۲۵۴ قشلاق در استان اردبیل از آب پایدار بهره‌مند هستند

اردبیل - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: از ۵۷۲ قشلاق عشایر این استان ۲۵۴ قشلاق از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند هستند.

داود شایقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اصلی دولت تکمیل طرح‌های آبرسانی به شهرها و روستاهاست ، افزود: امسال در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان توزیع منابع را با اولویت آبرسانی به شهرها و روستاها قرار دادیم تا در فصول گرم سال مشکل تامین آب نداشته باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل همچنین از احداث هفت مجتمع آبرسانی در استان خبر داد و گفت: ۹۵ طرح در حوزه تامین آب شرب و کشاورزی در استان با اولویت در حال اجرا است.

شایقی با اشاره به اختصاص اعتبار لازم برای اجرای طرح‌های آبرسانی استان ادامه داد: سه هزار میلیارد ریال در بودجه ۱۴۰۲ برای طرح‌های آبرسانی و فاضلاب اختصاص یافته که تاکنون یک هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال به استان ابلاغ شده و مابقی نیز تا پایان امسال برای تسریع طرح‌ها اختصاص می‌یابد.

طرح‌های مهم توسعه اردبیل از منابع ملی بهره‌مند هستند

وی با بیان اینکه طرح‌های مهم توسعه اردبیل از منابع ملی بهره‌مند هستند ، گفت: ۴۷ طرح ملی در این استان دارای ردیف اعتباری مشخص بوده و اجرای آنها منوط به تخصیص منابع در زمان مقرر است.

شایقی اظهار کرد: طرح راه‌آهن اردبیل - میانه ، توسعه بزرگراه‌ها ، ساخت سد و پایاب آنها ، احداث بیمارستان و توسعه فضاهای علمی و دانشگاهی از جمله طرح‌های ملی است که با تخصیص اعتبار مورد نیاز روند اجرایی مطلوبی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه همه ساله بودجه سالانه کشور ۱۵ آذرماه در قالب یک لایحه به مجلس تقدیم می‌شود، تصریح کرد: در این لایحه بودجه ۳۱ استان در کنار ردیف‌های ملی تعیین و تعریف می‌شود تا شاهد اجرای طرح‌های متعدد باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ، تکمیل طرح‌های عمرانی در این استان با تخصیص اعتبارات لازم را یادآور شد و گفت: تکمیل راه‌آهن اردبیل – میانه، احداث ۵۰ کیلومتر بزرگراه‌ ، بهره‌برداری از پایاب سدهای خداآفرین ، عمارت ، گیوی و بفراجرد در جنوب و شمال استان از جمله این طرح‌ها است.

شایقی در ادامه تکمیل طرح راه‌سازی پارس‌آباد – مشگین‌شهر به طول ۱۳۷ کیلومتر و جاده گرمی – بیله‌سوار به طول ۸۹ کیلومتر را از دیگر طرح‌های اولویت‌دار استان ذکر کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha