بینش سیاسی از دل سیاه چادر/دختران عشایرکهگیلویه وبویراحمد برای ایران می آیند

یاسوج- ایرنا- دانش آموزان عشایرکهگیلویه و بویراحمد همواره با کمترین امکانات آموزشی ورفاهی و با تحمل سرمای استخوان سوز در سخت گذرترین مناطق استان کیلومترها راه خاکی را برای فراگیری دانش می پیمایند تا که مروج فرهنگ و مرزبانانی ارزشمند برای شکوفایی ایران اسلامی باشند، هم اینک هم با بینش سیاسی می خواهند در آینده کشور و صحنه انتخابات اسفند امسال سهیم باشند.

به گزارش ایرنا، عشایر با وجود کاستی ها و دغدغه های فراوان هنوز با صلابت، مردانگی و غیرت ملی به انقلاب و میهنش وفادار مانده اند و بدون هیچ گلایه ای قدردان و قانع تر از همیشه با همان پشتکار و تعهد دوران اول انقلاب و دفاع مقدس قرار است روز ۱۱ اسنفندماه حماسه آفرینی کنند.

غیرت، جوانمردی، وفاداری، عشق به میهن، قدرشناسی و سخت کوشی از واژه هایی است که همواره همزاد عشایر سلحشور کهگیلویه و بویراحمد بوده و تجلی این صفات وهم اینک در فرزندان رای اولی عشایر آشکار است.

در جنگ نابرابر و هشت سال دفاع مقدس، در صحنه نبرد و در پشت جبهه ها و پشتیبانی از رزمندگان نام عشایر و دلیرمردی زنان و مردان شجاع آنان همواره شنیدنی است.

در شرایط کنونی و جنگ اقتصادی که پیروزی در آن با اتکا به داشته ها و توجه به اقتصاد مقاومتی ممکن است عشایر با تولید محصولات متنوع تجلی عینی و مصداق بارز تحقق این مهم هستند.

امروز هم عشایر با همان صلابت و اقتدار و با وجود کاستی ها و دغدغه های فراوان با مردانگی و غیرت ملی به انقلاب و میهنش خود وفادار مانده اند و بدون هیچ گلایه ای قدردان و قانع تر از همیشه با همان پشتکار و تعهد دوران اول انقلاب و دفاع مقدس قرار است روز ۱۱ اسنفندماه حماسه آفرینی کنند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز کهگیلویه و بویراحمد با رویکرد مشارکت گسترده آحاد جامعه در۲ انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و انتخابات خبرگان رهبری میزبان جمعی از دانش آموزان دختر «رای اولی» به همراه رئیس اداره آموزش و پروش عشایری این استان بود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان روز ۱۱ اسفندماه سال جاری برگزار می شود.

بینش سیاسی از دل سیاه چادر/دختران عشایرکهگیلویه وبویراحمد برای ایران می آیند

ما فرزندان عشایری میهمن مان را دوست داریم

چرا باید رای دهیم؟

یکی از فرزندان رای اولی عشایر کهگیلویه و بویراحمد در این میزگرد از اینکه برای نخستین بار می خواهد در سرنوشت کشور خود نقش آفرینی کند، احساس غرور می کند و با ابراز خرسندی منتظر فرا رسیدن این موقعیت و فرصت طلایی است.

سیده غزل خنیابی احساس افتخار می کنم که می توانم پای صندوق های رای بروم.

افزود: من کشورم را دوست دارم و حتما در انتخابات شرکت می کنم چون حضور در انتخابات یک وظیفه ملی و میهنی است.

وی تاکید کرد: برخی ها سعی می کنند مردم را از انتخابات دلسرد کنند که این به ضرر کشور است و برای اینکه مردم از انتخابات دلسرد بشوند مشکلات کشور را بزرگ جلوه می دهند، اگر مشکلی وجود دارد راه حلی هم وجود دارد و راه حل این مشکلات شرکت در انتخابات است.

شرکت در انتخابات یک وظیفه سیاسی و اخلاقی است و شوکت کشور به این انتخابات وابسته است و انتخابات سنگر کشور است.

اگر حضور مردم پای صندوق های رای ضعیف بشود دشمن استنتاج می کند که بین مردم و نظام فاصله افتاده است و ما مردم باید دست در دست هم دهیم و در انتخابات شرکت کنیم تا دشمن نتواند همچنین فکری کند که بین مردم و نظام فاصله افتاده است.

بینش سیاسی از دل سیاه چادر/دختران عشایرکهگیلویه وبویراحمد برای ایران می آیند

عشایر مدافعان همیشگی حریم انقلاب

چه احساسی در خصوص اینکه اولین بار است رای می دهید، دارید؟

دانش آموز رای اولی از منطقه عشایری شهرستان رستم نیز با اشاره به اینکه با رای دادن احساس مسئولیت پذیری من افزایش می یابد و احساس غرور بیشتری دارم، افزود: تمامی مردم و هم قطاران عرصه تعلیم و تربیت را به حضور در پای صندوق های رای در ۲ انتخابات پیش رو دعوت کرد و معقتد است که رای دادن برای اعتبار کشورمان است، رای دادن یکی از عناصر حفظ کننده انقلاب است و دشمن را ناکام می کند.

مبینا رستمی افزود: عشایر همواره در هر صحنه ای که احساس نیاز برای دفاع از حریم انقلاب، نظام و ولایت احساس شده حضور یافته و در خط مقدم مبارزه نابرابر با دشمن ایستاده اند.زمانی در اوج بینش سیاسی با سرانگشتان آغشته به جوهر آبی انتخابات آماده حضور دشمن هراس خود در این عرصه سرنوشت ساز می شوند.

گفت: اگر ما دانش آموزان عشایری رای می دهیم می خواهیم اعتبار کشورمان حفظ بشود و دشمن نتواند به کشور ما چشم طمع داشته باشد.

پای این انقلاب مانده ایم

چه احساسی در خصوص اینکه اولین بار است رای می دهید؟

"یگانه پیمان زاده" از آموزشگاه عشایری ستایش با بیان اینکه خوشحالم که در سرنوشت کشورم سهیم هستم، ادامه داد: انتخابات مظهر سه ویژگی شخصیتی در امام است مردم باوری، خود باوری و خداباوری است.

خداباوری شخصیتی است که تکلیف هر انسانی است و باید در آن سهیم باشند و آن را انجام بدهند.مردم باوری موضوعی است که باید به آن عمل شود، وقتی مردم پای صندوق های رای می روند و به نامزدها رای می دهند، یعنی پای این انقلاب هستند.

خودباوری نیز به این مضمون است که کسی رای می دهد خود را باور دارد که در انتخاب سرنوشت کشور سهیم بوده است و این چیز کمی نیست.

اگر به پشت سرمان نگاه کنیم می بینیم که برای حفظ این انقلاب انسان های زیادی به شهادت رسیده اند و با شرکت در انتخابات نشان می دهیم که راه این بزرگ مردان و شیرزنان را ادامه می دهیم.

یگانه پیمان زاده: ما پای صندوق های رای می رویم که بگوییم جمهوری اسلامی ایران پابرجاست.

بینش سیاسی از دل سیاه چادر/دختران عشایرکهگیلویه وبویراحمد برای ایران می آیند

حضور در پای صندوق های رای دشمن را ناامید می کند

اهمیت رای دادن از نظر شما چیست؟

سیده "غزل خنیابی" عنوان کرد: انتخابات سنگر کشور است و حضور در پای صندوق های رای دشمن را ناامید می کند.

حضور هر نفر پای صندوق های رای و هر رای به مثابه تیری در قلب دشمنان است.

برای پایمال نشدن خون سردار حاج قاسم سلیمانی و مابقی شهدا باید به پای صندوق های رای برویم.

بینش سیاسی از دل سیاه چادر/دختران عشایرکهگیلویه وبویراحمد برای ایران می آیند

برای تحقیر دشمن می آیم

اهمیت رای دادن از نظر شما چیست؟

"مبینا رستمی" طبق گفته مقام معظم رهبری انتخابات در یک روز انجام می گیرد اما اثر آن تا سالیان سال باقی می ماند، پس باید در انتخابات شرکت کنیم.

من برای اینکه نظام جمهوری اسلامی تقویت شود رای می دهم و پایداری و ماندگاری آن تامین شود و کشورم در حصار امنیت باقی بماند.

در انتخابات شرکت می کنم تا دشمنم را تحقیر و رهبر و کشورم را سربلند کنم آنگونه که تاریخ نشان می دهد عشایر خطه کهگیلویه و بویراحمد که در قبل از انقلاب همواره خاری در چشم رژیم و حکام ظالم پهلوی بودند در دواران پس از انقلاب نیز از نزدیکترین حامیان واقعی نهضت امام خمینی و انقلاب اسلامی بوده اند.

ما دختران عشایر پشت نظام و انقلاب تا پای جان می ایستیم.

مدارس عشایری این استان در مقایسه با سال های گذشته پیشرفته تر شده است به گونه ای که پیش تر ما مجبور بودیم در کانکس درس بخوانیم اما اکنون شرایط برای ما بسیار بهتر شده است.

بینش سیاسی از دل سیاه چادر/دختران عشایرکهگیلویه وبویراحمد برای ایران می آیند

انتخابات نماد مردم سالاری دینی

مسئول پرورشی اداره آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز که دانش آموزان رای اولی عشایر را در میزگرد ایرنا همراهی می کرد، معتقد است که حضور یکایک و گسترده مردم ایران اسلامی پای صندوق‌های رأی مهم و اثرگذار است.

ریاحی : انتخابات در کشور ما نماد مردم سالاری دینی است به این معنا که همه اقشار و آحاد مردم می توانند نقش مستقیمی در تعیین سرنوشت خود داشته باشند.

طبیعی است دانش آموزان به عنوان قشر نوجوان جامعه که آینده سازان مملکت هستند نقش بسزایی را در انتخابات ایفا می کنند.

حضور دانش آموزان در انتخابات بسیار مهم و ارزشمند است، دشمن امروزه تمام تلاش خود را کرده تا مردم از انقلاب دلزده بشوند و بین مردم و مسئولان فاصله بیندازند.

می طلبد دانش آموزان نقش خود را در این انتخابات به خوبی ایفا بکنند و در پای صندوق های رای حضور یابند.

بر خلاف مشکلات عدیده اقتصادی، مردم پای آرمان های نظام و انقلاب هستند و حضور پررنگی در انتخابات خواهند داشت.

عشایر همواره به عهد خود با انقلاب پایبندند

عشایر برای اعتلا و تقویت آرمان ها و اهداف نظام و انقلاب با عهدی که با ولایت بسته ان تا پای جان ایستاده اند.

حضور عشایر همراه با امت رشید و شجاع ایران اسلامی بهترین پشتوانه معنوی برای هموار شدن راه و مسیر توسعه و بالندگی بیشتر نظام اسلامی است.

وی تصریح کرد: بدون شک حضور حماسی و گسترده ملت در صحنه های دفاع از انقلاب همچون انتخابات ۱۱ اسفندماه امسال که به نام استتکبارستیزی مزین شده پاسخی کوبنده به همه رجزخوانی ها و تهدیدهای دشمنان نظام است.

وی تاکید کرد: البته این حضور و معرفت ملت نیز مسئولیت و خدمتگزاری مسئولان و مدیران اجرایی در سطوح مختلف مدیریتی در سطح ملی و این استان عشایری را برای خدمت بیشتر و صادقانه به آنان افزایش می دهد.

عشایر سلحشور همان طور که تاکنون نشان داده اند با افتخار پاسخ اعتماد و تاکیدی که حضرت امام خمینی (ره) بر ذخیره بودن آنان برای انقلاب را داده اند این بار و در شرایط حساس کنونی در انتخابات ۱۱ اسفندماه جواب دندان شکنی به همه یاوه گویی ها و تهدیدهای آنان می دهند.

عشایر و مردم شجاع و انقلابی کهگیلویه وبویراحمد نشان داده اند که هرگاه پای مصالح ، عزت و سربلندی ملت و کشورشان در میان باشد فارغ از مشکلات و محرومیت های تاریخی ، مقتدرانه و جان بر کف آماده دفاع و پشتیبانی از انقلاب و نظام اسلامی هستند.

۹۶ دانش آموز رای اولی در مناطق عشایری کهگیلویه و بویراحمد

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری ما نزدیک قله هستیم و نباید سست بشویم و باید تلاش کنیم موانع را بر سر راه برداریم.

رحیمی افزود: عشایر استان همیشه در بحث شرکت در انتخابات و راهپیمایی ها پیشگام بوده اند.امسال ۹۶ دانش آموز رای اولی در انتخابات شرکت خواهند کرد که از این تعداد ۳۶ دختر و ۵۸ پسر هستند.

این رای اولی ها برای شرکت در انتخابات امسال سر ازپا نمی شناسند و منتظر ۱۱ اسفندماه هستند.

بینش سیاسی از دل سیاه چادر/دختران عشایرکهگیلویه وبویراحمد برای ایران می آیند

خدمات ارزنده ای به آموزش و پرورش عشایر استان اعطا شده است

به همت نظام جمهوری اسلامی خدمات ارزنده ای به آموزش و پرورش عشایر استان اعطا شده است.

ظرف ۲ سال گذشته از آغاز فعالیت دولت سیزدهم، ساخت ۱۰ مدرسه ابتدایی یک کلاسه و دو کلاسه ساخت ساختمان فنی وحرفه ای عشایر استان (در سه رشته) با ظرفیت ۱۷۰ نفر، ساخت خوابگاه دخترانه سرآبتاوه سه دبیرستان در حوزه عشایر در روستاهای پشت کوه و زیلایی امسال راه اندازی شده است.

بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیزات مدارس عشایری استان اختصاص یافته است.

عشایر در این ۲ سال افتخارات زیادی را در حوزه آموزش و پرورش کسب کرده است که از جمله آن ها می توان قبولی ۲ دانش آموز در رشته پزشکی برای اولین بار، کسب ۱۹ رتبه زیر ۱۰۰ در کنکور سراسری، کسب رتبه دوم در طرح شهید همت، کسب رتبه دوم کشوری در جشنواره ملی جهادگران و دیگر موارد اشاره کرد.

به همت جمهوری اسلامی امکانات خوبی به روستاها و مناطق عشایری استان اعطا شده است و همین امکانات باعث شده سطح فرهنگ دانش آموزان بالا تر برود و علم و آگاهی آنها بیشتر شود.

او گفت: همین امکانات خوب تا حدودی باعث شده است که خانواده ها و دختران عشایری به آینده امیدوارتر شوند و دیگر مجبور نیستند تن به ازدواج های زود هنگام دهند.

طبق اعلام ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد ۳۱ هزار و ۶۳۵ رای اولی در استان وجود دارد که بیش از ۱۶ هزار آقا و ۱۵ هزار خانم هستند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

برای انتخابات اسفند ماه امسال ۸۷۲ شعبه اخذ رای در مناطق شهری و روستایی و عشایری استان تعیین و جانمایی شده است و کمیته های هفت گانه ستاد انتخابات استان مشخص شده است.

از مجموع ۱۵۹ نفر لیست نهایی داوطلبان انتخابات مجلس که به شورای نگهبان ارسال شد ۱۲۷ نفر تایید صلاحیت شده اند.

در حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون ۴۸ نفر، در حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده ۴۰ نفر و در گچساران و باشت ۳۹ نفر تایید صلاحیت شده اند.از مجموع ۱۵۹ نفر نامزد انتخابات مجلس در استان ۱۱نفر تایید صلاحیت نشدند و صلاحیت هشت نفر هم احراز نشد. هفت نفر انصراف داده اند و ۶ نفر هم فاقد شرایط لازم برای شرکت در انتخابات بودند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha