بازیگر «شور عاشقی»: ارتباط تماشاگران با نقشم ارزشمندترین سیمرغ من بود

تهران- ایرنا- بازیگر فیلم «شورعاشقی» گفت: امسال بهترین سیمرغی که تجربه‌اش کردم خروج با رضایت مخاطب از سالن‌ها بود؛ تماشاگران ارتباط زیادی با «سلما» برقرار کرده بودند و برخی بعد از فیلمدر آغوش من گریه می‌کردند.

شهره موسوی بازیگر فیلم شور عاشقی که نامزد دریافت سیمرغ بلورین بازیگر نقش اول زن در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر شده بود، به خبرنگار سینمایی ایرنا گفت: تا چند سال پیش که تئاتر کار می‌کردم. گرفتن جایزه تئاتر فجر قلقلکم می‌داد و رقابت مرا شگفت زده می‌کرد اما امسال بهترین سیمرغی که تجربه اش کردم خروج با رضایت مردم از سالن‌ها بود.

وی افزود: من چند سینما رفتم و فیلم را کنار مردم دیدم. وقتی مردم از سالن بیرون می آمدند ارتباط صد در صد با سلما برقرار کرده بودند و بعضی هایشان در آغوش من گریه می‌کردند. این برایم بهترین اتفاق ممکن بود.

موسوی درباره روند انتخاب شدنش برای این نقش گفت: ابتدا قرار بود برای سریال دیگری با آقای یاری کار کنم. اما برای اولین بار در فعالیت بازیگری فیلمنامه نخوانده قرارداد را امضا کردم. نمی‌دانم چه انرژی پشت کار بود که فیلمنامه نخوانده قرار داد بستم.

وی ادامه داد: قرار بود نقشی داشته باشم که سه سکانس بازی دارد که نقش زن جامانده‌ای در بین اسرای کربلا بود. اما وقتی برای تست گریم و لباس رفتم، زمان گریم و لباس از نیم ساعت به چند ساعت رسید. من نیز مدام در آینه به خودم نگاه می‌کردم و می‌دیدم که این گریم خیلی از آنچه با من صحبت کرده بودند، فاصله دارد. در نهایت آقای یاری گفت تصمیم گرفتند که سلمای قصه را به من بسپارند.

ارتباط تماشگران با نقشم ارزشمندترین سیمرغ من بود
شهره موسوی در غرفه خبرگزاری ایرنا در خانه جشنواره

موسوی با اشاره به اینکه ظهر تاسوعا برای او زمان خاصی است گفت: ظهر تاسوعا این اتفاق برای من افتاد و در آن روز قراردادم را امضا کردم.

این بازیگر درباره چالش‌های ایفای این نقش گفت: من زمان کمی داشتم و باید دو سه هفته بعد به طبس می‌رفتیم. تمام بار قصه روی دوش سلما بود؛ به علاوه بازی کردن جلوی بازیگران حرفه‌ای چالش برانگیز بود.

وی افزود: بهترین تجربه زندگی من این بود که پیام احمدی نیا و مهدی زمین پرداز که بازیگران با اصالتی هستند، همبازی من بودند.

این بازیگر که در فیلم‌های کوتاهی چون وحشی و صحنه ایفای نقش کرده است درباره تفاوت این دو مدیوم توضیح داد: در فیلم کوتاه سعی می‌کردم نقش‌های کوتاه و اثرگذار انتخاب کنم تا خودم را به چالش بکشم؛ چراکه در سینمای کوتاه می‌توان نقشی را کاملا زیست کرد.

او در پایان گفت: سلما این گونه نبود؛ من که از اسب واهمه داشتم باید سوارکاری یاد می‌گرفتم. مواجهه من با ترسی که از بچگی با من بود بهترین اتفاق این فیلم بود.

به گزارش ایرنا، چهل و دومین جشنواره فیلم فجر از ۱۱ تا ۲۲ بهمن برگزار شد، و ۳۳ اثر بخش سودای سیمرغ همزمان با اکران در خانه جشنواره در برج میلاد در سینماهای سراسر کشور اکران شد، حتی برخی آثار که با استقبال عمومی مواجه شدند در نوبت فوق العاده در سینما پخش شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha