۲۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۱۹
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85383299
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جلوه‌هایی خاص از راهپیمایی ۲۲ بهمن در بیرجند + فیلم

بیرجند - ایرنا - راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ در جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی جلوه‌هایی خاص از حضور قشرهای مختلف مردم را در خراسان جنوبی به ویژه مرکز استان به همراه داشت.

به گزارش ایرنا، راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در بیرجند حدود ساعت ۹ و هفت دقیقه صبح با قرائت سوره فجر آغاز شد و جمعیت حاضر از میدان شهدا که میعادگاه مردم انقلابی این دیار در مبارزات علیه طاغوت شناخته می‌شود، به سمت میدان قدس حرکت کردند.

همچون همیشه جانبازان و ایثارگران جلودار جمعیت بودند و نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، فرماندهان نظامی و انتظامی و مسئولان استانی نیز به مردم پیوستند.

اقشار مختلف جامعه از جمله ورزشکاران، هنرمندان، کارگران، کارکنان دستگاه‌های اجرایی، کسبه، دانش آموزان، دانشجویان و بانوان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال مشارکت کردند.

در این مسیر فعالان فرهنگی و برخی دستگاه‌های اجرایی نیز ایستگاه هایی را برپا کردند و مردم از برنامه‌های متنوع آنها بهره‌مند شدند.

یکی از جلوه‌های شاخص این راهپیمایی، حمل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بود که به منظور پاسداشت و جایگاه آن در تقویت همبستگی ملی و اجتماعی از سوی قشرهای مختلف مردم مورد تکریم و احترام قرار گرفت.

پرچم بزرگ ایران روی دست مردم، دانش‌آموزان، دانشجویان، جوانان و کارگران شهرداری در امتداد مسیر راهپیمایی حمل شد و این حرکت خودجوش مردمی تا میدان قدس بیرجند ادامه یافت.

جلوه‌هایی از حضور مردم خراسان جنوبی در جشن انقلاب +فیلم

صحنه‌های دیگری هم از احترام به پرچم جمهوری اسلامی ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال به چشم می‌خورد؛ در دست بسیاری از کودکان، مردان و زنان یک پرچم قرار داشت و برخی افراد پرچم کشورشان را به دور خود پیچیده‌ و برخی هم تصویر پرچم ایران را روی چهره یا دست خود کشیدند.

برپایی ایستگاه نقاشی و توزیع بادبادک بین کودکان از دیگر جلوه‌های این راهپیمایی است که همراهی این قشر نونهال را در جشن پیروزی انقلاب به نمایش گذاشت.

همچنین در قسمتی از مسیر راهپیمایی، خیمه ایران جوان به همت بنیاد ۱۵ خرداد برپا شد که در این غرفه علاوه بر میز نقاشی برای کودکان، عهدنامه شهربانوی انقلاب نصب شده بود که بانوان پای متن «آقاجان عهد می‌بندم همچون شهربانو خودم را وقف ظهورت کنم، عاجزانه تقاضا دارم فرزندم را که در آینده متولد می‌شود به سربازی خود بپذیری تا وقف ظهورت شود یقینا در این جهاد فرزندآوری برای ظهورت نیازمند یاری بی نهایت هستم تا در ملایمت زندگی و سرزنش جاهلان کم نیاورم» را امضا می‌کردند.

جلوه‌هایی از حضور مردم خراسان جنوبی در جشن انقلاب +فیلم

همچنین در این خیمه پوسترهایی حاوی تبعات سقط، اثرات شادی فرزند بیشتر در زندگی و دختر کاپشن صورتی با گوشواره قلبی دیده می شد.

کارکنان کانون پرورش کودکان و نوجوانان استان هم با برپایی ایستگاهی شرکت کنندگان را ترغیب به عکس یادگاری با پوسترهای انقلاب اسلامی می کردند.

جلوه‌هایی از حضور مردم خراسان جنوبی در جشن انقلاب +فیلم

امروز عضویت رایگان راهپیمایان ۲۲ بهمن در کتابخانه‌های عمومی استان فراهم شد که با استقبال زیادی از قشر جوان در بیرجند همراه بود.

در بخشی دیگر از مسیر راهپیمایی نیروی انتظامی استان اقدام به برپایی غرفه ای از تصاویر شهدای انتظامی کرده بود اما در کنار این غرفه میز استخدام و گزینش فرماندهی انتظامی هم وجود داشت که جوانان علاقه‌مند به خدمت در نظام می‌توانستند ثبت نام کنند.

اجرای حرکات نمایشی توسط نیروهای یگان ویژه نیروی انتظامی از دیگر جلوه‌های راهپیمایی امروز در شهر بیرجند بود که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت. پخش سرود سلام فرمانده، اجرای سرود زنده «راه شهدا» توسط گروه دانش آموزی دبیرستان علامه حلی و دف نوازی همراه شعرخوانی برای ایران از دیگر جلوه‌های این راهپیمایی بود.

حضور پررنگ خانواده‌ها همراه کودکان، نوجوانان و نوزادان در سنین مختلف به این راهپیمایی شور و نشاط بخشید و حضور دهه هشتادی و دهه نودی ها چشمگیر بود.

جمعی از معلولان موسسه توانبخشی حضرت علی اکبر (ع) بیرجند با همراهی مددیاران خود در راهپیمایی حضور داشتند. ورزشکاران رشته وشوو نیز در سنین مختلف با لباس مخصوص پرچم جمهوری اسلامی ایران را در بین راهپیمایان حمل می‌کردند.

برخی هیات‌های مذهبی و مساجد هم ایستگاه های فرهنگی در مسیر راهپیمایی برپا کرده و اجرای برنامه‌های متنوع برای شرکت کنندگان را در دستور کار داشتند.

اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند نیز از محل موقوفه بنگاه خیریه آبلوله ایستگاه‌های توزیع آب معدنی در مسیرهای راهپیمایی برپا کرد.

اداره کل انتقال خون خراسان جنوبی هم اتوبوسی را در حاشیه میدان قدس مستقر و اقدام به خونگیری از اهداکنندگان کرده بود.

نیروهای هلال احمر و اورژانس مانند همیشه در مسیر مستقر بودند تا در صورت لزوم امدادرسانی انجام دهند. کمیته امداد امام خمینی (ره) با برپایی پایگاه‌های جمع آوری کمک‌های مردمی نقشی در راهپیمایی امسال داشت.

راهپیمایی یوم‌ الله ۲۲ بهمن در استان خراسان جنوبی امروز - یکشنبه - در بیش از ۱۴۰ نقطه استان همزمان با سـراسر کشـور برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha