ابراز نگرانی فرانسه نسبت به احتمال حمله رژیم صهیونیستی به رفح

تهران- ایرنا- وزارت خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام نگرانی پاریس نسبت به احتمال حمله ارتش رژیم صهیونیستی به رفح بار دیگر درخواست خود برای برقراری آتش‌بس و پایان دادن به درگیری میان اسرائیل و حماس را تکرار کرد.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: رفح مکانی است که در حال حاضر نه تنها بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند بلکه یک گذرگاه حیاتی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه است بنابراین حمله گسترده اسرائیل به رفح، وضعیت انسانی فاجعه‌باری را در ابعادی جدید و غیرقابل توجیه ایجاد خواهد کرد پس ما بار دیگر درخواست خود برای پایان دادن به درگیری‌ها برای جلوگیری از بروز فاجعه را تکرار می‌کنیم.

این بیانیه می‌افزاید:( رژیم) اسرائیل باید تدابیر مشخصی برای حفاظت از جان غیرنظامیان در غزه اتخاذ کند و علاوه بر این، همان طور که این مساله توسط قوانین بشردوستانه بین‌المللی نیز منع شده، فرانسه هم با هرگونه جابجایی اجباری مردم فلسطین مخالف است،

در بیانیه وزارت خارجه فرانسه با اشاره به راه‌حل دو دولتی، تاکید شده است: آینده نوار غزه و ساکنان آن را تنها می‌توان در ایجاد یک کشور فلسطینی یافت که بتوانند در صلح و امنیت در کنار (رژیم) اسرائیل زندگی کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس گزارش‌ها بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ارتش این رژیم دستور داده است که یک طرح دوگانه طراحی کنند که بر اساس آن هم غیرنظامیان ساکن در رفح تخلیه و هم سربازان حماس نابود شوند.

کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، نتانیاهو به آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد. طبق این گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار نابودی گردان‌های نظامی حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شده است.

این در حالی است که گروه‌های حقوق بشری و حتی ایالات متحده به عنوان حامی تسلیحاتی رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که حمله به این شهر پرجمعیت یک فاجعه به بار می‌آورد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم با بیان اینکه وضعیت در غزه در حال بدتر شدن است، بار دیگر بر نیاز فوری به برقراری آتش بس تاکید کرد و گفته بود: رفح در معرض تهدید جدی قرار دارد.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با ابراز نگرانی درباره احتمال حمله رژیم صهیونیستی به رفح تصریح کرد: این اقدام، وضعیت انسانی وخیم کنونی و تلفات غیرنظامیان را تشدید خواهد کرد.

در همین حال رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین طرح حمله به رفح را یک تهدید واقعی دانست و گفت که این امر، بخشی از برنامه رژیم صهیونیستی برای بیرون راندن فلسطینی‌ها از سرزمین‌شان است.

محمود عباس، تصریح کرد: مسئولیت چنین اقدامی تماماً به گردن رژیم صهیونیستی و دولت آمریکاست و شورای امنیت سازمان ملل باید مداخله کند. اکنون وقت آن است که همه مسئولانه رفتار کرده و با خلق یک نکبت جدید مقابله کنند؛ امری که تمامی منطقه را درگیر جنگ‌های بی‌پایان خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha