هشدار جهاد اسلامی و حماس به تل‌آویو نسبت به پیامدهای حمله زمینی به رفح

تهران-ایرنا- جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس به رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدهای هرگونه حمله زمینی به رفح هشدار دادند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، «احسان عطایا» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار داشت: ما به قدرت مقاومت برای وارد کردن تلفات و خسارات سنگین به دشمن صهیونیستی در صورت حمله زمینی به رفح اطمینان داریم.

در همین راستا، «احمد عبد الهادی» نماینده جنبش حماس در لبنان نیز تصریح کرد: تهدیدهای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر به حمله زمینی در رفح در راستای وادار کردن مقاومت به چشم پوشی از شروطش در مذاکرات است.

عبد الهادی افزود: حمله به رفح منجر به واکنش‌هایی در منطقه خواهد شد که آمریکا آن را نمی‌خواهد.

نماینده حماس در لبنان خاطرنشان کرد: نتانیاهو قمار می‌کند؛ چراکه تنها شانس او درگیر کردن آمریکا در در جنگی است که آن را نمی‌خواهد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی عصر یکشنبه گفت: طرح‌های عملیات نظامی در رفح را تایید کردم.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز به تازگی اعلام کرده بود که عملیات زمینی در رفح ظرف ۲ هفته آینده آغاز خواهد شد. نتانیاهو در ادامه گزافه‌گویی‌های خود، خواستار نابودی گردان‌های نظامی جنبش حماس در رفح تا قبل از ماه رمضان شد.

این در حالی است که کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی از اختلاف بین نتانیاهو و هرتزی هالوی بر سر عملیات احتمالی در رفح پرده برداشته است.

رسانه صهیونیستی «کان» شنبه شب گزارش داد که آمریکا از اسرائیل خواست که از عملیات نظامی و حمله به رفح بویژه در ماه (مبارک) رمضان خودداری کند.

حماس، عربستان، امارات، مصر و قطر و شماری از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، انگلیس و اتحادیه اروپا نیز نسبت به تبعات حمله رژیم صهیونیستی به رفح هشدار داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha