استاندار: احداث ۴۳ هزار واحد مسکونی در گلستان خدمت ماندگار دولت سیزدهم است

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان گفت: دولت سیزدهم در راستای خانه‌دار کردن مردم به عنوان یکی از کارهای مهم و اساسی از ابتدای فعالیتش تاکنون اقدام به ساخت ۴۳ هزار واحد مسکونی در این استان کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی‌محمد زنگانه عصر شنبه در جمع مردم روستای یساقی از توابع شهرستان کردکوی در غرب گلستان اظهار کرد: از مجموع این واحدها، ۲۳ هزار واحد در روستاها است.

وی بیان کرد: بیشتر این واحدها هم برای جوامع هدف از جمله بهزیستی و کمیته امداد در قالب مسکن حمایتی محرومین است.

وی خاطرنشان کرد: در این روستا شاهد آغاز عملیات اجرایی احداث ۴۸ واحد مسکونی برای جوانان و اقشار کم‌درآمد هستیم.

استاندار گلستان گفت: همچنین سه هزار مترمربع از اراضی متعلق به بنیاد مسکن هم برای احداث زمین چمن مصنوعی در این روستا به اداره کل ورزش و جوانان واگذار شد که این پروژه دهه فجر سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

زنگانه افزود: آسفالت ۸۰۰ متری مسیر منتهی به مدرسه، احداث پاسگاه انتظامی، سالن کشتی، ساختمان دهیاری و درخواست‌های دیگر اهالی این روستا هم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: گازدار بودن تمام روستاها، برق‌رسانی به ۹۹ درصد روستاییان، وجود ۱۹ خانه بهداشت از مجموع ۲۸ روستای دارای ۲۰ خانوار، وجود پنج مرکز جامع سلامت، پوشش اینترنت برای تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار، فعال بودن ۶ واحد بوم‌گردی و طبیعت‌گردی و داشتن طرح هادی در تمامی روستاهای شهرستان کردکوی از خدمات نظام جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و به ویژه در دولت سیزدهم است.

وی اضافه کرد: در هفته گذشته ۳۵ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌های این شهرستان واریز شد که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون برای دهیارهای کردکوی ۲۶۰ میلیارد ریال واریزی داشتیم.

استاندار گلستان گفت: همچنین در مجموع شاهد اجرای ۱۰۷ پروژه عمرانی با ۸۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای روستاهای این شهرستان در دولت سیزدهم هستیم.

زنگانه اظهار کرد: در راستای ارتقای امنیت و جلوگیری از تعرض به مردم و کنترل سرقت‌ها ۳۵ دستگاه دوربین مداربسته در روستاهای کردکوی نصب و راه‌اندازی شده است.

وی یادآور شد: همچنین ۷۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات تبصره ۱۸ در اختیار این شهرستان قرار دادیم.

وی افزود: در دهه فجر امسال شاهد افتتاح و کلنگ‌زنی ۶۲ پروژه عمرانی با هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال اعتبار و بهره‌مندی ۱۸ هزار خانوار در کردکوی در کنار ۵۹۸ پروژه اقتصادی با ۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال اعتبار هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha