جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت ایران در لبنان برگزار شد

دمشق- ایرنا- مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در سفارت ایران در لبنان با استقبال پرشور از سوی مردم و نمایندگان گروه‌های مذهبی و سیاسی رو به رو شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا؛ این مراسم با استقبال بسیار پرشور وزرا، نمایندگان مجلس و مقامات کشوری و لشگری و سفرا و دیپلمات‌های کشورهای خارجی در لبنان و احزاب و گروه‌ها و شخصیت‌های برجسته حزب الله، جنبش امل و حماس و جهاد اسلامی و علماء مسلمان شیعه، سنی، دروز و مقامات مسیحی و طوائف مختلف و همچنین اغلب گروه‌های جبهه مقاومت و اصحاب رسانه ها برگزار شد.

همسران و خانواده دیپلمات‌های ایرانی، مدیر و معلمین مدرسه ایرانی شهید چمران بیروت و بانوان فعال حزب الله و جنبش امل و همسران علماء شیعه و اهل سنت و زنان نخبه حوزوی و دانشگاهی و روزنامه نگاران و خانواده معظم شهدا نیز در این مراسم حضور پر رنگی داشتند.

حضور پدر جناب سید حسن نصرالله در این مراسم نیز با استقبال روبرو شد.

در پایان سخنرانی سفیر، وی لحظاتی فرزند خردسال شهید عباس رعد را در بغل گرفت. شهید عباس رعد دو ماه پیش درجه‌های جنگ با رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان به شهادت رسید. در این مراسم از خانواده فرمانده دلاور حزب الله، شهید عباس رعد فرزند حاج محمد رعد نماینده حزب الله در پارلمان لبنانی تقدیر شد و از فرزند خردسال او که از سوی پدر به عشق سردار دلها «سلیمانی» نامگذاری شده بود به عنوان میهمان ویژه تجلیل شد.

تزئینات خاص و سنتی محل برگزاری مراسم با فرشهای نفیس و صنایع دستی ایرانی، پرچم ایران و گل آرایی نیز بر شکوه فضای محل برگزاری این مراسم افزوده بود.

سخنرانی مجتبی امانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، برگزاری نمایشگاه عکس‌های دوران انقلاب و مبارزات، نمایش کلیپ‌های زیبایی از ایران اسلامی و پخش سرودهای انقلابی از دیگر برنامه های این جشن با شکوه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha