۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۲۳:۲۶
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85383169
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معترضان به جنگ در لندن بار دیگر خواستار آتش بس در غزه شدند

تهران-ایرنا- مردم لندن روز شنبه در یک راهپیمایی گسترده با مردم غزه اعلام همبستگی کرده و خواستار آتش‌بس فوری در این منطقه شدند.

به گزارش شنبه شب ایرنا از "آناتولی" این راهپیمایی که به صورت بی صدا برگزار شد, نمایشی از وحدت و حمایت از صلح و عدالت برای مردم غزه است.

این تظاهرات، که توسط کارمندان سلامتی، رهبری می شد، در خارج از بیمارستان سنت توماس در لندن آغاز شد و توجه را به بحران انسانی در حال گسترش در غزه جلب کرد.

امیلی استیونسون، فعال یهودی انگلیسی گفت: ما تحمیل همدستی در این جنگ را نمی پذیریم.

وی ادامه داد: «انگلیس بیش از ۴۰۰ میلیون پوند (۵۰۵ میلیون دلار) کمک نظامی به اسرائیل ارسال کرده است که در حال حاضر از آنها برای بمباران اردوگاه ها و بیمارستان‌های پناهجویان استفاده می‌شوند.

به گزارش ایرنا, رژیم صهیونیستی با حمایت غرب و برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته است. طبق آخرین گزارش‌ها تاکنون نزدیک به ۲۷ هزار فلسطینی شهید و بالغ بر ۶۵ هزار نفر دیگر مجروح شده‌اند.

دیوان بین‌المللی دادگستری هفته پیش با صدور حکمی از رژیم صهیونیستی خواست که اقدامات لازم را برای ممانعت از کشتار فلسطینی‌ها اتخاذ کند. بر اساس این حکم، تل‌آویو همچنین باید عدم ارتکاب به جنایت نسل‌کشی توسط نیروهایش را تضمین و اقداماتی در راستای بهبود اوضاع انسانی در غزه اتخاذ کند.

این حکم خشم رژیم صهیونیستی را برانگیخت و دولت لندن نیز به‌عنوان یکی از حامیان اصلی این رژیم، ادعا کرد که حکم دادگاه اشتباه و تحریک‌آمیز است.

وزارت امور خارجه انگلیس هفتم بهمن با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که رژیم صهیونیستی مرتکب نسل کشی نشده و پرونده آفریقای جنوبی برای رسیدن به یک آتش‌بس پایدار مفید نیست.

این وزارت‌خانه همچنین بدون ارائه توضیحی از تعلیق کنفرانس تجاری و سرمایه‌گذاری این کشور و آفریقا خبر داد، که قرار بود در آوریل ۲۰۲۴ برگزار شود.

کسانی که در تظاهرات امروز شرکت کردند تاکید دارند که موضع آن‌ها با دولت لندن متفاوت است و رژیم صهیونیستی و حامیان آن را در قبال جنایات در غزه پاسخگو می‌دانند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha