۲۲ بهمن ۱۴۰۲، ۲:۰۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85383206
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اختلاف و سخنان ضد و نقیض مقامات رژیم صهیونیستی درخصوص حمله به رفح
گذرگاه رفح

تهران-ایرنا-منابع و رسانه های صهیونیستی طی روزهای اخیر گزارش‌های مختلف و ضد و نقیضی در خصوص احتمال آغاز عملیات در رفح در جنوب نوار غزه منتشر و اعلام کردند که اختلافات بین مقامات سیاسی و نظامی رژیم در این خصوص افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شد طرح حمله زمینی به رفح آماده است و ارتش منتظر چراغ سبز مقامات سیاسی است.

از سوی دیگر، روزنامه «هاآرتص» چاپ سرزمین‌های اشغالی در این باره به نقل از منابع صهیونیستی گزارش داد: هنوز زمان مشخصی برای آغاز عملیات نظامی در رفح تعیین نشده و هدف از درز اخبار به بیرون در این زمینه، اعمال فشار بر طرف مقابل در مذاکرات برای مبادله اسرا است.

این درحالی است که شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از تنش میان نتانیاهو و هرتزی هالیوی رئیس ستاد کل ارتش این رژیم بر سر عملیات نظامی در رفح خبر داد.

این شبکه تاکید کرد که نتانیاهو تصمیم دارد وزارت جنگ را مسؤول تاخیر در آغاز عملیات نظامی در رفح معرفی کند.

منبع مذکور بیان کرد که اما هالیوی از نتانیاهو خواسته امور امنیتی را به او بسپارد و بر هماهنگی با مصر و وجود بیش از یک میلیون فلسطینی در رفح متمرکز شود.

پیش از این نیز انصارالله، اتحادیه عرب و کشورهای عربی به مانند عربستان، اردن، مصر، امارات و قطر نسبت به پیامدهای خطرناک این اقدام صهیونیست‌ها در رفح هشدار داده بودند.

نتانیاهو به تازگی اعلام کرد که عملیات زمینی در رفح ظرف دو هفته آینده آغاز خواهد شد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گزافه‌گویی‌های گذشته، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha