کارآمدی و صداقت، مطالبه رای اولی‌های اردبیل/مجلس آینده ایده نو برای کنکور ارائه کند

اردبیل - ایرنا - انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برای افزون بر ۲۳ هزار جوان استان اردبیل که نخستین حضور رسمی مشارکت سیاسی آنها به شمار می رود، عرصه‌ای پرهیجان است و هر کدام از آنها، دغدغه‌ها و خواسته‌های متعددی دارند که بخشی از آن را در میزگرد ایرنا مطرح کردند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، رای اولی‌های شرکت کننده در این میزگرد، کارآمدی، صداقت، شفافیت، انتخاب افراد اصلح برای مدیریت کشور، پرهیز از دادن وعده غیرعملی و خارج از چارچوب وظایف نمایندگی، مبارزه با مظاهر فساد، برقراری عدالت آموزشی، حذف مافیای کنکور از فرایند آموزشی کشور، حل مشکلات معیشتی مردم، اشتغال جوانان، شفاف‌سازی هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی، اصلاح قوانین اجرایی کشور به نفع مردم و کاهش سن رای به ۱۵ سال را از جمله دغدغه‌ها و خواسته‌های خود از نامزدهای انتخابات و مجلس آینده عنوان کردند.

این روزها، رای اولی‌های استان اردبیل برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز ۱۱ اسفند امسال، بی‌صبرانه منتظر فرا رسیدن روز اخذ رای هستند تا در پای صندوق‌ها حاضر شوند.

در انتخابات پیش رو، رای اولی‌ها نیز همانند افراد مسن‌تر استان اردبیل، برای انتخاب هفت نماینده مجلس و ۲ نماینده مجلس خبرگان رهبری پای صندوق‌های رای خواهند رفت ولی هر کدام از آنها اهداف، اهداف و مطالبات متنوع عمومی و شخصی دارند.

تعدادی از رای اولی‌های استان اردبیل که دانش‌آموزان سال آخر دوره دوم متوسطه بودند، در میزگرد ایرنا اردبیل حاضر شده و ضمن پاسخگویی به سوالات، دغدغه‌ها، اهداف، مطالبات و دیدگاه‌های خود را در خصوص انتخابات پیش رو مطرح کردند.

کارآمدی و صداقت، مطالبه رای اولی‌های اردبیل/مجلس آینده ایده نو برای کنکور ارائه کند

ضرورت شرکت در انتخابات؛ حق یا وظیفه؟

ملیکا لطفی یکی از رای اولی‌های اردبیل در این میزگرد با اشاره به لزوم اداره کشور بر اساس قوانین مصوب مجلس و خواست و رای مردم گفت: در حکومت‌های استبدادی رای و نظر مردم برای حاکمان مهم نیست و تنها حرف طبقه و فرد حاکم ارجحیت دارد ولی در حکومت مبتنی بر رای مردم از جمله در کشور ما، رای و نظر مردم در اداره کشور اولویت دارد.

وی شرکت در انتخابات را برای تمام مردم از جمله رای اولی‌ها وظیفه دانست و افزود: شرکت‌کنندگان در انتخابات باید به نامزدی رای دهند که سابقه خوبی در خدمت به مردم دارد و در واقع باید فرد اصلح را برگزینند.

لطفی با تاکید بر ضرورت مشارکت پرشور مردم در انتخابات، آسیب دیدن وجهه مردمی حکومت و انقلاب اسلامی را از جمله آثار عدم حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رای عنوان کرد و ادامه داد: اگر مردم به شکل حداکثری در انتخابات شرکت نکنند، افراد غیرامین و ناسالم در جایگاه تصمیم‌گیری قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به این که برخی نامزدها با روش‌های مختلف غیرمرسوم و گاهی غیرقانونی رای و نظر مردم را جلب و جذب می‌کنند، اظهار کرد: در صورت شرکت ضعیف مردم در انتخابات، این گونه نامزدها، میدان‌دار عرصه رقابت انتخابات خواهند شد.

کارآمدی و صداقت، مطالبه رای اولی‌های اردبیل/مجلس آینده ایده نو برای کنکور ارائه کند

هانیه علی عباسی ، یک رای اولی دیگر اردبیلی هم رای دادن و انتخابات را از حقوق مردم دانست و گفت: مردم در قبال حاکمیت علاوه بر وظیفه و مسئولیت، حق هم دارند و به همین علت حاکمیت باید به حقوق مردم از جمله حق انتخاب کردن و انتخاب شدن توجه کند.

وی خواستار اجرا و ادا شدن حقوق ملت شد و افزود: رای دادن از جمله حقوق مردم محسوب می‌شود و باید بستر استفاده از این حق توسط حاکمیت فراهم شود.

نماینده مجلس دانش‌آموزی و رئیس مجلس دانش‌آموزی استان اردبیل، خودداری از رای دادن را نادیده گرفتن حق خود دانست و بیان کرد: با رای ندادن خود مردم متضرر می‌شوند چرا که این کار مانع فرایند جامعه‌پذیری و مشارکت اجتماعی آنها می‌شود.

وی با اشاره به افت حدود ۲۰ درصدی میانگین میزان مشارکت مردم در دوره‌های گذشته انتخابات اظهار کرد: مردم به نشانه اعتراض در انتخابات شرکت نمی‌کنند ولی با رای ندادن آنها هم چیزی عوض نمی‌شود.

علی عباسی با بیان این که کاهش نرخ مشارکت در انتخابات نشانه خوبی نیست، اضافه کرد: رسانه‌های غربی منتظر هستند تا بر روی میزان حضور مردم در پای صندوق های رای مانور داده و شیطنت کنند.

وی همچنین خواستار شفافیت از سوی نمایندگان و نامزدهای انتخابات شد و گفت: بدون شفافیت، خواسته مردم از نهاد مقننه محقق نمی‌شود.

کارآمدی و صداقت، مطالبه رای اولی‌های اردبیل/مجلس آینده ایده نو برای کنکور ارائه کند

انتخاب فرد اصلح، نیاز کشور و خواسته مردم است

عرفان باقری ، عضو هیات امنای مجلس دانش‌آموزی کشور هم خواستار تدوین و اجرای برنامه‌های مختلف برای برگزاری انتخاب پرشور و تبیین چگونگی انتخاب فرد اصلح شد و گفت: حضور در انتخابات رای اولی‌ها بسیار مهم محسوب می‌شود چرا که نخستین تجربه مشارکت سیاسی آنهاست.

وی با بیان این که انتخابات در کشور ما حرکت نمایشی نبوده و پایه اصلی نظام و اداره کشور محسوب می‌شود، افزود: اعتماد متقابل مردم و حاکمیت با انتخابات صحیح و همگانی و انتخاب فرد اصلح اتفاق می‌افتد.

باقری حضور پرشور و حداکثری در انتخابات را امری ضروری دانست و بیان کرد: انتخابات این دوره میدان جنگ دیگری است چرا که دشمنان منتظر رای ندادن ملت ایران هستند تا به کشور ما آسیب بزنند.

کارآمدی و صداقت، مطالبه رای اولی‌های اردبیل/مجلس آینده ایده نو برای کنکور ارائه کند

امیررضا حیدرزاده، نماینده مجلس دانش‌آموزی و رئیس مجلس استان اردبیل نیز در این میزگرد، انتخابات را به معنای مشارکت در تصمیمات اساسی کشور دانست و گفت: انتخابات در ایران یک مسابقه و رقابت ملی محسوب می‌شود و در این فضا، باخت مفهومی ندارد بلکه شرکت در آن مهم است.

وی انتخاب فرد اصلح را نیاز کشور و خواسته مردم عنوان کرد و با بیان این که مردم برنده نهایی انتخابات در ایران هستند، افزود: اگر مشارکت در انتخابات پایین باشد، آسیب و زیان آن اول از همه متوجه خود مردم خواهد بود.

حیدرزاده کشور قوی را منوط به تشکیل مجلس و دولت قوی و با پشتوانه مردمی دانست و بیان کرد: اگر در انتخابات شرکت نکنیم، ناامیدی در جامعه افزایش خواهد یافت و فشار کشورهای خارجی بر دولت و مردم بیشتر خواهد شد.

کارآمدی و صداقت، مطالبه رای اولی‌های اردبیل/مجلس آینده ایده نو برای کنکور ارائه کند

تبیین نقش حضور مردم در پای صندوق رای و انتخاب فرد اصلح ضروری است

حسین خلیل‌وند، خبرنگار خبرگزاری دانش‌آموزی پانا هم در این میزگرد، خواستار تبیین نقش حضور مردم در پای صندوق رای و انتخاب فرد اصلح شد و مشارکت در انتخابات را یکی از چهار رکن حکومت و مردم‌سالاری عنوان کرد و گفت: در انتخابات مردم در اولویت بوده و از حق رای خود استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: برگزاری انتخابات در کشور ما نشان دهنده این است که حکومت با برگزاری انتخابات درصدد استقرار نظام سیاسی مبتنی بر خواست مردم است و اعتقاد به تحول بر مبنای اداره عمومی مردم را دارد.

خلیل‌وند رای ندادن را راه نادرست برای رسیدن به هدف و اعلام نارضایتی از مدیریت در کشور دانست و اظهار کرد: اگر شرکت نکنیم، کشورها و رسانه‌های خارجی که منتظر این فرصت هستند، در پی انتخابات بی‌رمق، هجمه خود به کشور ما را افزایش خواهند داد.

وی خواستار اطلاع‌رسانی و تبیین نقش و ضرورت حضور مردم در پای صندوق‌های رای و انتخاب فرد اصلح شد و بیان کرد: هم‌اینک بالغ بر ۲۰۰ شبکه تلویزیونی خارجی علیه ما بسیج شده‌اند و این امر نشان می‌دهد که انتخابات ما چه قدر اهمیت داخلی و خارجی دارد.

این خبرنگار جوان، انتخابات را عرصه اعمال قدرت تصمیم‌گیری و تعیین سرنوشت کشور از سوی مردم عنوان کرد و ادامه داد: به خاطر همین اهمیت نقش انتخابات و فرد منتخب در سرنوشت کشور و مردم، اگر کسی صلاحیت لازم برای پیگیری مطالبات مردم را ندارد، وارد میدان رقابت نشود.

کارآمدی و صداقت، مطالبه رای اولی‌های اردبیل/مجلس آینده ایده نو برای کنکور ارائه کند

امیرحسین رهبری ، دیگر خبرنگار خبرگزاری دانش‌آموزی پانا هم در این میزگرد، شرکت در انتخابات را هدفی مورد تاکید رهبری و مقامات کشورمان عنوان کرد و گفت: حضور در انتخابات به شکل نامزد انتخاباتی و با رای دهنده یکی از وجوه مردم‌سالاری دینی و نماد آن به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر ضرورت حضور همگانی به خصوص رای اولی‌ها در پای صندوق‌های رای اظهار کرد: جوانان با حضور خود در این انتخابات، باید پیگیر مطالبات خود از نامزدها و منتخبان خود در مجلس باشند.

این دانش‌آموز سال آخر دوره متوسطه خواهان رسیدگی به وضعیت آموزشی و حل مساله کنکور منتخبان مجلس آینده شد و افزود: اقتدار و وجهه عمومی کشور ما در جهان مورد هجمه قرار گرفته و در این فضا، اگر ما در انتخابات شرکت نکنیم، مدیریت عمومی کشور آسیب می‌بیند.

وی با انتقاد از جبهه‌سازی‌های تصنعی در فضای رقابت انتخاباتی اظهار کرد: همه منتظر حضور مردم ایران در پای صندوق رای هستند و به خاطر همین حساسیت، شرکت نکردن در انتخابات به ضرر خود ما تمام می‌شود و ممکن است در صورت حضور ضعیف مردم مطالبه‌گر، افراد ناصالح انتخاب شده و به مجلس راه یابند.

عمل به وعده‌ها و فعالیت در چارچوب وظایف نمایندگی، مطالبه محوری از نامزدها

شرکت‌کنندگان در میزگرد انتخاباتی ایرنا، عمل به وعده‌ها و فعالیت در چارچوب وظایف نمایندگی را مطالبه محوری خود از همه نامزدها انتخابات مجلس اعلام کرده و خواستار شفافیت نامزدها در این مورد شدند.

ملیکا لطفی ، نماینده پیشتازان سازمان دانش‌آموزی استان اردبیل اظهار کرد: نامزدها قبل از انتخابات با شور و شوق وعده می‌دهند ولی بعد از انتخابات همه آن را فراموش می‌کنند و تنها به فکر آبادی شهر و روستا و محله‌ای هستند که به آن تعلق خاطر دارند.

وی با انتقاد از عملکرد نمایندگان دوره‌های قبل گفت: مردم به خاطر عملکرد ضعیف نمایندگان دوره‌های قبل دچار تردید شرکت در انتخابات هستند چرا که می‌بینند انتظارات آنها از نمایندگان آینده هم ممکن است برآورده نشود.

لطفی حذف و برچیدن مافیای کنکور را از جمله وعده‌های عملی نشده نمایندگان دوره قبل ذکر کرد و افزود: اعضای این شبکه مافیایی چه کسانی هستند که زور نمایندگان هم به آنها نمی‌رسد و آنها نمی‌گذارند که مجلس با تصویب قوانینی، کنکور را حذف کرده و مافیای کنکور را ریشه‌کن کند؟

وی با اشاره به نقش نظارتی مجلس در جلوگیری از اختلاس و فساد اقتصادی و کوتاه کردن دست دوتابعیتی‌ها از سرنوشت کشور و مردم بیان کرد: شواهد نشان می‌دهد که مجلس با کوتاهی در اعمال وظیفه نظارتی و بی‌نتیجه بودن روند پیگیری این مسائل، در راس امور نیست.

لطفی نتیجه انتخابات ایران را برای مردم، حاکمیت و کشورهای خارجی خیلی مهم خواند و گفت: تشکیل یک مجلس قوی در گرو انتخاب افراد اصلاح و به دور از هر گونه تعلق فردی و جناحی است.

نماینده پیشتازان سازمان دانش‌آموزی استان اردبیل اضافه کرد: با این حال انتخاب مردم مهم است و مردم اگر نمایندگان ضعیف را انتخاب کنند، آنها بعد از انتخابات از این مسائل چشم می‌پوشند.

وی خواستار پرهیز نامزدهای انتخاباتی از دادن وعده پوچ، غیرعملی و غیرواقعی شد و گفت: نمایندگان منتخب بعد از انتخابات هم به مشکلات مردم توجه کنند چرا که مشکل امروز مجلس و نمایندگان این است که نتیجه کار آنها در جامعه و در بین مردم به شکل ملموس دیده نمی‌شود.

کارآمدی و صداقت، مطالبه رای اولی‌های اردبیل/مجلس آینده ایده نو برای کنکور ارائه کند

کارآمدی، مهم‌ترین ویژگی نامزدهای انتخابات

هانیه علی عباسی ، نماینده مجلس دانش‌آموزی کشور در ادامه کارآمدی را ویژگی مهم برای نامزدهای نمایندگی مجلس عنوان کرد و گفت: نامزدهای انتخابات مجلس باید در حد و اندازه خود و در محدوده اختیارات و جایگاه نمایندگی وعده دهند.

وی خواستار دقت بیشتر در روند تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شد و افزود: تنها افراد صالح تایید شوند و شورای نگهبان به این مساله دقت کند و اصولا نامزدهایی که وعده‌های خارج از حد مقررات و اجازه قانونی خود می‌دهند، نباید تایید صلاحیت شوند چرا که آنها درصدد فریب مردم هستند.

علی عباسی خواستار تبیین و روشنگری رسانه‌ها در مسیر انتخاب درست مردم شد و بیان کرد: آگاه‌سازی موجب کمک به مردم برای انتخاب درست و اصلح می‌شود.

وی شفاف‌سازی هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی نامزدها را ضروری دانست و تاکید کرد: با شفاف‌سازی هزینه‌ها، نقش پول در روند انتخابات به حداقل رسیده و هر کسی به مجلس راه نمی‌یابد.

نماینده مجلس دانش‌آموزی کشور، نهاد مجلس را جایگاه اشخاص کارآمد، مساله‌یاب و آشنا با مشکلات و درد جامعه و مردم عنوان کرد.

وی اصلاح قوانین و مقررات اجرایی و مدیریتی کشور را راه درست اصلاح کشور دانست و بیان کرد: مجلس در این روند نقش اساسی دارد و می‌تواند با اصلاح قوانین و وضع قانون راهگشا و به خصوص با اصلاح ساختار بودجه، کشور را در مسیر درست مدیریت قرار دهد.

کارآمدی و صداقت، مطالبه رای اولی‌های اردبیل/مجلس آینده ایده نو برای کنکور ارائه کند

منتخبان مردم، تنها وظیفه قانون‌گذاری و نظارت را دنبال کنند

عرفان باقری ، نماینده مجمع اعضا و مربیان سازمان دانش‌آموزی استان در کشور، نظارت را یکی از ۲ کار اساسی مجلس ذکر کرد و با بیان این که انتخاب درست، به نتیجه درست می‌انجامد، گفت: وجود موارد متعدد اختلاس و فساد اقتصادی در کشور نتیجه عدم نظارت مجلس است و به همین علت مجلسی که به فکر مردم و کشور باشد، با ایفای نقش نظارتی، راه اختلاس‌گران و حامیان آنها را سد می‌کند.

امیررضا حیدرزاده ، نماینده مجلس دانش‌آموزی کشور نیز در این میزگرد خواستار دقت نظر مردم در انتخاب آگاهانه از میان نامزدهای متعدد و برگزیدن نماینده لایق شد و افزود: نتیجه انتخابات می‌تواند به نفع و زیان مردم باشد و اگر روند انتخابات درست بوده و مردم نیز فرد اصلح را انتخاب کنند، مجلسی به نفع مردم و کشور شکل می‌گیرد.

وی شکل‌گیری مجلس کارآمد و قوی را منوط به انتخاب درست مردم و عمل به وظایف و تعهدات نمایندگی در چارچوب اختیارات نمایندگی منتخبان دانست و تاکید کرد: کسانی که رای خود را به رقم ناچیز می‌فروشند، در واقع نمی‌توانند انتظار تشکیل مجلس کارآمد و قوی را داشته باشند.

حیدرزاده خواستار عمل به وظیفه تصویب قانون و نظارت بر اجرای قانون از سوی افراد منتخب و نیز دقت مردم در خصوص عملی بودن وعده‌های داده شده از سوی نامزدهای انتخاباتی شد و افزود: همه وعده‌های نامزدهای انتخاباتی باید قابل عملیاتی شدن بوده و با مقتضیات جامعه و شرایط کشور سازگار باشد.

کارآمدی و صداقت، مطالبه رای اولی‌های اردبیل/مجلس آینده ایده نو برای کنکور ارائه کند

حسین خلیل وند ، عضو خبرگزاری دانش‌آموزی پانا در این میزگرد تصویب قوانین برای اداره کشور را مهم‌ترین وظیفه نمایندگان مجلس ذکر کرد و گفت: باید افراد آگاه و توانمند را برای ایفای این وظیفه در انتخابات پیش رو برگزینیم.

وی حضور در انتخابات باعث تقویت اتحاد و همبستگی ملی ایرانیان دانست و بیان کرد: یک مجلس قوی و مورد انتظار همه و با شرایط مدنظر شورای نگهبان از طریق انتخاب آگاهانه مردم شکل می‌گیرد.

امیرحسین رهبری ، دیگر خبرنگار خبرگزاری پانا گفت: ما با انتخاب خود باید کاری کنیم که کشور از مسیر انقلاب و اسلام خارج نشود.

وی با بیان این که نامزد انتخابات مجلس باید حرف حق را بزند و از رد صلاحیت نهراسد، اظهار کرد: کسی که از شورای نگهبان بترسد و حرف حق را کنار بگذارد، نمی‌تواند در مجلس هم مثمرثمر باشد.

کارآمدی و صداقت، مطالبه رای اولی‌های اردبیل/مجلس آینده ایده نو برای کنکور ارائه کند

دغدغه رای اولی‌ها باید در برنامه نامزدها و منتخبان مجلس گنجانده شود

ملیکا لطفی ، عمل به وعده‌های داده شده را مهم‌ترین انتظار خود از نامزدها پس از انتخاب توسط مردم عنوان کرد و گفت: به عنوان رای اولی دغدغه من این است که شخصی امین و صادق به مجلس راه یابد و به وظایف خود در نمایندگی درست عمل کند.

وی خواستار گنجانده شدن دغدغه رای اولی‌ها در برنامه نامزدها و منتخبان مجلس و مشاوره گرفتن نامزدهای انتخاباتی از نخبگان رای اولی شد و افزود: امروز گرانی، سوء تغذیه کودکان و مساله کنکور و حواشی آن به دغدغه جوانانی مثل من تبدیل شده است.

این دانش‌آموز رای اولی خواستار اصلاح محتوای کتاب‌های درسی شد و گفت: کتاب‌های دانش‌آموزان کفاف آموزش را نمی‌دهد و به همین علت اصلاح نظام و محتواهای آموزشی ضروری است.

وی همچنین خواستار حذف نقش پول در عرصه آموزشی، توجه جدی به تحصیل دانش‌آموزان بی‌بضاعت و رفع نگرانی آینده تحصیلی آنها و تصمیم‌گیری در این باره از سوی نمایندگان مجلس شد و افزود: با سیستم آموزشی فعلی آینده جوانان و دانش‌آموزان بیشتر به خطر افتاده و دانش‌آموزان نخبه کمتر شناسایی و ارتقا می‌یابند.

کارآمدی و صداقت، مطالبه رای اولی‌های اردبیل/مجلس آینده ایده نو برای کنکور ارائه کند

هانیه علی عباسی ، دیگر دانش‌آموز رای اولی نیز خواستار اصلاح نظام آموزشی با دخالت نمایندگان مجلس شد و گفت: انتظار من این است که نامزدهای انتخاباتی و افراد منتخب تخصص‌گرایی را در حوزه آموزش بیشتر مدنظر قرار دهند و دنبال متخصصان و رفته و افراد متخصص را بر سر کار آورند.

وی در ادامه با بیان این که امروز دغدغه مردم در مجلس مطرح نمی‌شود و نمایندگان مجلس ارتباط موثری با مردم ندارند، اظهار کرد: نمایندگان مجلس با دغدغه مردم کار ندارند و انگار از این مردم نیستند.

این دانش‌آموز رای اولی اضافه کرد: مجلس نباید به نهادی بی‌اثر تبدیل شود و نماینده نباید مثل تندیس باشد و همه منتخبان مردم در خانه ملت باید دغدغه تامین معاش مردم را داشته باشند و حرف مردم را به گوش مسئولان برسانند و باید با سیاست‌گذاری درست، هویت اصیل فرهنگ ایرانی را به جوان ایرانی برگردانند.

کارآمدی و صداقت، مطالبه رای اولی‌های اردبیل/مجلس آینده ایده نو برای کنکور ارائه کند

عدالت آموزشی و کاهش سن رای، دغدغه اصلی رای اولی‌ها در انتخابات

عرفان باقری ، نماینده مجمع اعضا و مربیان سازمان دانش‌آموزی استان در کشور، اجرای بی کم و کاست همه اصول قانون اساسی را دغدغه و مطالبه اصلی خود عنوان کرد و گفت: عدالت آموزشی و تحصیل رایگان باید بر اساس اصول قانون اساسی در کشور محقق شود و نماینده مجلس پیگیر این مطالبه باشد.

وی با بیان این که امروز قبولی در دانشگاه نیاز به کتب کمک آموزشی و هزینه بالا دارد، افزود: خیلی از خانواده‌ها به علت درآمد پایین، توان این را ندارند که فرزندان خود را برای دانشگاه آماده کنند و نامزدهای فعلی انتخابات و نمایندگان مجلس آینده باید برای حل این مساله راهکار و برنامه خود را ارائه کنند.

کارآمدی و صداقت، مطالبه رای اولی‌های اردبیل/مجلس آینده ایده نو برای کنکور ارائه کند

تحصیل و اشغال، باید جایی در برنامه نامزدهای انتخابات داشته باشد

امیررضا حیدرزاده ، نماینده مجلس دانش‌آموزی کشور «توجه و حمایت» را مهم‌ترین دغدغه خود به عنوان یک جوان رای اولی عنوان کرد و گفت: در سال‌های گذشته سن رای از ۱۵ به ۱۸ سال افزایش یافت و این امر سبب شد که نمایندگان مجلس مسائل و مشکلات جمعیت کثیر این رده سنی را به خاطر رای‌ساز نبودن فراموش کنند و نسبت به مشکلات و راهکارهای حل مسائل آنها بی‌توجه شوند.

در سال‌های گذشته سن رای از ۱۵ به ۱۸ سال افزایش یافت و این امر سبب شد که نمایندگان مجلس مسائل و مشکلات جمعیت کثیر این رده سنی را به خاطر رای‌ساز نبودن فراموش کنند

وی نماینده را وکیل همه ملت خواند و با بیان این که تحصیل و اشغال، باید جایی در برنامه نامزدهای انتخابات داشته باشد، ادامه داد: نماینده و نامزد انتخابات باید دغدغه همگانی جامعه را پیگیری و رفع کند و برای همه مردم و اقشار جامعه برنامه داشته باشد تا مردم با توجه به این مسائل، فرد اصلاح را به عنوان وکیل خود در خانه ملت انتخاب کنند.

حیدرزاده با اشاره به افزایش آگاهی جوانان نسبت به گذشته، تحصیل را مهم‌ترین دغدغه جوان امروزی ایرانی عنوان و اظهار کرد: در دنیای جدید باید به دغدغه و مسائل جوانان توجه ویژه شود و اگر سن رای کاهش یابد، توجه به قشر دانش‌آموز بیشتر خواهد شد.

وی خواستار هدفمندی و ساماندهی استفاده از فضای مجازی شد و گفت: اجرای طرح صیانت از فضای مجازی موجب محروم ماندن جوانان مستعد از ظرفیت‌های این فضا و موجب عقب‌ماندگی همگانی شده ولی می‌توان به صورت هدفمند و با ساماندهی دقیق، از ظرفیت این فضا بهره گرفت.

این نماینده مجلس دانش‌آموزی کشور خواستار ورود مجلس شورای اسلامی برای سالم‌سازی و استفاده درست از فضای مجازی شد و بیان کرد: لازم است که نمایندگان مجلس آینده با تصویب قانون راهگشا، مسیر را برای رفع دغدغه جوان باز کرده و تنها به مسدود کردن فضای مجازی بسنده نکنند.

وی خواستار توجه مجلس به همه دغدغه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم و توجه به سلامت روانی جوانان و دخالت دادن جوانان در تصمیم‌گیری‌های کلان کشوری شد و گفت: این کار به نفع مردم و به سود نظام خواهد بود.

کارآمدی و صداقت، مطالبه رای اولی‌های اردبیل/مجلس آینده ایده نو برای کنکور ارائه کند

مجلس آینده ایده نو و راهگشا برای کنکور ارائه کند

حسین خلیل‌وند ، عضو خبرگزاری دانش‌آموزی پانا وضعیت برگزاری کنکور را نیازمند ساماندهی دانست و گفت: روشن شدن شکل و نحوه برگزاری کنکور و راهیابی جوانان به دانشگاه دغدغه من است و به همین علت انتظار دارم نامزدهای انتخابات و منتخبان جدید مجلس ایده نو و راهگشا برای این مساله ارائه کنند و در صورت لزوم قانون مقتضی را مصوب کنند.

وی اشتغال را مهم‌ترین دغدغه جوانان عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، عدالت اقتصادی و اشتغال برای جوانان تحصیل‌کرده خیلی مهم است و نامزدی که برای این امور مهم برنامه و حرف نداشته باشد، نباید انتظار اخذ آرای جوانان را هم داشته باشد.

امیرحسین رهبری ، عضو خبرگزاری دانش‌آموزی پانا آموزش و پرورش را پایه تحکیم نظام دانست و عدالت آموزشی را دغدغه اصلی خود ذکر کرد و گفت: کاهش سن رای از ۱۸ سال به ۱۵ سال می‌تواند به افزایش بیشتر مشارکت در انتخابات و نیز توجه بیشتر مجلس و نامزدهای انتخابات به جوانان این رده سنی منجر شود.

وی تحقق واقعی آزادی رسانه و فراهم شدن بستر برای فعالیت آزادانه اصحاب رسانه را دیگر دغدغه و انتظار خود از نامزدهای انتخاباتی و مجلس آینده ذکر کرد و با تاکید بر ضرورت اصلاح نظام آموزشی به دست نمایندگان اظهار کرد: امروز آموزش در کشور طبقاتی شده در حالی که این امر کاملا مغایر با عدالت آموزشی است و مجلس و نمایندگان باید در راستا رفع تبعیض و برقراری عدالت آموزشی گام بردارند.

کارآمدی و صداقت، مطالبه رای اولی‌های اردبیل/مجلس آینده ایده نو برای کنکور ارائه کند

به گزارش ایرنا، در ۱۱ اسفند در استان اردبیل یک هزار و ۳۸۳ صندوق به شکل ۶۱۳ صندوق شهری و ۷۷۰ صندوق روستایی برای اخذ آرای مردم این استان پیش‌بینی شده است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان اردبیل به صورت همزمان در روز ۱۱ اسفندماه با ۳۰ هزار نفر از عوامل اجرایی برگزار می‌شود و برای حضور در این دوره از انتخابات بیش از یک میلیون نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha