۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85382643
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۴۴ روستای خراسان‌شمالی از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی گفت: ۱۴۴ روستای بالای ۲۰ خانوار استان با ۷۰ هزار نفر جمعیت در دولت سیزدهم از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

سیدعلی مرتضوی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تعداد روستا با احداث ۳۸ سایت جدید و ارتقای ۶۰ سایت موجود از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند.

وی افزود: با اتصال این تعداد روستا به اینترنت پرسرعت اکنون میزان پوشش اینترنت روستایی در خراسان شمالی به بیش از ۹۶ درصد رسیده است.

مرتضوی ادامه داد: اعتبارات این طرح از محل خدمات اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (USO ) تامین شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی یادآور شد: تمامی شهرهای استان نیز زیر پوشش نسل های سوم و چهارم تلفن همراه هستند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت های ارتباطی پایدار، پرسرعت و امن در مناطق روستایی در دستور کار دولت سیزدهم است.

اجرای ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری

مرتضوی با اشاره به اجرای ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی طی عملکرد دولت در استان، گفت: افزایش پهنای باند ارتباطی، ایجاد بستر خدمات رسانی تلفن ثابت، ارایه بهتر خدمات الکترونیک دولت و ایجاد اتوبان خدمات ارتباطی در روستاها از اهداف اجرای طرح فیبر نوری روستایی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان‌شمالی افزود: اجرای ۶۰۰ کیلومتر طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها نیز در شهرهای استان پیش بینی شده که تاکنون ۵۰ درصد از آن محقق شده است.

وی تصریح کرد: هدف اصلی از ایجاد زیرساخت های ارتباطی، استقرار دولت هوشمند و استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات برای رفاه جامعه و ارتقا نظام اداری است تا از رهگذر آن شهروندان بیش از گذشته طعم شیرین فناوری را بچشند.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی با داران بودن یک‌میلیون و ۲۱۴ هزار مشترک اینترنت پهن باند ثابت و سیار رتبه ۹ کشور را دارد.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha