تداوم اجرای طرح ۱۰ پلیس راهور تهران و رفع اثر از پلاک ۴۲ هزار موتورسیکلت

تهران بزرگ - ایرنا - معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تداوم اجرای طرح ۱۰ پلیس که به برخورد با تخلفات موتورسواران اختصاص دارد، گفت: طی روزهای گذشته از اجرای این طرح، از پلاک ۴۲ هزار موتورسیکلت رفع اثر شد.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ احسان مومنی روز دوشنبه با بیان اینکه طرح ۱۰ پلیس راهور از ۱۸ دی امسال آغاز شده و همچنان ادامه دارد، افزود: در طول مدت اجرای این طرح حدود ۲۲۶ هزار اعمال قانون موتورسیکلت در شهر تهران داشته ایم.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد ۱۰هزار و ۵۰۰ موتورسیکلت که راکبان آنها سه تخلف عبور از محل ممنوع، ناخوانا بودن و مخدوشی پلاک و تردد در خطوط ویژه داشتند نیز توسط کفی به پارکینگ ها منتقل شده اند.

سرهنگ مومنی به دیگر اقدامات پلیس راهور در طرح ۱۰ اشاره کرد و گفت: همچنین راکبان ۱۵ هزار دستگاه موتورسیکلت که تخلفاتی به غیر از سه تخلف مذکور داشته اند یا تذکر داده شده یا توقیف یک تا سه ساعتی وسیله نقلیه شده اند.

وی افزود: ۱۳ هزار دستگاه موتورسیکلت نیز در اجرای این طرح آشکارسازی شده است چراکه برخی موتورها چراغ خاموش حرکت می کنند و با این آشکار سازی، توسط وسایل نقلیه دیگر دیده می شوند.

سرهنگ مومنی باردیگر تاکید کرد: ۵۰ درصد از متوفیان حوادث رانندگی و ۶۲ درصد از مجروحین حوادث رانندگی در شهر تهران موتورسواران هستند که آمار قابل تامل و زیادی است بنابراین اگر بتوانیم بحث تخلفات و تصادفات موتورسواران را تا حد امکان مهار کنیم، کاهش موثری در تصادفات اینچنینی خواهیم داشت.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ یادآور شد: طرح ۱۰ بر پایه کاهش تصادفات پایه ریزی و راهکارها در سه مولفه آموزش و فرهنگ سازی، مهندسی ترافیک و اعمال قانون و اجرای مقررات آغاز شده است.

وی این را هم گفت که در بحث اعمال قانون های موتورسواران به انواع مختلفی چون توقیف های ساعتی، توقیف در پارکینگ ها، اعمال قانون و حتی اجرای طرح موتوریار به عنوان مجازات جایگزین و اقدام آموزشی انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha