جدیت دولت سیزدهم بر حل مشکل «هامون»/برخورد با شبکه‌های بهره‌کشی از کودکان

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست وسومین روز از بهمن به جدیت دولت سیزدهم بر حل مشکل تالاب هامون، تهیه نقشه ژنتیکی خرس‌های قهوه‌ای کشور، ضرورت تخصیص بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومانی برای بیمه سلامت، برخورد با شبکه‌های مجرمانه تکدی‌گری و زباله‌گردی کودکان، تدوین سوگندنامه پزشک ایرانی، رونمایی٢ دستگاه پایش گرد و غبار و طرح تحول ثبت اسناد پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

جدیت دولت سیزدهم بر حل مشکل تالاب هامون/ورود هیات حاکمه افغانستان برای تعیین تکلیف حقابه

دولت سیزدهم حل و فصل وضعیت تالاب هامون را با جدیت دنبال می‌کند بر این اساس تاکنون چندین نشست با هیات حاکمه افغانستان داشته و در آن بر تامین حقابه تالاب هامون تاکید کرده است، با توجه به اهمیت موضوع مقرر شده که مسوولان محیط‌زیست افغانستان به ایران بیایند تا تصمیماتی اساسی در این زمینه اتخاذ شود.

هامون تالابی مرزی بین ایران و افغانستان در استان سیستان و بلوچستان است، گستردگی آن در زمان پرآبی ۵ هزار و ۶۶۰ کیلومتر بود که از این وسعت ۳ هزار و ۸۲۰ کیلومتر مربع آن در خاک ایران و بقیه در خاک افغانستان است، این پهنه وسیع در گذشته‌ای نه‌ چندان دور سومین دریاچه پرآب کشور بود اما امروز به بستری از خاک تبدیل شده که با هر وزش بادی به چشم اهالی سیستان می رود، علت هم نرسیدن آب از رودخانه هامون است، در کنار این گرفتار شدن بخش زیادی از سیلاب های فصلی در پشت سد کمال خان در ولایت نیمروز افغانستان نیز مزید بر علت شده و تالاب را به صورت ۱۰۰ درصدی خشک کرده است.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

جدیت دولت سیزدهم بر حل مشکل «هامون»/برخورد با شبکه‌های بهره‌کشی از کودکان

بخشنامه دادستان کل کشور در برخورد با شبکه‌های مجرمانه تکدی‌گری و زباله‌گردی کودکان

دادستان کل کشور با صدور بخشنامه‌ای به برخورد جدی با شبکه‌های مجرمانه فعال در حوزه تکدی‌گری و زباله‌گردی کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

حجت الاسلام‌والمسلمین محمد موحدی آزاد با هدف احیای حقوق عامه و به منظور رعایت کرامت و صیانت از حقوق کودکان و نیز برخورد جدی با شبکه‌های مجرمانه فعال در حوزه تکدی‌گری و زباله‌گردی اطفال و نوجوانان با صدور بخشنامه‌ای خطاب به دادستان‌های مراکز استان‌ها، بر اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و اعمال نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و ضابطان قضایی و تعقیب ترک فعل‌های ارتکابی تاکید کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جدیت دولت سیزدهم بر حل مشکل «هامون»/برخورد با شبکه‌های بهره‌کشی از کودکان


ضرورت تخصیص بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومانی برای بیمه سلامت ایران

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ضرورت دارد برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در سال ۱۴۰۳ مبلغ ۱۸ هزار میلیارد تومان به صندوق مربوطه اعتبار تخصیص داده شود.

حسین رنجبران افزود: سازمان بیمه سلامت ۴۵ میلیون نفر بیمه شده دارد که از این تعداد ۳۲ میلیون نفر خدمات رایگان دریافت می کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جدیت دولت سیزدهم بر حل مشکل «هامون»/برخورد با شبکه‌های بهره‌کشی از کودکان

نقشه ژنتیکی خرس‌های قهوه‌ای کشور تهیه شد

سرپرست دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست از تهیه نقشه ژنتیکی خرس‌های قهوه‌ای در کشور خبر داد و گفت: خرس‌های ایران، تبار مادری جداگانه‌ای از دیگر خرس‌های قهوه‌ای جهان دارند و این گونه می‌تواند راه حل مدیریت کارآمد در مقابل تغییر اقلیم باشد.

محمدرضا اشرف زاده، ضمن تاکید بر ضرورت تولید نقشه های ژنتیکی گونه‌های در معرض خطر تهدید حیات وحش اظهار داشت: با بررسی و ارزیابی داده ها و اطلاعات پژوهش های پیشین، استخراج داده های موجود در بانک ژن جهانی(NCBI) و مطالعه نمونه های زیستی موجود در بانک ژن دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی، نقشه ژنتیکی خرس های قهوه ای کشور بر اساس توالی یابی از ژنوم میتوکندری تهیه شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جدیت دولت سیزدهم بر حل مشکل «هامون»/برخورد با شبکه‌های بهره‌کشی از کودکان

سوگندنامه پزشک ایرانی تدوین شد/ رونمایی از دایره المعارف اخلاق پزشکی

دست اندرکاران سازمان نظام پزشکی کشور از «تدوین سوگندنامه پزشک ایرانی» و «رونمایی از دایره المعارف اخلاق پزشکی» به مناسبت دهمین «دهمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران» خبر دادند.

محمد رییس‌زاده در نشست خبری «دهمین کنگره سالانه اخلاق پزشکی ایران» که در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، بر توجه قانون گذاران به اسناد بالادستی کشور در حوزه بهداشت، سلامت و آموزش پزشکی تاکید کرد و گفت: وظیفه وزارت بهداشت تربیت نیروی تخصصی پاسخگوست و این مطلب به صراحت در سیاست های کلان حوزه سلامت که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده، بیان شده است .ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جدیت دولت سیزدهم بر حل مشکل «هامون»/برخورد با شبکه‌های بهره‌کشی از کودکان

امکان ثبت ۹ خدمت دیگر کمیته امداد در دفاتر پیشخوان دولت فراهم شد

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: امکان ثبت ۹ خدمت دیگر کمیته امداد در دفاتر پیشخوان دولت فراهم شد.

مجتبی ذنوبی در این باره اظهار داشت: در پی تفاهم‌نامه کمیته امداد و شرکت پیشخوان خدمات ایرانیان و در راستای اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، مبنی بر واگذاری خدمات دستگاه‌های اجرایی به دفاتر پیشخوان دولت، امکان ثبت ۹ خدمت دیگر کمیته امداد از دفاتر پیشخوان دولت فراهم شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جدیت دولت سیزدهم بر حل مشکل «هامون»/برخورد با شبکه‌های بهره‌کشی از کودکان

۲۳ درصد فوتی‌های تصادفات تهران پرایدسوار هستند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران گفت: بیشترین تلفات ناشی از تصادفات در دنیا خارج از شهرها رخ می‌دهد اما در استان تهران بیشترین متوفیان مربوط به شهر تهران است که ۲۳ درصد آمار فوتی‌ها نیز مربوط به استفاده‌کنندگان از پراید هستند.

ابوالفضل نیکوکار با تاکید بر پیشگیری از وقوع تخلفات رانندگی، افزود: با وجود تکمیل بانک اطلاعات رانندگان حادثه‌ساز و ارسال پیامک‌های هشدار همچنین اجرای ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، اقدامات مراجع ذیربط برای پیشگیری از تخلفات رانندگی اجرایی نشده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جدیت دولت سیزدهم بر حل مشکل «هامون»/برخورد با شبکه‌های بهره‌کشی از کودکان

اعلام برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی

مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش طی اطلاعیه‌ای زمان آزمون ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳، مواد درسی، تعداد سؤالات، ضریب هر سؤال و مدت پاسخگویی به سؤالات استعداد تحصیلی را اعلام کرد.

آزمون ورودی پایه هفتم مدارس پرورش استعدادهای درخشان بدون تغییر در شرایط ثبت نام و نحوه برگزاری، در روز پنج‌شنبه مورخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ انجام می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جدیت دولت سیزدهم بر حل مشکل «هامون»/برخورد با شبکه‌های بهره‌کشی از کودکان

طرح تحول ثبت اسناد با مشارکت ۹ شرکت دانش‌بنیان رقم خورد

معاون توسعه فناوری و خدمات الکترونیک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از راه‌اندازی طرح تحول دیجیتال این سازمان با شعار «ثبت هوشمند؛ پیشران ایران دیجیتال» خبر داد و گفت: در این طرح ملی از ظرفیت و مشارکت ۹ شرکت دانش‌بنیان و جامعه نخبگان کشور همچنین فناوری‌های نوین و زیرساخت‌های روز دنیا استفاده شده است.

ستار هاشمی افزود: در این طرح تحولی خدمات به صورت یکپارچه درنظر گرفته شده است تا مردم در دریافت خدمات سردرگم نباشند.

وی ادامه داد: بیش از ۷۰۰ متخصص فنی و حوزه حرفه ثبت به عنوان بدنه اجرایی طرح تحول ثبت فعالیت داشته‌اند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جدیت دولت سیزدهم بر حل مشکل «هامون»/برخورد با شبکه‌های بهره‌کشی از کودکان

٢ دستگاه پایش گرد و غبار رونمایی شد

برای نخستین بار ٢ دستگاه پایش گردوغبار با تکیه بر دانش فنی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی توسط علی سلاجقه، معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست طی مراسمی در سازمان محیط‌زیست رونمایی شد.

برای نخستین بار یک شرکت دانش‌بنیان داخلی در همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست توانسته ٢ دستگاه پایش گرد و غبار را تولید کند .ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جدیت دولت سیزدهم بر حل مشکل «هامون»/برخورد با شبکه‌های بهره‌کشی از کودکان

پیش‌نویس آیین‌نامه مسیر رشد معلمی، جایگزین سایر آیین‌نامه‌های فعلی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: پیش‌نویس آیین‌نامه مسیر رشد معلمی پس از تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش جایگزین همه آیین‌نامه‌های فعلی در مورد توانمندسازی معلمان خواهد شد و به اعتقاد بنده یک انقلاب در کیفیت بخشی نظام آموزشی خواهد بود.

رضامراد صحرایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره آخرین وضعیت رتبه‌بندی با توجه به قانون برنامه هفتم اظهار کرد: برنامه هفتم توسعه نسبت به سایر برنامه‌ها توجه ویژه‌ای به آموزش و پرورش کرده و حدود ۴۰ حکم در قالب مواد مختلف این برنامه درباره آموزش و پرورش است. البته در این حکم مستقیما به رتبه بندی اشاره نشده است زیرا رتبه بندی قانون مستقل دارد و مطابق آن ادامه پیدا خواهد کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

جدیت دولت سیزدهم بر حل مشکل «هامون»/برخورد با شبکه‌های بهره‌کشی از کودکان


اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha