۲۲ بهمن روز عزت ملت/امسال هم برای ایرانِ سربلند همه آمدند

ارومیه- ایرنا- راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نیز نظیر سال های گذشته با شور و شکوه بسیار در نقاط مختلف آذربایجان غربی برگزار شد و مردم این دیار همزمان با دیگر نقاط کشور، با لبیک به ندای مقام معظم رهبری و برای تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهیدان حضوری باعظمت داشتند.

به گزارش ایرنا، خبرهای دریافتی از نقاط مختلف آذربایجان غربی حاکی از آن است که مردم در همه شهرهای استان از ماکو و پلدشت در شمال ترین نقطه تا سردشت و تکاب در جنوبی ترین نقطه این استان گرد آمدند تا چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را جشن بگیرند.

در این حرکتت عظیم و میلیونی، مردم شهرهای مختلف آذربایجان غربی در صفوف به هم فشرده در راهپیمایی سالگرد انقلاب شرکت کرده و راهپیمایی های سال های اوایل انقلاب را تداعی کردند.

در کنار مردم شهرهای بزرگ آذربایجان غربی نظیر ارومیه، خوی، مهاباد، بوکان، میاندوآب، ماکو، سلماس و دیگر شهرها، مردم بسیاری از روستاها نیز به صورت خودجوش در یکی از میادین روستایی حاضر شدند تا بگویند که آنان نیز خرسند از ۴۵ سال اقتدار، عظمت و عزت ایرانی هستند.

مردم ارومیه نیز که از ساعاتی پیش از آغاز رسمی راهپیمایی ها در میدان ولایت فقیه (مرکز) شهر تجمع کرده بودند، با رسیدن عقربه ساعت شمار به روی ۱۰، حرکت عظیم خود را آغاز کردند و مسیر تقریبا ۱.۵ کیلومتری بین میدان ولایت فقیه تا انقلاب این شهر را با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر منافق، ما اهل کوفه نیستیم - علی تنها بماند، آذربایجان اویاخدی - انقلابا دایاخدی، ای رهبر آزاده - آماده ایم آماده طی کردند.

در دیگر شهرهای آذربایجان غربی نیز مسیرهای راهپیمایی مملو از پیر و جوان، بزرگسال و کودک و زن و مرد بود که شعارگویان در راستای پایبندی به اصول انقلاب اسلامی راهپیمایی می کردند.

همان همیشگی/ ۲۲ بهمن امسال هم برای ایران سربلند همه آمدند

تعداد افراد حاضر در این راهپیمایی ها به حدی بود که هنوز برخی افراد تازه از مبدا راهپیمایی خارج شده بودند که برخی دیگر در مقصد حضور داشتند و همین امر افراد زیاد حاضر را نشان می داد.

علی رحیمی یکی از راهپیمایان در ارومیه که با ۲ فرزند کودک خود در خیابان امام خمینی (ره) ارومیه حاضر شده بود، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این مراسم، غرورانگیز و افتخار آمیز است.

وی اضافه کرد: حضور پرشور مردم در ۴۵ سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی، نشان دهنده پایبندی نسل های مختلف بر پای آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری و رهرو بودن مردم در مسیر شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.

وی اظهار کرد: کودکان من از اول صبح آماده شده اند تا در این راهپیمایی حضور یابند و این امر نشان دهنده تداوم راه عزتمند انقلاب است.

حسام عاشوری نوجوان ارومیه ای حاضر در این راهپیمایی هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: من از همان کودکی به همراه پدر و مادرم در راهپیمایی شرکت می کردم و امسال هم با خواهر کوچکترم حاضر شده ام.

وی اضافه کرد: ما نسل نوجوان پیرو راه امام و انقلاب هستیم و با قدرت، مسیر عزت این انقلاب شکوهمند را طی می کنیم.

وی بیان کرد: هرچند من هنوز به سن قانونی برای رای دادن نرسیده ام ولی به همراه پدر و مادر خود برای رای دادن به عزت و اقتدار ایران اسلامی در پای صندوق های رای حاضر خواهم شد.

معصومه سعیدی از دیگر شهروندان ارومیه ای نیز در بین راهپیمایان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امروز، مردم ارومیه انتخاب خود را به رخ جهانیان کشیدند و تاکید کردند که انتخابشان همچنان جمهوری اسلامی ایران است.

وی اضافه کرد: ما مردم ایران دلداده ایران اسلامی هستیم و با همه توان در راه دفاع از آرمان های امام راحل و پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری اهتمام داریم.

وی تاکید کرد: مسیری که امروز از راهپیمایی ۲۲ بهمن گذشتیم به ۱۱ اسفند ختم می شود و ما نظیر امروز در آن روز هم در صحنه خواهیم بود.

مشغول مصاحبه با این مادر ارومیه ای بودم که سرود رای اولی ها در میدان انقلاب این شهر طنین انداز شد و بسیاری از مردم نیز نظیر من، سکوت اختیار کردند تا این سرود سراسر افتخار را که نشان دهنده شور و شوق رای اولی های ارومیه برای حضور در انتخابات ۱۱ اسفند بود، بشنوند و در آخر نیز همه مردم به افتخار آنان دست زدند.

پایان این راهپیمایی، آغازی برای بهار چهل و ششم انقلاب اسلامی ایران بود و مردم در این راهپیمایی تاکید کردند که در روز ۱۱ اسفند امسال نیز همچون ۲۲ بهمن در صحنه حاضر خواهند شد و این بار با انتخاب آگاهانه خود، مسیر پیشرفت ایران اسلامی و اعتلای روزافزون این نظام مقدس را هموارتر خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha