۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۹:۵۹
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85383043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۰ نوع غذا در نخستین جشنواره غذای کیلکا بندرانزلی طبخ شد

رشت _ ایرنا _ نخستین جشنواره غذایی کیلکا در تنها اسکله کیلکاگیر گیلان در بندرانزلی برگزار شد و طی آن ۲۰ گروه شرکت کننده ۵۰ نوع غذا با کیلکا طبخ کردند.  

مدیرکل شیلات گیلان عصر شنبه در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت‌وگو با ایرنا هدف از برگزاری آن را امکان توسعه مصرف انسانی ماهی کیلکا در سفره خانوار اعلام‌ کرد.

کوروش خلیلی افزود: در پایان این جشنواره سه غذای برتر و بهترین تزیین غذا جوایزی دریافت کردند و به تمام شرکت کنندگان لوح تقدیر اهدا شد.

وی با اشاره به حضور سه شرکت تجاری تولید کننده شنیسل ماهی، ناگت ماهی، کوردن بلو ماهی و ماهی دودی آماده طبخ در این‌جشنواره گفت: در اسکله کیلکاگیر بندرانزلی فضایی ایجاد خواهد شد تا برخی از غذاهایی که قابلیت تجاری‌سازی دارند کسب و کار خود را راه اندازی کنند.

مدیر کل شیلات گیلان افزود: برگزاری این جشنوارها مقدمه‌ای خواهد بود تا سرانه مصرف انسانی کیلکا افزایش یابد چون کیلکا بمب پروتئین و کلسیم است. وی افزود: ارزش غذایی این ماهی از بسیاری ماهی‌های دیگر بالاتر است و می‌تواند برای امنیت غذایی کشور مثمر ثمر باشد.

خلیلی یادآور شد: درحال حاضر پنج درصد از کیلکای صید شده در استان صرف مصرف انسانی می‌شود اما هدف گذاری شیلات دستیابی به ۱۰ درصد است.

وی تصریح کرد: سالانه بیش از پنج هزار تن ماهی کیلکا در استان گیلان صید می‌شود که از این مقدار ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن به مصرف خوراکی می‌رسد.

هریک کیلو ماهی کیلکا در بازارهای گیلان ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان خرید و فروش می‌شود و عمده مصرف این ماهی به صورت بسته‌بندی و مصرف تازه آن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha