ضلع سوم "مثلث نور" به شما خوش‌آمد می‌گوید؛ در غرفه فارس چه می‌گذرد؟

شیراز - ایرنا - نمایشگاه گردشگری تهران به عنوان مهمترین رویداد صنعت گردشگری ایران از امروز تا ۲۶ بهمن ماه برپا است و مسئولان گردشگری فارس می‌گویند، این استان امسال برای عرضه توانمندی‌های خود به ایران و خارجی‌های حاضر در نمایشگاه، حضوری متفاوت دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران از امروز در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور فعالان گردشگری سراسر کشور و ۱۱ کشور جهان برپا است و فارس گردشگرپذیر نیز در سالن ۳۸b غرفه‌داری می‌کند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، مساحت غرفه این استان در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران نزدیک به یک هزار مترمربع و پذیرای فعالان گردشگری استان است.

فارس با تنوع بالای گردشگری در حوزه‌های تاریخی، طبیعی، زیارت و مذهبی، سلامت، ادبی و فرهنگی همواره یکی از استان‌های گردشگرپذیر ایران بوده و سهم بالایی از گردشگران خارجی کشور را نیز پذیرفته است؛ طوریکه به فرموده رهبر معظم انقلاب گردشگری و صنایع دستی به تنهایی می‌تواند این استان را اداره کند.

حضور در نمایشگاه‌های گردشگری فرصتی مهم برای بازاریابی گردشگری است و به گفته مسئولان گردشگری فارس، از آنجا که این استان با برخورداری از ۳۷ درصد آثار تاریخی کشور، استانی بسیار غنی و منحصربفرد در حوزه گردشگری است باید در تراز رتبه خود در نمایشگاه شرکت کند.

حضور سنجیده و موثر فارس در بزرگترین رویداد صنعت گردشگری کشور می‌تواند برای معرفی ظرفیت‌های همه شهرستان‌ها و جاذبه‌های کمتر شناخته شده فارس، آنهم در همه ایام سال اثربخش باشد.

امسال فارس با استراتژی اجرای طرح «مثلث نور» و با شعار «فارس به شما خوش‌آمد می‌گوید» در نمایشگاه گردشگری پایتخت حضور دارد.

محمد ثابت اقلیدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس به بیان برنامه‌های غرفه فارس در این نماشگاه پرداخت و گفت: فعالان حوزه‌های گردشگری، سرمایه‌گذاری و صنایع‌دستی این استان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران امسال ازنظر غرفه آرایی و تولید محتوا حضوری متفاوت‌تر از سال‌های گذشته دارند.

ارائه "مثلث نور" به عنوان ایده محوری توسعه گردشگری فارس

شیراز با میزبانی از حرم مطهر احمدبن موسی (ع) و امامزادگان گرانقدر، سومین حرم اهل‌بیت (ع) است و یکی از اضلاع ملث نور کشور را در کنار قم و مشهدالرضا تشکیل می‌دهد.

به عقیده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اجرای طرح «مثلث نور» یکی از برنامه‌ها و ایده‌های مهم برای توسعه گردشگری مذهبی و زیارتی استان به‌ویژه شهر شیراز است تا بتوانیم در جذب زائران داخلی و خارجی توفیق بیش‌تری داشته باشیم، هرچند به گفته ثابت اقلیدی برای میزبانی از زائران به مفهوم واقعی باید برنامه‌ریزی‌ها متفاوت‌تر و گسترده‌تر باشد.

او گفت: رونمایی از کمپین «مثلث نور» را یکی از برنامه‌های اصلی غرفه فارس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران است و هدف از این کمپین توسعه اندیشه‌ای نوین برای توسعه ارتباطات و مبادلات گردشگری مذهبی سه حرم مطهر علی ابن موسی‌الرضا (ع)، فاطمه معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی شاه‌چراغ (ع) در شهرهای مشهد، قم و شیراز است.

ثابت اقلیدی با اعلام این خبر که کمپین گردشگری زیارت" مثلت نور" طی مراسمی و با حضور مسولان گردشگری کشور رونمایی می شود، اظهار کرد: در قالب این ایده گردشگری برای رونق بیشتر گردشگری زیارت در سه فارسریال قم و مشهد تلاش می‌شود.

رونمایی از ۱۴ طرح تخصصی گردشگری فارس

علاوه بر این قرار است، ۱۳ برنامه و طرح تخصصی گردشگری فارس از بسته تورهای عشایری و گردشگری هوشمند تا آکادمی گردشگری خوراک در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران رونمایی شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس عنوان کرد: رونمایی از کمپین "این به اون در" برای ترویج اندیشه ژرف و فرمایشات حکیمانه رهبری پیرامون ضرورت معرفی سنگ نگاره‌های پیروزی ایرانیان بر بیگانگان همچون نگاره پیروزی شاپور ساسانی بر والرین رومی یکی از این طرح‌ها است.

به گفته ثابت اقلیدی، رونمایی از بسته‌های سفر و تورهای عشایری با هماهنگی و توافق انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور، رونمایی از ضوابط و مقررات تورهای عشایری، رونمایی از پکیج تور عشایری با توافق استان‌های خوزستان، لرستان و کهکیلویه و بویراحمد و رونمایی از طرح گردشگری کودک از دیگر رونمایی‌هایی غرفه فارس در نمایشگاه گردشگری تهران هستند.

او افزود: "آکادمی گردشگری خوراک" و وب سایت اطلاع رسانی جاذبه های گردشگری فارس نیز در هفدهمین نمایشگاه گردشگری تهران رونمایی می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: در این نمایشگاه از پروژه کاربردی و استفاده از هوش مصنوعی در حوزه گردشگری، طرح گردشگری هوشمند و نقشه GAS ساماندهی سرویس های بهداشتی نیز رونمایی می شود.

ضلع سوم "مثلث نور" به شما خوش‌آمد می‌گوید؛ در غرفه فارس چه می‌گذرد؟

معرفی ۱۹ فرصت سرمایه‌گذاری فارس

آنطور که مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت، قرار است طی سه روز، ۱۹ فرصت سرمایه‌گذاری این استان در حوزه گردشگری در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران معرفی شود.

ثابت اقلیدی نمایشگاه‌های تخصصی گردشگری را فرصت مناسبی برای معرفی داشته‌ها و جاذبه‌های گردشگری برشمرد و گفت: در این نمایشگاه ۱۹ فرصت سرمایه‌گذاری فارس به‌ صورت تخصصی و با جزییات موردنیاز سرمایه گذاران، معرفی می‌شود.

به گفته او هم اکنون ۲۱۶ پروژه تأسیسات گردشگری از جمله هتل‌های چهار و پنج ستاره و مجتمع گردشگری در سطح استان فارس با میزان سرمایه‌گذاری ۸۷ هزار میلیارد ریال در حال ساخت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با تکمیل این پروژه‌ها، برای ۵ هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال‌زایی شود.

ثابت اقلیدی گفت: براساس آمار، فارس ازنظر تعداد پروژه رتبه دوم کشوری و ازنظر حجم سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها رتبه هفتم کشوری را دارد که البته این رقم بدون در نظر گرفتن ارزش زمین موردنیاز محاسبه‌شده و در صورتی که این ارزش محاسبه شود، رتبه دوم به دوم و حتی نخست کشوری می‌رسد.

او اظهار کرد: استقبال سرمایه‌گذاران برای ورود به حوزه گردشگری فارس بسیار زیاد است و هم‌اکنون نیز پروژه‌های سرمایه‌گذاری متعددی در سطح استان درخواست شده که بیشتر آنها در شهرهای شیراز، سپیدان، مرودشت و کازرون است.

سهم صنایع دستی فارس از نمایشگاه گردشگری تهران

اما علاوه بر گردشگر، قرار است صنایع دستی فارس نیز در هفدهین نمایشگاه گردشگری تهران جلوه‌گری کند.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، قرار است در این نمایشگاه سه روزه ورک شاپ‌های صنایع دستی در غرفه یکهزار متری این استان برگزار شود.

ثابت اقلیدی افزود: در این غرفه هنرمندان به صورت زنده محصولات دست سازشان را تولید و ارائه می‌کنند.

او علاوه بر اینها، به حضور گروه اقوام و گروه‌های هنری و موسیقی آیینی و اجرای برنامه‌های فاخر در غرفه نمایشگاهی فارس اشاره و عنوان کرد: رونمایی از فیلم پنج دقیقه‌ای صنایع دستی و هنرهای سنتی و کتابچه محصولات صنایع دستی با QR کد از دیگر برنامه‌های غرفه فارس است.

فارس در تهران

داشته‌های فرهنگی و گردشگری استان فارس در قالب 35 غرفه در نمایشگاه گردشگری تهران معرفی می‌شود .

انجمن صنفی مرمت گران، میز ملی گردشگری ادبی، موزه باغ جهان‌نما شیراز، اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کازرون ،شهرداری ایزد خواست، اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فیروزآباد، هتل رز شیراز، هتل الیزه، هتل شیراز ،یس هتل ،هتل رویال هتل پارک سعدی، هتل سنتی نیایش، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان فارس، مجتمع گردشگری خلیج‌فارس، هتل چمران، هتل بوتیک راد، انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های سنتی استان فارس، هتل‌آپارتمان سورنا، هتل بوتیک شاه پریون و هتل بوتیک ایران دخت، هتل پرسپولیس، هتل شیراز، روزنامه توریسم و گردشگری نجوم و سالن همایش و جلسات غرفه‌های فارس در این نمایشگاه هستند.

غرفه استان فارس در سالن b۳۸ نمایشگاه گردشگری تهران، " به شما خوش‌آمد می‌گوید".

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha