جلوه وحدت شیعه و سنی در چهل و پنجمین بهار انقلاب

زاهدان- ایرنا- مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان امروز یکشنبه به مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران همزمان با سراسر کشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند و یکصدا خشم و انزجار خود از استکبار جهانی را فریاد زدند.

به گزارش ایرنا، مردم سیستان و بلوچستان شب گذشته را با نوای الله اکبر به صبح رساندند و امروز همه آمدند تا بار دیگر وحدت خود را در چهل و پنجمین بهار انقلاب به رخ جهانیان بکشند مردم شهرهای مختلف استان به صورت ویژه و یکپارچه در راهپیمایی جشن انقلاب شرکت کردند براساس گزارش‌های میدانی میزان حضور مردم نسبت به سال‌های گذشته بسیار پرشور تر و گسترده‌تر بود.

خیابان‌های زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان مملو از جمعیت مردمی بود که آمده بودند تا فریاد آزادی و استقلال را فریاد بزنند حضور پر شور مردم بار دیگر به دشمنان نظام و انقلاب نشان داد که با وجود مشکلاتی که دشمنان برای کشور به وجود می‌آورد شیعه و سنی مصمم‌تر از گذشته در مسیر انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و پشتیبان نظام، انقلاب و ولایت هستند.

۲۲ بهمنی دیگر و طلیعه فجری چون ۴۵ سال پیش رسید و مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان مانند همیشه دوشادوش یکدیگر در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی حماسه آفریدند و با حضور پرشور و انقلابی خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن با نمایش شکوه، وحدت و اتحاد، عهد و میثاق خود را با نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه تجدید کردند. مردم امروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن با سردادن شعارهای ضد استکباری راه خود را از ایادی استکبار جدا و بیعت خود را با انقلاب، شهدا و آرمان‌های بلند انقلاب و امامین انقلاب تجدید پیمان کردند.

گروه‌های مختلف مردمی از شیعه و سنی، دانش آموز و دانشجو، بازاریان، فرهنگیان، کارمندان گرفته تا افراد مسن و کودکان با در دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته‌هایی با آرمان های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند همه در کنار هم آمده بودند تا به استکبار جهانی بگویند به ۴۵ سال انقلاب اسلامی خود افتخار می‌کنند و همواره پشتیبان نظام هستند.

حضور پرشور و شعور مردم سیستان و بلوچستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن در چهل و پنجمین جشن ملی برای انقلاب اسلامی ایران نشان می‌دهد شیعه و سنی همواره کنار یکدیگر هستند و توطئه‌های دشمنان که به دنبال ایجاد تفرقه میان فارس و بلوچ اند پوچ است و وحدت مردم این استان هر توطئه ای را خنثی می‌کند.

جلوه وحدت شیعه و سنی در چهل و پنجمین بهار انقلاب

حضور مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک پدیده بی نظیر را رقم زد دشمنان ایران اسلامی امنیت و اقتدار کشور و استانی مانند سیستان و بلوچستان را که فارس و بلوچ در کنار یکدیگر با وحدتی مثال زدنی زندگی می‌کنند بر نمی تابند اما مردم استان همواره در برابر شیطنت‌های دشمنان هوشیار بوده و در کنار یکدیگر در برابر استکبار مقاومت می‌کنند.

حضور خانواده‌ها در کنار کودکان و نوجوانانشان بیش از هر چیزی توجه‌ها را به خود جلب می‌کرد؛ دهه نودی ها آمده بودند تا بگویند درست است که در زمان پیروزی انقلاب اسلامی نبوده اند و نمی‌دانند به مردم آن زمان چه گذشته اما برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی همگام بزرگترها هستند.

حضور نسل‌های چهارم و پنجم انقلاب و دهه هشتادی و دهه نودی‌ها در این راهپیمایی بسیار دیدنی بود فرزندان ایرانی که با صداهای کودکانه خود فریاد "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر می‌دادند و در کنار بزرگ‌ترهای خود سالروز تولد انقلاب اسلامی را جشن گرفتند.

از همه اقوام و طوایف در راهپیمایی ۲۲ بهمن آمده بودند تا بار دیگر نشان دهند با بصیرت و آگاهی در عرصه‌های مختلف انقلاب حضور پررنگ دارند و مشت محکمی به دهان یاوه‌گویان می‌زنند و مانند روزهای نخست پیروزی انقلاب برای دفاع از انقلاب خود در صحنه هستند.

قشرهای مختلف مردم با سردادن شعارهای انقلابی مانند "خونی که در رگ ما است هدیه به رهبر ما است"،« مرگ بر آمریکا» و« مرگ بر اسراییل» بار دیگر با آرمان های والای خمینی (ره ) ، شهدای والامقام و رهبر معظم انقلاب اسلامی عهدی دوباره بستند.

جلوه وحدت شیعه و سنی در چهل و پنجمین بهار انقلاب

نمایش اتحاد مردم سیستان و بلوچستان

یکی از شهروندانی زاهدانی حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: حضور باشکوه مردم در این روز این پیام را به دشمنان اسلام می‌دهد که ملت ایران همواره هدف خود را که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است را دنبال خواهند کرد.

محمد رسول شهنوازی ادامه داد: حضور باشکوه مردم امروز در راهپیمایی مشت محکمی بر دهان یاوه‌سرایان و استکبار جهانی خواهد بود در واقع راهپیمایی ۲۲ بهمن و اتحاد شیعه و سنی قدرت، شکوه و بصیرت مردم سیستان و بلوچستان را برای دشمنان این مرز و بوم به نمایش گذاشت.

وی با اشاره به اینکه رمز ماندگاری انقلاب پس از ۴۵ سال سیاست دینی بوده است خاطرنشان کرد: قطعا یک انقلاب بزرگ تهدیدات بزرگی از سوی دشمنان پیش رو دارد اما تاکنون همه این تهدیدات با وحدت، شجاعت و بصیرت مردم فارس و بلوچ در سیستان و بلوچستان خنثی شده است.

یکی از بانوان زاهدانی که در صف راهپیمایی کنندگان بود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: حضور گسترده شیعه و سنی در راهپیمایی امروز بار دیگر به دشمنان نشان داد که با هیچ ترفندی نمی‌توانند میان مردم، انقلاب و نظامشان فاصله ایجاد کنند.

حمیده باقری با بیان اینکه همه پشت ولایت هستیم، افزود: حضور گسترده مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان با وجود همه مشکلات معیشتی و اقتصادی که با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند در این راهپیمایی جای تقدیر دارد.

وی بیان کرد: انقلاب و نظام همیشه با تمام توان در خدمت مردم بوده و با وجود فتنه‌گری‌ها، آشوب‌ها و توطئه‌هایی که دشمنان و مخالفان انقلاب برای مردم و نظام به وجود آورده‌اند دست از تلاش برای خدمتگزاری بر نداشتند به همین دلیل امروز آمده ام تا حمایتم را از رهبر انقلاب نشان دهم.

کودکان دهه نودی نیز امروز در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافتند و با نقاشی پرچم پرافتخار ایران بر گونه‌های خود،همراهی‌شان با انقلاب اسلامی ایران را اعلام و هم صدا با بزرگ‌ترها شعارهای گوناگون سر می‌دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha