مناطق سومار، خان لیلی، نفت شهر، بازی دراز، خسروی، گندمبان و اطراف شهر و نیز حاشیه روستاهای کرکهرک، انجیربان، گره صدف، تنگه حمام، پل شیرازی، کنه کبود، تق تق و حسین آباد »مستقر می شوند.

عشایر کوچ رو تا اواسط اردیبهشت ماه سال آینده در مناطق قشلاقی شهرستان قصرشیرین می مانند و سپس برای گذراندن فصل ییلاق به مناطق سردسیر و خنک تر استان کرمانشاه همچون ارتفاعات دالاهو کوچ می کنند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha