۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85384277
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پرداخت بیش از ۴.۵ همت تسهیلات در دولت سیزدهم به ملایری‌ها

همدان- ایرنا- رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر گفت: کل پرداختی‌های تسهیلات بانکی طی ۲ سال دولت سیزدهم در این شهرستان، بیش از ۴.۵ همت (هزار میلیارد تومان) بود که برای مسکن، اشتغال، ازدواج؛ فرزندآوری و سایر منابع پرداخت شد.

«جلال غیاثوند» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در حوزه مشاغل خانگی در دولت سیزدهم ۹۶۶ مورد مجوز در این شهرستان صادر شد که از این تعداد ۴۱۰ نفر به مبلغ ۳۸۰ میلیارد ریال به بانکها معرفی شدند، در حالی‌که تا پیش از دولت سیزدهم ۹۲۸ مجوز صادر شده بود.

وی افزود: در حال حاضر ۱۳۶ شرکت تعاونی فعال با فرصت شغلی ۲ هزار و ۶۸ نفر و تعداد اعضای هفت هزار و ۱۳۸ نفر در این شهرستان فعال است که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر ادامه داد: در دولت سیزدهم، ۱۵ شرکت تعاونی با ۲۱۵ فرصت شغلی در زمینه ریسندگی فرش، قالیبافی، خیاطی، صنایع دستی، مرواربافی و مبلمان منبت در شهرستان ملایر ثبت شد.

غیاثوند بیان کرد: از ابتدایی امسال ۹ طرح تعاونی با تعداد اعضای ۵۲۱ نفر به ارزش بیش از ۶۵۶ میلیارد ریال شروع به کار کردند که در این حوزه پیشرفت خوبی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار سند بخش توسعه تعاون در این شهرستان اجرا شد، گفت: امسال بیش از ۳۴۱ هزار دلار صادرات از بخش تعاونی‌های این شهرستان صادرات داشتیم.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر همچنین به فعالیت سه هزار و ۳۹۳ کارگاه ثبتی دارای کد بیمه در این شهرستان اشاره و بیان کرد: طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم ۲ هزار و ۸۸۲ مورد بازرسی از کارگاه‌های فعال صورت گرفت که نتایج آن کاهش ۵۰ درصدی حوادث ناشی از کار در سالجاری بود.

غیاثوند اظهار کرد: امسال سه هزار و ۴۳۱ تعهد اشتغال سهمیه این شهرستان بود که به طور ۱۰۰ درصد تحقق یافت.

به گفته وی؛ در رسیدگی به پرونده‌ها رتبه اول را در استان همدان داریم و در حال حاضر مشکل در بحث واحدهای مشکل‌دار نداریم و تنها واحد مشکل‌دار ما شرکت ذوب آهن آلیاژی بود که در ستاد تسهیل رفع مطرح و با پیگیری و اهتمام مدیریت عالی این شهرستان مشکل آن به طور کامل رفع شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر افزود: در حوزه ورزش جامعه کارگری تنها شهرستان در استان و غرب کشور هستیم که ۲ مجموعه ورزشی کارگری فعال داریم و ۶۱ تیم ورزشی جامعه کارگری در رشته‌های مختلف با ۲ هزار نفر در این حوزه مشغول به کار هستند.

غیاثوند یادآور شد: حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پنج حوزه تعاون، روابط کار، بازرسی، کار و اشتغال و فرهنگی و اجتماعی فعال و ماموریت‌های خود را انجام می‌دهد و طبق اصل ۴۴ قانون سااسی یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد کشور، بخش تعاون است که تجلی و ظهور این بخش از ابتدای انقلاب بوده است.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر در ۷۵ کیلومتری همدان واقع شده و بیش از ۱۳۶ شرکت تعاونی فعال دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha