۲۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85383569
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمریکایی ها ترامپ را در مدیریت اقتصاد به بایدن ترجیح می دهند

تهران – ایرنا - یافته های نظرسنجی جدید و مشترک روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز و دانشگاه میشیگان نشان می‌دهد که با وجود ماه ‌ها رشد خوب اقتصادی، آمریکایی‌ ها دونالد ترامپ را شایسته تر از جو بایدن در رسیدگی به اوضاع اقتصادی آمریکا می دانند.

به گزارش ایرنا، تارنمای این روزنامه اقتصادی امروز نوشت که بر اساس یافته های نظرسنجی مذکور، ۴۲ درصد از پاسخ دهندگان احساس می کنند ترامپ بهترین کارگزار اقتصادی آمریکا خواهد بود. ۳۱ درصد بایدن را بر گزیدند و ۲۱ درصد نیز گفتند که به هیچ یک اعتماد ندارند.

فایننشال تایمز نوشت که قدرتنمایی ترامپ در این نظرسنجی علیرغم اذعان پاسخ دهندگان به بهبود اندک اوضاع مالی شخصی و چشم انداز کلی اقتصاد در دوران ریاست جمهوری بایدن است. چنین تناقضی این پرسش را مطرح می کند که آیا رشد خوب اقتصاد، بازار کار قوی و کاهش تورم می تواند احتمال انتخاب مجدد بایدن را افزایش دهد؟

هنگامی که از داوطلبان شرکت در این نظرسنجی پرسیده شد که اوضاع مالی کنونی خود را چگونه توصیف می کنند، ۴۶ درصد از رای دهندگان گفتند که می توانند "راحتی زندگی کنند" یا "درآمدشان اندکی بیشتر از هزینه هایشان است ". در نظرسنجی مشابه نوامبر ۲۰۲۳، ۴۳ درصد چنین نظری داشتند.

۲۷ درصد پاسخ دهندگان گفتند که شرایط کلی اقتصادی آمریکا "عالی" یا "خوب" است که این سطح رضایت در ماه نوامبر با ۲۱ درصد بود.

با این حال، وقتی از جامعه آماری پرسیده شد که آیا روش مدیریت اقتصاد بایدن را تایید می کنند یا خیر، بدون تغییر نسبت به نوامبر، فقط ۳۶ درصد از رای‌ دهندگان پاسخ مثبت دادند.

نظرسنجی فایننشال تایمز از ۲ تا ۵ فوریه (۱۳ تا ۱۶ بهمن) از میان یک هزار و ۶ داوطلب در سراسر آمریکا انجام شد و حاشیه خطای آن ۳.۱ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha