فرماندار گناباد: ۱۱ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال صرف طرحهای عمرانی این شهرستان شد

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: هزار و ۳۱۶ طرح با صرف اعتبار ۱۱ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال در طی فعالیت دولت سیزدهم در این شهرستان اجرا شد یا به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا نصیری روز یکشنبه در پایان راهپیمایی ۲۲ بهمن گناباد افزود: علاوه بر این طرحها تعدادی طرحهای شاخص و مهم نیز در این شهرستان به بهره برداری رسیده و یا در دست اجراست که از جمله آن می توان به فرودگاه منطقه ای گناباد و خط ریلی و نیز برق رسانی اشاره کرد همچنین هزار و ۶۴۸ شغل و هزار و ۳۶۱ کسب جدید در همین مدت در گناباد ایجاد شد.

وی ادامه داد: ساخت ۸۱ کیلومتر جاده در مناطق شهری و روستایی، تحقق کامل تعهد پرداخت تسهیلات مسکن روستایی، افزایش ۱۰ برابری پهنای باند مخابراتی و توسعه فیبر نوری، جذب بیش از سه هزار میلیارد ریال منابع مالی برای شرکتهای دانش بنیان، افزایش ذخیره سازی گندم گناباد به ۴۵ هزار تن با راه اندازی سیلوهای جدید، اجرای ۲۰۰ کیلومتر برق رسانی در مناطق شهری و روستایی، برگزاری ۴۰ کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری و کار و کارگری با ۲۲۰ مصوبه از دیگر دستاوردهای بخشهای مختلف طی۲ سال فعالیت دولت سیزدهم در گناباد به شمار می رود.

فرماندار گناباد با اشاره به گازرسانی به ۲۶ روستا و و ۴۰۰ واحد صنعتی با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال طی همین مدت در این شهرستان تصریح کرد: جشن پایان گازرسانی و برق رسانی به تمامی مناطق گناباد در این دولت اعلام می شود.

نصیری افزود: برای افزایش ایمنی و کاهش سوانح در برابر سیلاب طی ۲ سال گذشته ۹ پل در شهرستان گناباد احداث شده است در حالی که طی ۳۰ سال قبل از آن تنها یک پل در این شهرستان ساخته شده بود.

وی تعهد اشتغال زایی گناباد در بخشهای مختلف طی سال جاری را هزار و ۸۰۰ نفر ذکر کرد و ادامه داد: صد در صد این میزان تاکنون محقق شده و ۲ هزار تعهد اشتغالزایی سال قبل این شهرستان هم به طور کامل محقق شده است.

فرماندار گناباد از جذب پزشک فوق تخصص خون و سرطان و راه اندازی مرکز شیمی درمانی گناباد برای نخستین بار و جذب ۳۵ متخصص و فوق تخصص طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم در این شهرستان خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گناباد با ۸۷ متخصص و فوق تخصص و تجهیزات شاخص بهداشتی و درمانی به قطب درمانی و سلامت منطقه تبدیل شده است.

نصیری افزود: شهرستان گناباد در زمینه شاخص ها و رتبه های کتابخانه های عمومی، آموزش و پرورش، قبولی در کنکور سراسری و امتحانهای نهایی، سرانه های ساخت و ساز آموزشی رتبه نخست را در بین شهرستانهای استان خراسان رضوی کسب کرده است.

فرماندار گناباد گفت: دشمنان و عوامل آنها سعی می کنند با نادیده گرفتن و کم رنگ جلوه دادن نقاط قوت و خدمات نظام جمهوری اسلامی و مسوولان، مردم را برای حضور در انتخابات ناامید کنند ولی مردم با شرکت پرشور خود در انتخابات خط بطلانی بر سیاستهای خصمانه آنها می کشند.

وی با اشاره به تایید ۳۹ نفر نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان گفت: از همه سلایق و جریانهای سیاسی و قشرها در این دوره انتخابات حضور دارند و اگر به دنبال شهرستانی در تراز انقلاب اسلامی هستیم باید حضور پررنگ در انتخابات داشته باشیم.

رییس حوزه انتخابیه گناباد و بجستان افزود: به مردم و همه نامزدهای انتخاباتی قول می دهیم با تلاش همه مسوولان و دست اندرکاران اجرایی و نظارتی ، انتخاباتی سالم در این منطقه برگزار شود و حتی یک رای جا به جا و یا بی اثر نخواهد شد.

اقشار مختلف مردم و مسوولان و فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی گناباد با حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن که از میدان امام خمینی (ره) تا میدان بسیج این شهرستان برگزار شد بار دیگر ضمن تبعیت از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی حمایت خود را از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی اعلام و سیاستهای خصمانه دشمنان را محکوم کردند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتر جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha