جشن مردم فارس برای ۴۵ سالگی انقلاب در امتداد پرچمی سه‌رنگ + فیلم

شیراز-ایرنا- پرواز بادکنک‌ها و کاغذهای رنگی در امتداد آسمان شهر راز آغاز جشن بزرگی را نوید می‌داد؛ امروز مردم فارس با فریادها و مشت‌های گره کرده در برابر استکبار فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند و با سیل خروشان خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن جلوه‌های زیبایی از حماسه حضور را ثبت کردند؛ جلوه‌هایی که هر کدام برگ‌زرینی از کتاب قطور ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نسیمی آهسته می‌وزید و پرچم‌های سه رنگ ایران را که در گوشه گوشه میدان برافراشته شده‌ بودند همراه با خود می‌رقصاند.

تکاپوی مشتاقان انقلاب در دیار فارس

یکی در حال بستن سربند «یا حسین» بود و دیگری قاب عکس شهیدی که در دست داشت را محکم در آغوش گرفته و با بی‌قراری نگاهی به ساعتش می‌انداخت.

شهروندی کودکش را بر روی شانه‌هایش نشانده و در حالی که پرچم‌های برافراشته بر فراز جمعیت را به او نشان می‌داد برایش ماجرای انقلابی سبز در زمستان را روایت می‌کرد و شهروند دیگر هم مشغول پذیرایی از همشهریان خود بود.

جمعیتی مشتاق گرداگرد میدان چشم‌انتظار رقم خوردن رویدادی بزرگ در تاریخ شهر شیراز بودند؛ جمعیتی که هر لحظه به تعداد آن افزوده می‌شد.

تا چشم کار می کرد شکوه و عظمت بود و دیگر هیچ، جنسیت و سن در خلق این اقتدار مردمی جایی نداشت، از نوزادهای در آغوش گرفته شده توسط مادران و پدران تا جوانان و کهنسالان همه آمده بودند تا به دشمنان بگویند همچنان پای عهد و پیمان‌شان با نظام جمهوری اسلامی هستند.

جشن شیرازی‌ها برای ۴۵ساله شدن انقلاب در امتداد پرچمی سه‌رنگ

جشن شیرازی‌ها برای ۴۵ساله شدن انقلاب در امتداد پرچمی سه‌رنگ

از هر گوشه شهر موج موج جمعیت آمده بودند تا فریاد استقلال و آزادی سردهند؛ امروز چهل و چهارمین جشن ملی ایرانیان بود و مردم شیراز نیز مانند سال‌های گذشته در این مراسم حاضر شدند تا همگام با هموطنان در سایر استان‌های کشور، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشته و ضمن تجدید پیمان با ولایت، بر تداوم آرمان‌های انقلاب تاکید کنند.

جشن شیرازی‌ها برای ۴۵ساله شدن انقلاب در امتداد پرچمی سه‌رنگ

جشن شیرازی‌ها برای ۴۵ساله شدن انقلاب در امتداد پرچمی سه‌رنگ

شکسته شدن سکوت شهر با طنین مرگ بر آمریکا

این مراسم که همانند آن در بیش از ۱۵۰ نقطه شهری و روستایی فارس برگزار شد، قرار بود ساعت ۹:۳۰ از چهارراه ۱۵ خرداد به سمت میدان امام حسین (ع) برگزار شود اما شهروندان شیرازی ۲ساعت پیش از شروع این رویداد در محل برگزاری مراسم حضور یافتند.

با نزدیک شدن عقربه‌های ساعت به موعد مقرر موج بیشتری از گروه‌های مردمی به سمت محل شروع مراسم راهپیمایی حرکت کردند و با ازدحام جمعیت این رویداد بزرگ آغاز شد.

از همان ابتدای مَراسم طَنین پُرحرارت هدایت‌کننده راهپیمایی، سکوت شهر را شکست و لبریز از شعار کرد؛ همزمان با او مشت‌های گره‌خورده مشتاقان عدالت در تائید گفته‌هایش بلند می‌شدند و مردم یکصدا فریاد می‌زدند «مرگ بر آمریکا»، «مرگ با اسرائیل».

جمعیت همچنان پیش می‌رفت و در طول مسیر بر شوق و شور آنها افزوده می‌شد؛ پرچمی سه رنگ به وسعت یک خیابان در میان جمعیت گسترده شده بود و پا به پای راهپیمایان مسیر شهر را با رنگ‌های سبز و سفید و سبزش مزین می‌کرد.

جشن شیرازی‌ها برای ۴۵ساله شدن انقلاب در امتداد پرچمی سه‌رنگ

برپایی غرفه‌های فرهنگی و سرگرمی

در این مراسم کارکنان ادارات و سازمان‌های مختلف نیز حضور پُررنگی داشتند و در تلاش بودند تا با برپایی غرفه، دستاوردها و خدمات انقلاب اسلامی در ۴۵ سال گذشته را برای مردم به نمایش بگذارند

جشن شیرازی‌ها برای ۴۵ساله شدن انقلاب در امتداد پرچمی سه‌رنگ

همچنین در طول مسیر غرفه‌های متعدد سرگرمی برای کودکان و نوجوانان برپا شده بود؛ غرفه‌هایی که مملو از رنگ و نقش و شادی کودکانه برای برپایی جشنی بهارگونه در زمستان شیراز بود و موجبات حضور پُرشور کودکان را فراهم کرده بود؛ حضوری که از جنس امید و اشتیاق بود برای ساختن آینده‌ای نه چندان دور در مسیر انقلاب.

حضور جوانان و کودکان پُرشور و نشاط دهه هشتادی و نودی‌ها زیر سایه موشک قیام در جشن انقلاب یکی از نقاط عطف این رویداد بود که می‌تواند نویدبخش ادامه یافتن مسیر انقلاب در سال‌های آتی باشد.

جشن شیرازی‌ها برای ۴۵ساله شدن انقلاب در امتداد پرچمی سه‌رنگ

اجرای خودجوش سلام فرمانده و سرودهای انقلابی و حضور خادمان شاهچراغ(ع) و راهپیمایانی که سراپا پرچم پوشیده بودند، نیز جلوه خاصی به این مراسم بخشیده بود.

جشن شیرازی‌ها برای ۴۵ساله شدن انقلاب در امتداد پرچمی سه‌رنگ

در نهایت مراسم راهپیمایی شیرازی‌ها که از چهارراه پانزده خرداد آغاز سده بود در میدان آزادی و برای شنیدن قطعنامه و سخنرانی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت به پایان رسید.

این در حالی بود که تمامی مسیرهای منتهی به مسیر راهپیمایی تا پایان مراسم مسدود شده بود و پیش از سخنرانی نیز گروه سرود هزار و ۳۵۷ نفری در جلو جایگاه به اجرا پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha