۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۲۲:۳۱
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85383146
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حامیان فلسطین در سخنرانی هیلاری کلینتون: تو یک جنایتکار جنگی هستی

تهران-ایرنا- حامیان فلسطین و معترضان به جنگ غزه با حضور در سخنرانی هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا در دانشگاه کلمبیا در نیویورک به وی اعتراض کرده و گفتند که "تو یک جنایتکار جنگی هستی" .

به گزارش شنبه شب ایرنا از "آناتولی" با توجه به تصاویر منتشر شده از سخنرانی کلینتون, یکی از مردان حاضر در جلسه سخنرانی وی را در دانشگاه کلمبیا قطع کرده و می گوید: هیلاری دایان رادهام کلینتون، شما جنایتکار جنگی هستید! مردم لیبی، عراق، سوریه، یمن، فلسطین و همچنین مردم آمریکا شما را نخواهند بخشید.

در حالی که نیروهای امنیتی این معترض را از سالن سخنرانی خارج می کردند، وی همچنان شعار می داد: «فلسطین آزاد است» و «شما در آتش خواهید سوخت.»

سپس کلینتون سعی کرد سخنرانی خود را در مورد خشونت جنسی مربوط به درگیری ها آغاز کند و گفت: "فریاد زدن مشکلی را حل نمی کند." اما معترض دیگری سخنرانی او را قطع کرد.

با این حال، او سعی کرد با صدایی بالاتر از شعارهای معترض صحبت کند که موفق نشد زیرا افراد بیشتری علیه او شعار دادند و کلینتون به ناچار سخنرانی خود را قطع کرد.

کلینتون گفت: چند دقیقه ای صبر می کنیم. بهتر است همه اظهارات من را قطع کنند تا دیگر کسی سخنرانی مهمانان ما که در این زمینه متخصص واقعی هستند را قطع نکند.

او افزود: «مردم در اعتراض آزادند، اما در ایجاد اخلال در رویدادها یا کلاس‌ها آزاد نیستند و این معیارهایی است که ما در آمریکا دنبال می‌کنیم.»

در ماه اکتبر نیز کلینتون با اعتراضات مشابهی روبرو شد. وی درحالی که در دانشگاه کلمبیا سخنرانی می کرد, یکی از حاضران در جلسه اظهارات او را قطع کرده و از کلینتون خواست تلاش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای کمک مالی بیشتر به اوکراین و اسرائیل را محکوم کند.

به گزارش ایرنا, گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد از هفتم اکتبر شمار شهدای غزه به ۲۷ هزار و ۷۰۸ نفر و مجروحان به ۶۷ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha