پاتک شورای نگهبان به بدخواهان؛ حضور همه سلایق در انتخابات خراسان‌شمالی

بجنورد- ایرنا- شورای نگهبان در آخرین مرحله رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، چهره‌های جدیدی از جریان سیاسی اصلاح طلب را در خراسان شمالی تایید صلاحیت کرد تا با ورود آنان به عرصه انتخابات، فضای سیاسی برای مشارکت حداکثری فراهم شود.

به گزارش ایرنا، در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی از ماه ها قبل بر طبل نا امیدی می کوبیدند تا مردم را نسبت به مهمترین رویداد سیاسی سال بی تفاوت و حضور آنها را در پای صندوق های رای به اما و اگر بکشانند با عقلانیتی از سوی شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها شاهد حضور کاندیدای تمامی سلایق در انتخابات خراسان شمالی هستیم.

سلایق گوناگونی که مدیران با تجربه و نمایندگان ادوار گذشته خود را برای ورود به کارزار انتخاباتی معرفی کرده بودند اما فعالیت های انتخاباتی آنها تا پیش از ۱۹ بهمن کج دار و مریز پیش می رفت که در آخرین لحظات با تجدید نظر در تایید صلاحیت ها بارقه امید را در میان دوستداران این افراد برای مشارکت بیشتر کرد.

شورای نگهبان با این اقدام عاقلانه به خوبی در برابر تحلیل های مسموم سیاسی رسانه های معاند ایستاد و نشان داد که جمهوری اسلامی فضای خوبی را برای چرخش نخبگانی از تمامی سلایق سیاسی فراهم کرده است.

گرچه برخی افراد رد صلاحیت شده نیز به نظام جمهوری اسلامی دلبستگی دارند و همواره براصل مشارکت حداکثری تاکید دارند اما شورای نگهبان به دلیل شرایط حاکم و برای جلوگیری از عرض اندام بدخواهان و فرصت‌طلبان فرصت حضور تمامی سلایق سیاسی در این رویداد سرنوشت ساز را فراهم کرد تا ثابت کند ایران از نظام های پیشرو در برگزاری انتخابات سالم و آزاد است.

پاتک شورای نگهبان به بدخواهان؛ همه سلایق در خراسان‌شمالی کاندیدا دارند

بررسی‌ها نشان می دهد که تنها در حضور انتخابیه بجنورد چهار داوطلب اصلی رد صلاحیت شده جریان اصلاحات در آخرین مرحله از بررسی صلاحیت شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند که ۲ نفر از آنها از مدیران سابق و نمایندگان ادوار گذشته بودند که به باور کارشناسان این عقلانیت در تایید صلاحیت ها به شور و نشاط انتخاباتی منجر خواهد شد.

بر اساس اطلاعات رسیده به خبرنگاران ایرنا در استان خراسان شمالی، از میان چهار نفری که به تازگی تایید شده اند، اسامی افراد زیر که قبلاً تجربه حضور در مجلس یا مسوولیت های کلیدی دیگری در استان داشته اند دیده می شود.

۱. علی قربانی نماینده مردم بجنورد در دوره دهم مجلس شورای اسلامی با گرایش اصلاح طلب

۲. مهدی شهریاری نماینده مردم بجنورد در مجلس هشتم با گرایش اصلاح طلب

۳. علیرضا باغچقی عضو سابق شورای شهر بجنورد و مدیرکل سابق امور شهری استانداری خراسان شمالی با گرایش مستقل

۴. محمودرضا معموری فرماندار سابق بجنورد و مانه و سملقان با گرایش اصلاح طلب

پاتک شورای نگهبان به بدخواهان؛ همه سلایق در خراسان‌شمالی کاندیدا دارند

همه سلایق سیاسی کاندیدا دارند

استاندار خراسان شمالی نیز در جمع خبرنگاران اعلام کرده است که تمام سلایق سیاسی خراسان شمالی در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه های انتخابیه استان حضور دارند.

محمدرضا حسین نژاد افزود: فضای رقابتی در استان ایجاد شده و بی تردید با حضور تمامی سلایق شاهد انتخاباتی پرشور در ۱۱ اسفندماه خواهیم بود.

وی ادامه داد: برای هر کرسی مجلس در خراسان شمالی به طور میانگین ۲۵ نفر تایید صلاحیت شدند و ۱۰۹ نفر مجموع کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان هستند.

به گفته حسین نژاد؛ تمامی زیرساخت‌های مرتبط برای برگزاری انتخاباتی پرشور در خراسان شمالی فراهم است.

حسین نژاد گفت: ۹۲۶ شعبه اخذ رای در خراسان شمالی پیش بینی شده که از این تعداد ۲۹۹ شعبه سیار است.

براساس اعلام رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی تاکنون صلاحیت ۱۰۹ نفر از نامزدهای انتخابات مجلس در خراسان شمالی تایید شده است.

خراسان شمالی بدون احتساب شهرستان فاروج در این استان که با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد، دارای چهار کرسی نمایندگی در حوزه انتخابیه بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم، حوزه انتخابیه شیروان و حوزه انتخابیه اسفراین و بام و صفی آباد است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha