۲۳ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۴۱
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85384833
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زندانیان جرایم غیرعمد در کردستان ۱۵۰۰ میلیارد ریال بدهی دارند

سنندج- ایرنا- رئیس کل دادگستری کردستان گفت: هم اکنون ۳۰۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندانهای استان بسر می برند که بدهی این افراد بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی روز دوشنبه در دهمین جلسه هیات امنای ستاد دیه استان کردستان اظهار کرد: امیدواریم با کمکهای خیرین در جشن گلریزان سال جاری تعداد زیادی از این افراد نیز به آغوش خانواده هایشان بازگردند.

وی افزود: با کمک خیرین و همچنین مساعدتهای نهاد ریاست جمهوری، بنیاد مستضعفان کشور، ستاد دیه کشور و استان و تسهیلات بانکهای عامل، اعسار و گذشت شکات، از ابتدای سال تاکنون ۲۶۲ زندانی جرایم غیرعمد با هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال بدهی از زندانهای استان آزاد شده اند.

رئیس کل دادگستری کردستان ادامه داد: ستاد دیه استان عملکرد مطلوبی نسبت به سال‌های گذشته داشته که این مهم نشان دهنده تعامل گسترده این ستاد مردمی با خیرین و نیکوکاران کردستانی است.

مدیرعامل ستاد دیه کشور هم گفت: اقدامات بسیار موثری در نمایندگی ستاد دیه استان صورت گرفته و کردستان از لحاظ شاخص های آماری بالاتر از میانگین کشوری است.

علی شمس بیان کرد: با وجود شرایط نامطلوب اقتصادی درصد آورده زندانیان جرائم غیر عمد استان بسیار مطلوب بوده و نشان دهنده پیگیری‌ها و تعامل خوب ریاست کل دادگستری استان، مدیرکل زندانها، مدیر نمایندگی ستاد دیه، اعضا هیأت امنا و مددکاران زندانهای استان است.

وی از تصویب کمک ۹۰ میلیارد ریالی ستاد دیه کشور برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان خبر داد و افزود: امیدواریم با استفاده از ظرفیت خیرین و نیکوکاران در استان زمینه آزادی تعداد بیشتری زندانی در استان فراهم شود.

مجتبی محمدی مدیرکل زندانهای استان کردستان هم گفت: مردم نیک اندیش استان در هر شرایطی برای کمک به هم نوع خود آماده و پای کار هستند و این موضوع نشان دهنده فرهنگ غنی مردم نجیب و نیکوکار استان است.

در پایان این جلسه، مدیرعامل ستاد دیه کشور از عملکرد اعضای هیأت مدیره ستاد دیه استان با اهدای لوح سپاس، تقدیر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha