تحلیلگر ارشد اروپا: اعتراض کشاورزان باید توسط رهبران قاره سبز جدی گرفته شود

تهران-ایرنا- "رادو مگدین" تحلیل‌گر و استراتژیست مطرح اروپایی با اشاره به افزایش اعتراضات کشاورزان این قاره و سال انتخاباتی پیش رو برای قاره سبز نوشت: رهبران اروپا نباید توانایی اقلیت‌های خشمگین را دست کم بگیرند چرا که این امر خطرات سیاسی و انتخاباتی قابل توجهی برای کشورهای اروپایی در پی خواهد داشت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای خبری یورونیوز، این تحلیلگر اروپایی معتقد است کشاورزان معترض این قاره می خواهند از فرصت انتخاباتی پیش رو استفاده سیاسی و توجه سیاستمداران را به دلایل نارضایتی‌ها و نگرانی‌های خود جلب کنند.

وی با اشاره به این که رویکرد معترضان در بسیاری از شهرها و پایتخت‌های اروپایی دردسرهایی ایجاد کرده است، هشدار داد: مقام های اروپایی نباید در محکوم کردن تاکتیک‌های معترضان سخت‌گیرانه رفتار کنند. بسیاری از کشاورزان به ویژه کشاورزان و صاحبان مزارع خانوادگی کوچک، در رنج هستند و برای آنها، این اعتراضات بخشی از هویتشان است.

نویسنده این مقاله همچنان نسبت به عواقب هرگونه سوء تدبیر مقام های اروپایی در برخورد با اعتراضات همه‌گیر کشاورزی در کشورهای مختلف این قاره هشدار داد و گفت: کشاورزان و به طور کلی جهان روستایی قادر است تمایلات رای گیری محافظه کارانه یا راست میانه خود را برای افزایش شانس رادیکال‌ها به کار بگیرند.

وی نحوه پاسخگویی سیاستمداران اروپایی به مشکلات و نارضایتی‌های کشاورزان را تعیین کننده اتفاقات بعدی خیزش اعتراضی اروپا دانست و تاکید کرد: رهبران اروپایی باید میزان گسترده نابرابری‌های سیاسی و این واقعیت که کشاورزان احساس می کنند نمایندگانشان به آن ها خیانت کرده اند را در مواجهه با معترضان در نظر بگیرند.

گفتنی است انتخابات پارلمان اروپا در سال ۲۰۲۴ قرار است درروزهای ۶ تا ۹ ژوئن (۱۶ تا ۱۹ خرداد ۱۴۰۲) برگزار شود. علاوه بر این، ۳۷ کشور جداگانه در اروپا میزبان انتخابات در سال آینده هستند.

بیش از ۴۰۰ میلیون واجد شرایط رای‌دهی از ۲۷ کشور اتحادیه اروپا، ۷۲۰ عضو پارلمان اروپا را در ماه جولای (خرداد-تیر) تعیین خواهند کرد. پس از پیروزی عوامگرایان راست‌گرا در ایتالیا و بحث های کنونی مهاجرت، این رای آزمونی برای حمایت راست افراطی در سطح اروپا ارزیابی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha