طرح دامداری ۶ هزار راسی دلفان به بهره‌برداری رسید

خرم‌آباد - ایرنا - طرح دامداری ۶ هزار راسی دلفان با سه هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری، روز دوشنبه با حضور "سید صولت مرتضوی" وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا این طرح روزانه ۱۰۰ تن شیر خام تولید می‌کند و ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم و ۴۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی خواهد کرد.

ایجاد اشتغال پایدار همگام با ارتقای سطح دانش صنعتی کشور، ایجاد بهره‌وری و سودآوری سبد دارایی‌های شستا، تامین شیر و گوشت مورد نیاز واحدهای پروتئینی، استفاده بهینه از اراضی منطقه از طریق مدیریت علمی و کشت علوفه از اهداف کلان این طرح می‌باشد.

فرهاد زیویار استاندار لرستان در آیین بهره‌برداری از این طرح اظهار کرد: این طرح در منطقه کم برخوردار راه‌اندازی شده است و اکنون این دامداری ۲ هزار راس دام دارد .

وی  با بیان اینکه واحدهای لبنی استان با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند ادامه داد: این بهره برداری ها همزمان با سفر وزیرکار، موجب امیدواری مردم می شود همچنین ارتقای وضعیت فعلی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه ارتقا و توسعه فازهای بعدی گاوداری دلفان در دستور کار قرار دارد گفت: ۴۰۰میلیارد ریال تسهیلات به بانک پاسارگاد،۲۰۰ میلیارد ریال از محل رونق تولید و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استان برای توسعه این واحد پیشنهاد شده است که امیدواریم زمینه لازم فراهم شود.

همچنین همزمان با این طرح، دامداری ۶ هزار راسی درگزین همدان و دامداری ۶ هزار راسی ماکو در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته وارد لرستان شده است و دیروز با حضور در ازنا، الیگودرز و دورود برخی طرح های حوزه وزارت کار را بازدید کرد و جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شب گذشته با حضور وی برگزار شد.

سفر به سلسله و سرکشی از یک واحد تولیدی در خرم آباد از برنامه های امروز مرتضوی در لرستان اعلام شده است.

طرح دامداری ۶ هزار راسی دلفان به بهره‌برداری رسید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha