۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۴۴
کد خبر: 85382892
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آلمان: حمله اسرائیل به رفح فاجعه انسانی ببار خواهد آورد

لندن – ایرنا – وزیر امور خارجه آلمان در تداوم اعتراض‌های فزاینده جامعه جهانی علیه برنامه رژیم صهیونیستی برای حمله به شهر رفح، هشدار داد که چنین اقدامی فاجعه انسانی ببار خواهد آورد.

به گزارش ایرنا، آنالنا بائربوک روز شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: در حال حاضر، مشکلات (مردم) رفح غیرقابل درک است و یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در یک فضای بسیار محدود به دنبال سرپناه هستند.

وی با بیان اینکه «حمله ارتش اسرائیل در رفح فاجعه انسانی ببار خواهد آورد» به طرف صهیونیستی گفت: مردم غزه نمی‌توانند در هوا محو شوند.

وزیر امور خارجه آلمان با تکرار ادعای حق رژیم صهیونیستی برای دفاع از خود گفت که این رژیم باید رنج غیرنظامیان را کاهش دهد. وی همچنین برای آزادی بیشتر اسرا، توقف موقت درگیری‌ها در غزه را خواستار شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان افزود که در جریان سفر هفته آینده به فلسطین اشغالی، در این باره رایزنی خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌ها بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ارتش این رژیم دستور داده که یک طرح دوگانه طراحی کنند که بر اساس آن هم غیرنظامیان ساکن در رفح تخلیه و هم سربازان حماس نابود شوند.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، نتانیاهو به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد. طبق این گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار نابودی گردان‌های نظامی حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شده است.

این در حالی است که گروه‌های حقوق بشری و حتی ایالات متحده به عنوان حامی تسلیحاتی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که حمله به این شهر پرجمعیت، یک فاجعه به بار می‌آورد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم با بیان اینکه وضعیت در غزه در حال بدتر شدن است، بار دیگر بر نیاز فوری به برقراری آتش بس تاکید کرد و گفته بود: رفح در معرض تهدید جدی قرار دارد.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با ابراز نگرانی درباره احتمال حمله رژیم صهیونیستی به رفح تصریح کرد: این اقدام، وضعیت انسانی وخیم کنونی و تلفات غیرنظامیان را تشدید خواهد کرد.

در همین حال رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طرح حمله به رفح را یک تهدید واقعی دانست و گفت که این امر، بخشی از برنامه رژیم صهیونیستی برای بیرون راندن فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان است.

محمود عباس، تصریح کرد: مسئولیت چنین اقدامی تماماً به گردن رژیم صهیونیستی و دولت آمریکاست و شورای امنیت سازمان ملل باید مداخله کند. اکنون وقت آن است که همه مسئولانه رفتار کرده و با خلق یک نکبت جدید مقابله کنند؛ امری که تمامی منطقه را درگیر جنگ‌های بی‌پایان خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی با حمایت غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. طبق آخرین گزارش‌ها تاکنون بیش از ۲۷ هزار فلسطینی شهید و بالغ بر ۶۷ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha