۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85384444
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رای گیری انتخابات پیش رو در ۱۴۳۸ نقطه زنجان انجام می‌شود

زنجان - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات استان زنجان گفت: یک هزار و ۴۳۸ نقطه شهری و روستایی استان جهت اخذ رای در روز ۱۱ اسفندماه امسال، شناسایی شده و پیش بینی لازم برای شرایط جوی نامناسب یا دیگر نیازهای احتمالی از قبیل وسایط نقلیه مورد نیاز و حتی یک فروند بالگرد صورت گرفته است.

ولی الله رحیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه حتی یک رای هم مهم و حق هر فرد است و شرایط اخذ رای از سوی متولیان برای همه تامین خواهد شد، افزود: زیرساختهای لازم و عوامل اجرایی برای برگزاری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در این استان فراهم است و این انتخابات نیز بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب با چهار مولفه امنیت، سلامت، رقابت، مشارکت و حضور گسترده مردم رقم خواهد خورد.

وی یادآور شد: ۷۷۲ شعبه اخذ رای در استان تعیین شده است و در مجموع ۱۱ هزار نفر از استان زنجان در جمع آوری آرای مردم دخیل خواهند بود.

رحیمی اظهار داشت: عوامل اجرایی در اخذ رای استان زنجان تاکنون به مدت پنج هزار نفر ساعت آموزش دیده اند و این آموزش ها همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۳۲ فرایند کلی در برگزاری انتخابات ترسیم شده است، تصریح کرد:‌ هم اکنون در فرایند ۲۴ این انتخابات هستیم و به تدریج با طی مراحل بعدی به روز برگزاری انتخابات خواهیم رسید.

رحیمی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سالم در استان اندیشیده شده است،‌افزود: انتخابات در این دوره در یک هشتم از حوزه‌ها الکترونیکی انجام می شود و در استان زنجان نیز انتخابات در حوزه زنجان و طارم به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد:‌ تاکنون ۲۶۷ نفر از کل داوطلبان ثبت نام شده در استان تایید نهایی شده اند که ۱۵۲ نفر از حوزه انتخابیه زنجان و طارم، ۴۶ نفر از حوزه ماهنشان و ایجرود، ۴۲ نفر از حوزه ابهر، خرمده و سلطانیه و ۲۷ نفر نیز از حوزه انتخابیه خدابنده نامزد هستند که از سوی هیاتهای اجرایی، نظارت و شورای نگهبان تایید شده اند.

رحیمی گفت: صلاحیت ۶ نفر از داوطلبان از استان زنجان نیز هم اکنون در شورای نگهبان در دست بررسی است.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقهای مبارک در این دوره از انتخابات برقراری عدالت تبلیغاتی است که تمامی مراکز و سالن های دولتی احصا شده و به صورت مساوی در اختیار نامزدها قرار می گیرد تا در صورت تمایل از آنها استفاده کنند و شبکه های تلویزیونی استانی نیز راه اندازی شده که در زنجان نیز چهار شبکه به این امر اختصاص یافته است.

رحیمی اظهار داشت:‌ برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز ۲ نفر از استان زنجان معرفی شده است که یکی از این افراد انتقالی از قم و یک نفر از زنجان است که در این عرصه رقابت خواهند کرد.

وی افزود: زمان تبلیغات برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ۲۵ بهمن ماه جاری شروع می شود و ۲ هفته ادامه می یابد و تبلیغات مجلس شورای اسلامی نیز از سوم اسفندماه به مدت یک هفته انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha