۲۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85383769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وضعیت روانی دانشجویان اسرائیلی بدتر شده است

۲۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶
کد خبر: 85383769
وضعیت روانی دانشجویان اسرائیلی بدتر شده است

تهران-ایرنا- یک نظرسنجی اخیر در سرزمین‌های اشغالی نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی از دانشجویان اسرائیلی عضو ارتش به خاطر شرایط بد روانی ترک تحصیل می‌کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، یک نظرسنجی اخیر نشان داده که ۴۲ درصد از دانشجویان دانشگاه‌های اسرائیل که به عنوان نیروهای ذخیره در ارتش خدمت می‌کنند، به دلیل وخامت وضعیت روانی خود در نتیجه جنگ غزه، ترک تحصیل می‌کنند.

کانال ۱۳ اسرائیل روز یکشنبه به نقل از نتایج نظرسنجی اعلام کرد: بیش از ۶۰ درصد از دانشجویان اعتقاد دارند که وضعیت روانی آنها از زمان شروع جنگ غزه بدتر شده است.

این نظرسنجی با اشاره به اینکه درصد سربازان ذخیره در ارتش اسرائیل کاهش یافته است، می‌گوید: تعداد دانشجویانی که به خاطر شرایط بد روانی ترک تحصیل می‌کنند، از زمان جنگ غزه بیشتر شده است.

آخرین نظرسنجی که توسط انجمن دانشجویان دختر و پسر در اسرائیل بر روی نمونه‌ای متشکل از ۷۳۵۰ شرکت‌کننده انجام شد، نشان داد که ۴۸ درصد از دانشجویان گفته‌اند به دلیل جنگ مشاوره‌های روان‌پزشکی دریافت کرده‌اند یا ممکن است در آینده دریافت کنند.

از زمان شروع جنگ در نوار غزه بیش از ۲۸هزار فلسطینی شهید و بیش از ۶۷هزار نفر زخمی شدند.

به گفته سازمان ملل، حملات اسرائیل ۸۵ درصد از جمعیت غزه را به دلیل کمبود شدید غذا، آب سالم و دارو آواره داخلی کرده است، در حالی که ۶۰ درصد از زیرساخت های غزه آسیب دیده یا ویران شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha