برنامه دشمن برای حضور کمرنگ در انتخابات/مشارکت حداکثری نمایش اقتدار نظام است

تهران- ایرنا- کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را نمایش اقتدار نظام دانست و گفت: دشمنان از چندماه قبل تلاش می‌کنند با سیاه‌نمایی و شبهه‌افکنی حضور مردم را کمرنگ کنند.

آیت‌الله محمود رجبی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب ایرنا درباره جایگاه و نقش مجلس خبرگان رهبری در نظام جمهوری اسلامی و اهمیت انتخابات یازدهم اسفند مجلس خبرگان گفت: مجلس خبرگان رهبری در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران برترین جایگاه را دارد زیرا انتخاب، نظارت و حتی عزل بالاترین مقام نظام جمهوری اسلامی بر عهده آن است. طبق اصل ۱۰۷ قانون اساسی انتخاب و نظارت بر رهبری وظیفه این مجلس است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: با مروری بر جایگاه و وظایف رهبری در قانون اساسی روشن می‌شود که مهمترین و سرنوشت‌سازترین مقام در نظام جمهوری اسلامی ایران رهبری نظام است. در همان اصل ۱۰۷ ولایت امر و همه مسئولیت‌های ناشی از آن بر عهده رهبر منتخب خبرگان رهبری است و در اصل ۱۱۰ قانون اساسی وظایف بسیار مهم و سترگی برای رهبری تعیین شده است.

آیت‌الله رجبی عنوان کرد: در یک جمله مواردی که بیشترین نقش را در رشد و شکوفایی و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران را دارد بر عهده رهبری است و خبرگان در انتخاب چنین شخصیتی نقشی منحصر به فرد دارد و به صورت غیرمستقیم در همه امور مهم و کلان نظام نقش دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در اصل ۱۰۹ شرایط و صفات رهبری نظارت درونی رهبر مطرح شده است و صلاحیت علمی برای اقناع، عدالت و تقوای لازم برای رهبری امت اسلامی، بینش صحیح سیاسی و اجتماعی، تدبیر، شجاعت، مدیریت و قدرت کافی برای رهبری به عنوان شرایط و صفات رهبری ذکر شده است.

هیات اندیشه‌ورز در سال ۹۶ به دستور رهبری تشکیل شد

آیت‌الله رجبی در ارزیابی خود از فعالیت هیات‌های اندیشه‌ور در مجلس خبرگان رهبری گفت: تشکیل هیات اندیشه‌ورز یک نیاز راهبردی برای نظام جمهوری اسلامی بود که رهبر حکیم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۹۶ نمایندگان مجلس خبرگان رهبری را موظف به انجام آن کردند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: بحمدالله مجلس خبرگان هم در اسفند همان سال تشکیل شد و این هیات، مجلس خبرگان را با دو فوریت به تصویب رساند و اعضای آن را انتخاب کرد و محورهای کلان شش گانه تعیین و کارگروه‌های دینی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، علمی، فناوری و حقوقی- قضایی را در این زمینه تشکیل و در ادامه ۲۶ موضوع کلان را جهت اندیشه‌ورزی درخصوص آنها مدنظر قرار داد و مطالبات خود را از وزارتخانه‌ها، نهادها و سایر مراجع براساس این اندیشه‌ورزی‌ها سامان داد.

وی خاطرنشان کرد: هر چند اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است ولی هم این اندیشه‌ورزی ادامه دارد و باید ادامه یابد و هم ابعاد و زوایای دیگری باید به آن افزوده و موضوعات نوین دیگری مدنظر قرار گیرد.

اصل دعوت از مسئولان نظام در اجلاسیه‌های خبرگان بسیار خوب است

آیت‌الله رجبی در ارزیابی خود از دعوت از وزرا و مسئولان در اجلاسیه‌های خبرگان گفت: اصل دعوت از وزرا و مسئولان نهادهای نظام بسیار خوب است. هم نمایندگان مجلس خبرگان در جریان آخرین اخبار و اطلاعات و تصمیم‌گیری‌های کلان قرار می‌گیرند و هم مجلس خبرگان به عنوان یک جمع نخبگانی نظرات، انتقادات و پیشنهادهای خود را مستقیما در یک گفت وگوی صمیمانه به مسئولان و مدیران ارشد نظام انعکاس می‌دهند.

کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این برنامه به ویژه پس از تشکیل هیات اندیشه‌ورز و کارگروه‌های آن ضرورت بیشتری دارد زیرا مطالبات و گفت و گوها براساس کارشناسی‌های لازم صورت می‌گیرد و مطالبات مجلس خبرگان علاوه بر طریق رسمی در یک گفت و گوی صمیمانه مطرح و چاره‌اندیشی می‌شود.

مشارکت حداکثری نمایش اقتدار نظام است

آیت‌الله رجبی در ارزیابی خود از تاثیر مشارکت یا عدم مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، به نمایش گذاردن اقتدار نظام، وفاداری به اسلام و خون شهدا و غیرت ملی و دینی است و بی‌شک صیانت نظام در مسیر اهداف آن و تقویت و پایداری نظام موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: تجربه گام اول انقلاب نشان می‌دهد که در هر حضور حماسی مردم در صحنه موجب تغییر رویه و موضع‌گیری دشمنان نظام بوده و چشم طمع آنان از آسیب زدن به نظام عوض شده و از سوی دیگر موجب تقویت روحیه جبهه مقاومت و دوستداران نظام و انقلاب اسلامی شده است.

دشمنان با سیاه‌نمایی و شبهه‌افکنی درپی کمرنگ کردن حضور مردم هستند

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: همواره دشمنان ما در ایام انتخابات از چند ماه قبل تلاش می‌کنند با سیاه‌نمایی و شبهه‌افکنی حضور مردم را کمرنگ کنند که البته نتوانسته و توطئه آنان نقش برآب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha