۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۴۶
کد خبر: 85382644
T T
۱۵ نفر

برچسب‌ها

ژاپن بودجه مرزی تاجیکستان و افغانستان را تامین می‌کند

تهران- ایرنا- برنامه توسعه‌ سازمان ملل متحد در شهر دوشنبه اعلام کرد ژاپن بودجه پروژه کنترل مرزی تاجیکستان و افغانستان را تامین می‌کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از نشریه آسیای‌مرکزی تایمز، دولت ژاپن در راستای مقابله با قاچاق مواد مخدر از افغانستان به تاجیکستان و تسهیل تجارت فرامرزی، بودجه کنترل مرزی بین دو کشور را تامین می‌کند.

بر اساس این گزارش، برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد در دوشنبه اعلام کرد دولت توکیو از مسیر آژانس همکاری بین‌المللی (جایکا) بودجه پروژه کنترل مرزی بین تاجیکستان و افغانستان را فراهم خواهد کرد.

پروژه تجهیز مرزهای مشترک میان تاجیکستان و افغانستان از اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز شده و از آن زمان تاکنون چندین پاسگاه مرزی در «خمروگی» و «شوگون» مجهز به تجهیزات جدید و چندین پاسگاه تازه در «لنگر» ساخته‌شده است.

این پروژه تا سال آینده ادامه دارد.

توشیهیرو آیکی سفیر ژاپن در تاجیکستان، به تازگی اظهار داشت: از اولین قدم‌های استقلال تاجیکستان، روابط مطلوبی با دولت دوشنبه داشته‌ایم. توکیو با در نظر گرفتن جنبه‌های راهبردی، به ویژه با توجه به تغییر چشم انداز سیاسی که کل قاره اوراسیا را در بر می گیرد، از بسیاری از جهات به ویژه برای مقابله با چالش‌های کنونی از دوشنبه حمایت خواهیم کرد.

کشورهای منطقه به‌ویژه تاجیکستان همواره از تهدیدهایی از سوی افغانستان همچون قاچاق مواد مخدر و فعالیت گروه‌های تروریستی ابراز نگرانی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha