۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۰۱
کد خبرنگار: 811
کد خبر: 85384117
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گزارشی از اولین جشن انقلاب اسلامی در ریاض بعد ازسرگیری روابط ایران و عربستان

تهران - ایرنا - مراسم شکوهمند روز ملی و جشن ۴۵ سالگی انقلاب اسلامی ایران با حضور معاون امیر منطقه ریاض، معاون تشریفات وزیر خارجه عربستان ، مدیران و مقامات وزارت خارجه، تنی چند از مقامات نظامی ؛ دولتی، فرهنگی و رسانه ای سعودی،سفرا و دیپلماتهای مقیم عربستان و نمایندگان سازمان‌های منطقه ای در "کاخ فرهنگ" منطقه "حی السفارات" شهر ریاض برگزار شد.

در این مراسم، " علیرضا عنایتی " سفیر ایران در ریاض در سخنانی ضمن خیرمقدم به میهمانان شرکت کننده ؛ به ترسیم چارچوب سیاست های منطقه ای ایران پرداخت و اضافه کرد: کشورهای منطقه می توانند با تشکیل یک مجمع گفتگوی منطقه ای بنای کار بلند مدتی را در منطقه پی ریزی نمایند.

عنایتی با اشاره به مناسبات ایران و عربستان طی ۶ ماه گذشته تاکید کرد که این روابط با سرعت و دقت به پیش می رود و جمهوری اسلامی ایران در ایجاد بنای همکاری مستحکم با پادشاهی عربستان جدی است.

گزارشی از اولین جشن انقلاب اسلامی در ریاض بعد ازسرگیری روابط ایران و عربستان

سفیر ایران در ادامه با محکومیت اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، بر لزوم مسئولیت پذیری جامعه جهانی در مواجهه با نسل کشی فلسطینیان تاکید کرد.

در این مراسم گروه موسیقی سنتی "سروش مولانا" به اجرای قطعاتی از موسیقی فاخر ایرانی پرداخت.

همچنین در حاشیه این مراسم ؛ آثاری و تولیداتی از صنایع دستی و اقلام فرهنگی سنتی کشورمان از جمله قلمکاری، میناکاری، تصاویر دیدنی از ایران و فرش های نفیس ایرانی نیز به نمایش درآمد.

گزارشی از اولین جشن انقلاب اسلامی در ریاض بعد ازسرگیری روابط ایران و عربستان

این مراسم نخستین برنامه روز ملی کشورمان در ریاض بعد از سرگیری روابط دوکشور بود.

جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی پس از هفت سال قطع روابط دیپلماتیک ؛ اسفندماه سال گذشته برای از سرگیری روابط دو جانبه و آغاز به کار دوباره سفارتخانه‌های دو کشور توافق کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha